Quantcast

Lenktynininkas E. Staponkus: jau dėliojamės 2018-ųjų planus

Lietuvis lenktynininkas Ernestas Staponkus jau ruošiasi už kiek daugiau nei mėnesio prasidėsiančiam naujam Europos ralio kroso čempionatui. Kalbėdamas su "Kauno diena" sportininkas žvilgtelėjo į praėjusius metus ir pasidalijo ateinančių metų planais.

– Prisiminkime praėjusį sezoną. Kas sekėsi, o kas ne?

– Pernai sezono pradžia nebuvo bloga, tikėjomės geriau pasirodyti antroje sezono pusėje, bet taip išėjo, kad būtent paskutiniai trys etapai ir buvo patys prasčiausi. Tai mums buvo kiek netikėta. Viename etape sugedo automobilis, kitą kartą pritrūko sėkmės. Kaip sakoma, žmogus planuoja, o Dievas juokiasi.

– Kokios pagrindinės 2016-ųjų sezono pamokos?

– Pernai išryškėjo nepakankama mūsų automobilio galia, lyginant su konkurentais. Ypač dėl žemų variklio sūkių automobilis sunkiai įveikdavo posūkį, o konkurentams tai padaryti sekdavosi greičiau. Dėl to tarpsezoniu ėmėmės priemonių pagerinti šį rodiklį. Mūsų partneriai iš Prancūzijos bendrovės "Oreca" kiek patobulino variklio programą, pakeitė kai kurias technines smulkmenas ir dabar jis turėtų būti šiek tiek geresnių charakteristikų.

– Kas keisis komandoje 2017-ųjų sezoną?

– Jokių kardinalių pokyčių nenumatome. Startuosime su ta pačia technika, ji gana konkurencinga. Kardinalių pokyčių planuojame 2018 m. sezonui, todėl dabar visi susikoncentravę kitų metų darbui. Tiesa, kalbėti apie dar kitų metų sezoną kol kas nenoriu, nes procesas tik įsibėgėja, tačiau, kaip sakoma, sekite informaciją. O šį sezoną startuosime ir stengsimės dalyvauti visuose etapuose. Pabandysime šiemet į komandą įtraukti dar bent vieną lenktynininką. Šiuo metu kalbamės su keliais kandidatais, tad gali būti, kad ne visuose, bet keliuose etapuose mūsų komandoje važiuos po du sportininkus. Tarp jų yra žinomų pavardžių, ir ne tik lietuvių. Tad jeigu viskas pavyks, šiuo požiūriu gali būti įdomus sezonas.

– Žvelgiant į varžybų žemėlapį, visos lenktynės vyksta Europoje, išskyrus vienas, kurios vyksta PAR. Kodėl toks keistas organizatorių sprendimas?

– PAR etapą važiuos "Supercar" klasės sportininkai, kurie lenktyniauja pasaulio čempionate. Mes lenktyniaujame Europos čempionate, tad mūsų laukia nedaug pokyčių. Tiesiog vieną etapą pakeitė mums palankesniu Latvijoje, tad ten tikimės žiūrovų tribūnose išvysti daug savo gerbėjų. Pernai Latvijos etape mūsų "Super 1600" klasės nebuvo, o šiemet organizatoriai nutarė ją įtraukti, nes šioje klasėje važiuoja net du lietuviai, latvis, du estai, tad šis etapas mums daug aktualesnis.

– Kuris iš etapų sunkiausias ir kodėl?

– Kažkurio etapo kaip sunkiausio išskirti negalėčiau, paprastai sunkiausias yra tas, kur labiausiai nepasiseka. Šiaip mūsų klasė yra pati konkurencingiausia – čia sportininkų technika turbūt pati vienodžiausia, o dalyvių – daugiausia iš visų klasių. Visi jauni, karšti, tad kovoti tenka ir alkūnėmis.

– Ką iš varžovų galima išskirti?

– Kol kas nesu susipažinęs su sąrašu, bet preliminariai tie patys lyderiai, kaip ir pernai, važiuos ir šį sezoną, tad karšta tikrai bus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių