- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Dešimtoji diena. Diena, kai neturime priekaištų vienas kitam“, – vos išlipęs iš automobilio sakė navigatorius Darius Vaičiulis, pateikęs trumpą dienos apžvalgą.
Dešimtasis greičio ruožas. Iš Neomo į Al Ulą
Dešimtasis 2021-ųjų etapas. Iš ateities miesto Neomo į UNESCO pasaulio paveldo sąraše esantį Al Ulą. Dešimtasis greičio ruožas Dakaro karius pasitiko 583 kilometrų diena, iš kurių 342 kilometrai reikalavo aktyvuoto kovinio režimo. Greičio ruože šį kartą buvo numatytos 47 kilometrus besitęsiančios ir konkrečiu minučių skaičiumi apribotos dvi neutralizacijos atkarpos. Jų įveikimas į bendrą greičio ruožo laiką neįskaičiuojamas. Galiausiai, dieną užbaigė beveik 200 kilometrų pasivažinėjimas iki bivuako, kirtus finišo liniją.
Trasos dangos profilis: 42 proc. gruntas, 44 proc. smėlis, 12 proc. asfaltas, 1 proc. akmenys, 1 proc. išdžiūvę ežerai. Paverskime šiuos skaičius laukusiais iššūkiais.
Nuostabus kraštovaizdis, svarbi navigacija ir greita pabaiga
Taip būtų galima apibūdinti laukusią dieną. Dakaro standartais – neilgas greičio ruožas. Bet tai dar nereiškė, kad jis bus lengvas. Kodėl? Dešimtojo greičio ruožo maršrutas savo dangų sudėtimi priminė devintojo greičio ruožo maršrutą, tik išdėstytą priešinga kryptimi. O tai, ką su lenktynininkais ir jų bolidais „padarė“ devintojo greičio ruožo kratymasis beribiais akmenynais ir jų keliama terapija įkalčiai labai akivaizdūs. Prakirstos padangos, įskilę stiklai, ant laidų ir gerų vilčių besilaikančios lempos ir nemokama vidinės ištvermės patikra. Visa tai reikėjo išgyventi antrą kartą.
Užmynus akceleratoriaus pedalą iki dugno ir kirtus starto liniją dalyvius pasitiko greitas žvyrkelis, kurį pakeitė smėlėti kanjonai, nusėti akmenimis, vingiuotos ir smėlėtos bekelės atkarpos ir 27 minučių neutralizacija. Vėliau sekė 100 kilometrų siaurų vingiuotų kelių su daugybe skirtingą tempą diktuojamų atkarpų (nuo greitų ruožų iki akmenuotų bekelių), dar viena, 42 minučių neutralizacija, o pabaigoje – greita, padangoms negailestinga žvyrkelio atkarpa.
Aštuntą dieną iš dešimties – sumaišyti starto laikai
Devintame greičio ruože ekipažas startavo iš 47-osios vietos, nors vakar finišavo 35-oje vietoje. Lenktynininkų dueto priekyje šiame greičio ruože laukė dešimtis kitose klasėse besivaržančios lenktyninės Dakaro technikos. Tradiciškai – sunkvežimiai, lengvieji prototipai, SSV motobagiai. Didžioji jų dalis – lėčiausi Dakaro žvėrys – sunkvežimiai. Stumdantis dėl vietos šioje transporto priemonių mėsmalėje ir neturint pakankamai erdvės lenkimui, automobilių kokpituose sėdinčių lenktynininkų organizmams teko apsišarvuoti kantrybe ir laukti tinkamo momento lenkimui stengiantis išsilaikyti trasos trajektorijoje, kur dar reikėjo saugoti ir ratus, į kuriuos kėsinosi aštrūs akmenys.
Galiausiai, praleidęs trasoje 3 valandas ir 24 minutes, 14.50 val. Lietuvos laiku ekipažas pasiekė dešimtojo greičio ruožo finišą, preliminariai 22-oje vietoje, pakartodamas iki tol pasiektą geriausią šių metų rezultatą.
Kaip dieną vertina lenktynininkai?
„Viskas sklandžiai, tik kad teko pasėdėti dulkėse. Reikėjo lenkti ne vieną. Ko gero, gausime vieną baudos minutę už greičio viršijimą. Bet padėjom gerą pagrindą rytoj laukiančiam startui. Džedoje startuosime iš geros pozicijos, priekyje turėtume turėti tik 8 sunkvežimius, jokių SSV motobagių“, – žodžius lyg žirnius į sieną bėrė navigatorius Darius Vaičiulis.
„Buvo momentas. Išlindom iš dulkių, iš tos aklos zonos, atsirandančios lenkimo metu, o prieš akis – tramplinas. Ir kaip šovėm į viršų. Pašokom gal kokius keturis metrus. Aš galvojau, kad automobilis išsiskies. Toks smūgis stiprus buvo, kaklą dar dabar skauda. Tvojom nevaikiškai, bet nusileidom ir nurūkom savo greičiu tolyn“, – įkandin jam dienos įspūdžiais dalijosi lenktynininkas Antanas Juknevičius.
KREDA komandos lyderis – A. Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis lenktynininkas, 2021-iais, pradėjęs savo 12-ąjį Dakarą. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-aisiais A. Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio Legenda.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iki motociklų sezono pradžios liko labai nedaug: kas laukia šiemet?3
Velykinį savaitgalį termometrais užfiksavus rekordinę šilumą, gatvėse jau galima išgirsti lengvą motociklų ūžesį. Dar nenupūtusių dulkių nuo savo plieninių žirgų, tai kviečia padaryti varžybų ir treniruočių motociklams organ...
-
Tradicinis kovotojų turnyras – galimybė sukaupti patirties
Klubai „Dainralfas“ ir „Naglis Gym“ surengė jau 20-ąjį turnyrą „Fighter Road“, skirtą kovos menų mėgėjams, norintiems sukaupti daugiau patirties prieš žengiant į aukštesnio lygio išbandymų rin...
-
Už Atlanto M. Alekną treniruojantis M. Saatara: Mykolas yra išskirtinis metikas4
Naktį iš sekmadienio į pirmadienį disko metikas Mykolas Alekna pagerino seniausią vyrų lengvosios atletikos pasaulio rekordą. 21-erių lengvaatletis vos daugiau nei pusę tūkstančio gyventojų turinčiame Ramonos (JAV) miestelyje, „Oklahom...
-
Dviejų įvarčių deficitą panaikinusi jaunių rinktinė iškovojo trečiąją pergalę iš eilės
Lietuvos jaunių iki 18 metų ledo ritulio rinktinė toliau žengia nesustabdomai pasaulio jaunių IB diviziono čempionate. ...
-
Kasmet pasaulyje – per 1000 sutartų varžybų: problema egzistuoja ir Lietuvoje
Praėjusią savaitę LKPB Kriminalinės žvalgybos mokymo centre Kaune vyko renginys, skirtas kovai prieš manipuliavimą sporto varžybose. ...
-
Dominuojanti sporto šaka uostamiestyje – plaukimas
Klaipėdoje gyvenantys vaikai ir jaunuoliai laisvalaikiui labiau renkasi ne krepšinį ar futbolą, kaip kituose šalies miestuose. Dominuojanti sporto šaka uostamiestyje – plaukimas. Praėjusiais metais mieste buvo beveik pusantro t...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
Olimpinė ugnis pradėjo kelionę
Graikijoje, senojoje Olimpijoje esančioje deivės Heros šventykloje, vakar įžiebta 2024 m. Paryžiaus olimpinių žaidynių ugnis. ...
-
Estafetę iš jaunimo perėmė pagrindinė bokso rinktinė
Lietuvos jaunieji boksininkai iš Europos čempionato parvežė tris medalius, trofėjų bandys siekti ir pagrindinė šalies rinktinė. ...
-
Baidarininkas E. Ramanauskas apie pirmąsias savo treniruotes: iš pradžių nuolat tekdavo išsimaudyti
Olimpinės bronzos medalininkui baidarininkui Edvinui Ramanauskui šis laikotarpis neįprastas, tačiau malonus. ...