Quantcast

Lenktynių karalius vėl išsilaikė soste

Automobilių "Formulės-1" (F1) pasaulio čempionato intriga išblėso anksčiau, nei baigėsi lenktynių sezonas, tačiau šiemet atversti nauji šių varžybų metraščio puslapiai.

Čempionas apsiašarojo

Ketvirtą kartą iš eilės ir septintą per savo karjerą F1 pasaulio čempionu tapo Lewisas Hamiltonas.

35-erių britas, atstovaujantis "Mercedes" komandai, šį sezoną laimėjo vienuolika etapų iš septyniolikos.

L.Hamiltonas nugalėtojo titulą užsitikrino iki pasaulio čempionato pabaigos likus trims etapams, kai lapkričio 15-ąją triumfavo Stambulo (Turkija) trasoje.

"Pasidaviau emocijoms – iš džiaugsmo žliumbiau važiuodamas prie savo komandos stovyklos, o ten sustojęs negalėjau išlipti iš kabinos – visas jėgas išplovė ašaros", – tąkart pasakojo L.Hamiltonas.

Britas pakartojo legendinio Michaelio Schumacherio rekordą – vokietis F1 pasaulio čempionu buvo irgi septynis kartus.

Pasidaviau emocijoms – iš džiaugsmo žliumbiau važiuodamas prie savo komandos stovyklos, o ten sustojęs negalėjau išlipti iš kabinos – visas jėgas išplovė ašaros.

Kitąmet – ypatingas debiutas

Simboliška, kad kitą sezoną F1 debiutuos M.Schumacherio sūnus Mickas – su juo ilgalaikę sutartį pasirašė "Haas Ferrari" komanda.

Šiemet 21-ų Mickas, atstovavęs italų "Prema Racing", laimėjo F2 pasaulio čempionatą.

F1 ekspertų nuomone, kol kas neverta tikėtis, kad 2021-aisiais Mickas Schumacheris šokiruos prestižiškiausių lenktynių elitą – esą jis trasoje stokoja agresyvumo, veržlumo, taktikos įgūdžių.

Tačiau specialistai pripažįsta, kad Mickas, daug dėmesio skiriantis smulkmenoms, itin kruopščiai ruošiasi varžyboms ir jau pasižymėjo pomėgiu greičiui bei puikiu vairavimo stiliumi.

Italijos žiniasklaidos duomenimis, per pirmą F1 sezoną "Haas Ferrari" komandoje Mickas Schumacheris turėtų uždirbti 600 tūkst. eurų.

Mickas Schumacheris

"Ferrari" krizė

Tik šeštą vietą tarp konstruktorių užėmė "Ferrari" – tai žemiausia šios komandos pozicija per pastaruosius keturis dešimtmečius.

"Ferrari" šlovės kalviai – Juanas Manuelis Fangio, Philas Hillas, Nikis Lauda, Jody Scheckteris, Michaelis Schumacheris, Kimi Raikkonenas.

"Jau pavasarį per bandymus pamatėme kai kuriuos mūsų automobilio trūkumus ir supratome, kad šis sezonas bus nekoks", – pripažino "Ferrari" sporto direktorius Laurent'as Mekiesas.

"Ferrari" problema – patys italai, – teigė buvęs F1 vadovas Bernie's Ecclestone'as. – Visi kupini idėjų ir kiekvienas nori būti svarbiausias, diktuoti savo sąlygas. Jiems būtų naudinga į savo gretas įtraukti vokiečių, prancūzų, britų – žmonių, galvojančių ir dirbančių kitaip."

Išgelbėjo "Halo"

COVID-19 gniaužtų neišvengė nei L.Hamiltonas, nei kelios dešimtys kitų komandų atstovų, tačiau visi pasveiko.

Prancūzas Romainas Grosjeanas vis dar užsuka pas gydytojus, bet dėl kitos priežasties – baigia reabilitaciją, kurios prireikė nudegus rankas.

Per lenktynes Bahreino trasoje R.Grosjeano vairuojamas "Haas VF-20" susidūrė su ruso Daniilo Kviato bolidu ir dideliu greičiu rėžėsi į apsauginius atitvarus. Išsilieję degalai bematant užsiliepsnojo, o "Haas VF-20" lūžo perpus.

R.Grosjeanas savo jėgomis spėjo iššokti iš ugnies. Išvengti tragedijos padėjo techninė naujovė – apsauginis "Halo" rėmas: iš titano pagaminta konstrukcija montuojama į formulę virš lenktynininkų galvų.

"Prieš kelerius metus kritikavau "Halo", tačiau, jei ne ši sistema, nežinau, kur dabar būčiau", – pripažino prancūzas.

Romainas Grosjeanas

Įžeidė mongolus

Į tarptautinį skandalą buvo įsivėlęs "Red Bull Racing Honda" komandos lenktynininkas Maxas Verstappenas.

Per lenktynes Portugalijoje olandas jį užkliudžiusį kanadietį Lance'ą Strollą pavadino mongolu ir protiškai atsilikusiu.

Mongolijos kultūros ministras Unro Janchivas pareikalavo, kad M.Verstappenas ir jo komanda viešai atsiprašytų už mongolų tautą žeminančią leksiką.

"Red Bull Racing Honda" vadovai ir lenktynininkas pamėgino korektiškai užglaistyti nesusipratimą, esą žodis išsprūdo netyčia.

Mongolijos vyriausybė, nesulaukusi tinkamo atsiprašymo, kreipėsi į Jungtinių Tautų Organizaciją ir Tarptautinę automobilių sporto federaciją, kad M.Verstappenas, jo komanda ir rėmėjai būtų nubausti už rasistinį poelgį.


Rezultatai

2020 m. "Formulės-1" pasaulio čempionato galutinė rikiuotė:

1. L.Hamiltonas (komanda "Mercedes", 347 taškai), 2. V.Bottas ("Mercedes", 223 tšk.), 3. M.Verstappenas ("Red Bull Racing Honda", 214 tšk.), 4. S.Perezas ("Racing Point BWT Mercedes", 125 tšk.), 5. D.Ricciardo ("Renault", 119 tšk.), 6. C.Sainzas ("McLaren Renault", 105 tšk.), 7. A.Albonas ("Red Bull Racing Honda", 105 tšk.), 8. Ch.Leclercas ("Ferrari", 98 tšk.), 9. L.Norrisas ("McLaren Renault", 97 tšk.), 10. P.Gasly ("Alphatauri Honda", 75 tšk.), 11. L.Strollas ("Racing Point BWT Mercedes", 75 tšk.), 12. E.Oconas ("Renault", 62 tšk.), 13. S.Vettelis ("Ferrari", 33 tšk.), 14. D.Kviatas ("Alphatauri Honda", 32 tšk.), 15. N.Hulkenbergas ("Racing Point BWT Mercedes", 10 tšk.), 16. K.Raikkonenas ("Alfa Romeo Racing Ferrari", 4 tšk.), 17. A.Giovinazzi ("Alfa Romeo Racing Ferrari", 4 tšk.), 18. G.Russellas ("Williams Mercedes", 3 tšk.), 19. R.Grosjeanas ("Haas Ferrari", 2 tšk.), 20. K.Magnussenas ("Haas Ferrari", 1 tšk.), 21. N.Latifis ("Williams Mercedes", 0 tšk.), 22. J.Aitkenas ("Williams Mercedes", 0), 23. P.Fittipaldis ("Ferrari", 0 tšk.).

2020 m. "Formulės-1" pasaulio čempionato konstruktorių įskaita:

1. "Mercedes" (573 taškai), 2. "Red Bull Racing Honda" (319 tšk.), 3. "McLaren Renault" (202 tšk.), 4. "Racing Point BWT Mercedes" (195 tšk.), 5. "Renault" (181 tšk.), 6. "Ferrari" (131 tšk.), 7. "Alphatauri Honda" (107 tšk.), 8. "Alfa Romeo Racing Ferrari" (8 tšk.), 9. "Haas Ferrari" (3 tšk.), 10. "Williams Mercedes", 0 tšk.).



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kopustas.

Kopustas. portretas
Nu ka, gabus vaikaitis.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių