Quantcast

Į Afriką – senojo Dakaro link

Tiesioginiu konkurentu Dakaro raliui, vykstančiam Pietų Amerikoje, laikomoms "Africa EcoRace" lenktynėms, iššūkį meta vis daugiau lietuvių.

Kalbos apie sugrįžimą

Sausio mėnesį daugelio automobilių ir motociklų sporto entuziastų akys nukryps į Pietų Ameriką, kur jau dešimtmetį vyksta Dakaro ralio maratonas, išsaugojęs legendinio dar praėjusio amžiaus aštuntajame dešimtmetyje prasidėjusio ralio maratono Paryžius–Dakaras pavadinimą.

Senųjų Dakaro vilkų maratono organizatoriai vis patraukiami per dantį, kad su senuoju Dakaru "Odisėjos" pavadinimą bandantis prisijaukinti maratonas neturi nieko bendro. Tiesa, šie metai gali būti labiausiai panašūs į senąjį Dakaro ralio maratoną, nes lenktynės vyks Peru, kuri nesiskundžia smėlynų gausa, tačiau jau keleri metai nenutyla kalbos, kad ralio organizatoriai gali grįžti prie savo šaknų į Afrikos žemyną.

Oficialūs šaltiniai jau pranešė, kad Dakaro ralio direktorius Etiennas Lavigne dar nuo pavasario pradėjo pradėjo rimtai svarstyti galimybę, kad 2020-ųjų Dakaras vyks Afrikoje. Kaip vienos iš galimų šalių, priimsiančių Dakarą, įvardijamos Angola, Alžyras ir Namibija. Kaip žurnalui "Motorsport.com" pripažino E.Lavigne po susitikimų su valdžios pareigūnais, matomas noras, kad Dakaras grįžtų į šį žemyną.

Būtų konkurentai

Jeigu organizatoriai pasiektų susitarimą ir taip padarytų, būtų labai įdomus santykis su kitomis šiame žemyne beveik tokiu pat metu vykstančiomis "Africa EcoRace" varžybomis. Šiemet šios varžybos Maroke startuoja sausio 1-ąją ir tęsis dvylika dienų. Taigi savo trukme jos šiemet jau lenkia ir Dakaro maratono trukmę ir visiškai supanašėjo sportininkams tenkantis įveikti kilometražas – trasos ilgis apie 6 tūkst. km, iš kurių net apie 4 tūkst. greičio ruožai. Šiemet Peru vykstančiame Dakare sportininkų laukia 5 tūkst. km, iš kurių sportiniu ritmu bus įveikta apie 3 tūkst.

Maroke, kur ir startuoja varžybos, dar bus aiškiai jaučiama europinės žiemos įtaka orams, o vėliau laukia išbandymas dykumoje – naktimis oro temperatūra priartėja prie 0, starto metu sieks vos kelis laipsnius, o įdienojus gali šoktelėti net ir iki 40 laipsnių aukščiau nulio.

Dėl tuo pat metu vykstančio Dakaro ralio varžybos Afrikoje atsidurdavo jų šešėlyje, tačiau šiemet dėl to, kad Pietų Amerikoje vykstančio ralio organizatorių išnuomotas laivas su didžiosios daugumos dalyvių technika plaukiantis iš Prancūzijos į Pietų Ameriką, patyrė gedimų ir vėlavo išplaukti, pradėta kalbėti apie ralio starto nukėlimą. Toks sprendimas būtų dovana važiuojantiesiems Afrikoje, nes jie sulauktų daugiau dėmesio.

Nelengvas klimatas

Į varžybas Afrikoje šiemet leidžiasi vienas automobilių ekipažas – šių lenktynių senbuvis Gintaras Petrus ir motociklininkas Tomas Jančys. Jam toks išbandymas teks pirmą kartą. Tiesa, "Mediafon–Motoshop" komandos sportininkas su bendraminčiais anksčiau yra išbandęs jėgas Tuaregų ralyje Maroke, tad bent iš dalies gali nujausti, kas laukia ir "Afrika EcoRace" lenktynėse. Daugiausia dienų būtent ir teks praleisti Maroke.

Pasak T.Jančio, vienas iš didesnių iššūkių važiuojant šiame dykumų maratone – klimatas. "Italų lenktynininkas, su kuriuo daug konsultavausi prieš šias lenktynes, pasakojo, kad Maroke, kur ir startuoja varžybos, dar bus aiškiai jaučiama europinės žiemos įtaka orams, o vėliau laukia išbandymas dykumoje – naktimis oro temperatūra priartėja prie 0, starto metu sieks vos kelis laipsnius, o įdienojus gali šoktelėti net ir iki 40 laipsnių aukščiau nulio. Organizmo laukia rimti išbandymai", – pasakojo T.Jančys.

Trasos sunkumai

Ne ką menkesni sunkumai laukia ir technikos. Lietuvis į maratoną Afrikoje leidžiasi su jau išbandyta technika "KTM 450 Rally Replica". Dauguma dalyvių renkasi būtent šio gamintojo techniką ne tik keliaudami į Afriką, tačiau ir į Pietų Ameriką. T.Jančio motociklu visą maratono laiką rūpinsis britai – "Desert Rose". Jie prižiūrės net penkių sportininkų techniką.

Kalbėdamas apie maršrutą, kurį teks įveikti, motociklininkas išskyrė Maroko akmenynus, nors leidžiantis piečiau ir čia prasidės smėlynai, ir Sacharos dykumą, per kurią teks važiuoti Mauritanijoje. Ralio dalyvių laukia ir "feš-feš" tipo smėlis. T.Jančiui su juo susipažinti teko tuomet, kai važiavo Tuaregų ralyje, ten jis didžiulių problemų nesukėlė, todėl vyras tikisi, kad ir šįsyk pavyks su juo susitarti.

Dar vienas sunkumas, su kuriuo susidūrė visi šio ralio dalyviai – nestabili padėtis Mauritanijoje. Dėl krizės šioje šalyje itin sunku įsigyti degalų, todėl organizatoriai juos sportininkams pristatys į bivuakus specialiais benzinvežiais.

Sukaupta patirtis

Prieš leidžiantis į tokias varžybas, kurias ne vienas sportininkas vadina svarbiausiu gyvenimo iššūkiu, natūraliai kyla klausimas apie pasiruošimą. T.Jančys juokauja, kad kiekvienos varžybos, kuriose tenka dalyvauti, kiekviena treniruotė, kad ir kokia ji bebūtų – su motociklu ar tiesiog sporto salėje yra dalis pasiruošimo. Žinoma, svarbiausia dalis – motociklo pažinimas.

Su šiuo KTM, kuriuo pašnekovas dalyvaus "Africa Eco Race" maratone ne sykį vyksta į treniruotes kalnuose, tačiau sportininkas pripažįsta, kad kalnai nėra šio motociklo stichija. "Jis sukurtas tam, kad įveiktų 10 tūkst. km. Tad dykumos, žvyras yra tie keliai, kuriuose šis motociklas jaučiasi savo stichijoje", – apibendrina T.Jančys.

Anksčiau įveiktas Tuaregų ralis, pasak sportininko, tapo ir puikia treniruote, kaip tinkamai elgtis dykumoje ir kaip įveikti kopas. "Smėlynuose svarbu išsaugoti jėgas, nes kiekvienas nukritimas nuo motociklo atima labai daug jėgų. Reikia labai apgalvoti strategiją, kaip įveikti kopas, juolab kad nežinai, kas laukia nusileidus nuo jos", – pasakoja T.Jančys.

Pirmą Naujųjų metų dieną prasidėsiančiame "Africa Eco Race" prie starto linijos išsirikiuos apie pusšimtis motociklų, 92 automobiliai ir bagiai bei 24 sunkvežimiai.


Šiame straipsnyje: ralisAfrica Eco Racelentynės

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių