Quantcast

Finišavo tarptautinis ralis „Kauno ruduo 2021“: įprasmintas neeilinis jubiliejus

  • Teksto dydis:

Savaitgalį automobilių ralio sezonas finišavo tarptautiniu „Kauno rudens 2021“ raliu, skirtu vienų žymiausių šalies sporto meistrų, anksti mirusių brolių Kastyčio ir Arvydo Girdauskų atminimui.

Įprasmintas neeilinis jubiliejus

48-asis renginio istorijoje „Kauno ruduo“ buvo išskirtinis. Spalį sukanka lygiai pusė amžiaus, kai nusipelnęs sporto meistras, Kauno radijo gamyklos STK „Banga“ komandos narys Kastytis Girdauskas su šturmanu iš Latvijos Uldžiu Madrevicu, vairuodami specialios konstrukcijos 1,2 litro darbo tūrio variklį turinčią „Lada VAZ 2101“, triumfavo garsiajame „Tour d‘Europe“ ralyje, nuskynę pergalę savo klasėje ir finišavę antri absoliučioje įskaitoje.

Tai buvo didžiausia lenktynių sensacija, nes iki tol per penkiolikos metų Senojo žemyno prestižinio ralio istoriją nė vienam debiutantų ekipažui nebuvo pavykę laimėti pergalės, o du kovingi Baltijos šalių sportininkai visai Europai iškart įrodė ko esą verti.

Būtent ši Kastyčio ir Uldžio pergalė atvėrė iki tol beveik nežinomiems žiguliams kelią į pasaulio ralio ir ne tik ralio trasas bei rinkas.

Pagrindinė „Kauno rudens“ ralio organizatorė – Tarptautinė automobilių sporto veteranų asociacija – neeilinį jubiliejų sutiko deramai. Išleista spalvinga, archyvinėmis nuotraukomis gausiai iliustruota knygutė, kuri taip ir pavadinta – „Kastyčio Girdausko triumfo „Tour d‘Europe“ penkiasdešimtmečiui“, o varžybų starto vietoje, Kauno Rotušės aikštėje, stovėjo lygiai tokia pati „Lada 2101“, su kuria laikinąją sostinę Europoje garsino K. Girdauskas.

Ne tik stovėjo, bet kartu su kitais ralio dalyviais išvažiavo ir į „Kauno rudens“ ralio trasas, o vairuoti šį automobilį garbė teko Modestui Jakui ir Tomui Liutkui.

Gausios kovingų veteranų gretos

Prie „Kauno rudens“ ralio starto linijos išsirikiavo 65 ekipažai, kuriuos sudarė sportininkai iš Lietuvos, Latvijos, Gruzijos, Armėnijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų. Beveik pusė įgulų – 29 – veteranai, daugeliui kurių teko varžytis ir broliais Girdauskais.

Nepaisant garbingo daug regėjusių sportininkų amžiaus, ne vienas varžybų dalyvis pastebėjo, jog daugelis jų prie vairo jaučiasi geriau, nei žengdami šaligatviu. O ir jų ryžtas siekti pergalės nėmaž neišblėsęs.

Pagrindiniu lenktynių prizu – brolių K. ir A. Girdauskų atminimo taure – džiaugėsi vienas tituluočiausių šalies lenktynininkų, devynis kartus buvusios Tarybų sąjungos ralio čempionas Eugenijus Tumalevičius drauge su iš JAV atvykusiu, bemaž nuolatiniu „Kauno rudens“ ralių dalyviu Aleksandru Chaimskiu.

Simboliška, kad pagrindinį apdovanojimą nugalėtojams įteikė Kastyčio sūnus, daugkartinis šalies ralio čempionas Saulius Girdauskas.

„Šios pergalės Eugenijus su Aleksandru tikrai nusipelnė, o ji mano vyrui tebus tarsi savotiška kompensacija už ilgą, net 15 val. kelionę iš San Francisko į Lietuvą, į visad nekantriai jo laukiamą susitikimą su buvusiais jaunystės draugais, sportinių batalijų bendražygiais“, – kalbėjo šturmaną atlydėjusi jo žmona Olga.

Nugalėtojams pergalę padėjo nukalti naujas, mažytis „Toyota IQ“ automobilis, su kuriuo absoliutūs veteranų įskaitos laimėtojai tik 8,3 sek. persvara pranoko antruosius bendrosios įskaitos prizininkus ir pergalę savo klasėje šventusių kauniečių Ričardo Matijošaičio ir Šarūno Liesio duetą, vairavusį „Moskvich 2140“ automobilį.

„Ar čia neįžvelgiate tam tikros analogijos su Kastyčio triumfu „Tour d‘Europe“ ralyje? – šypsodamasis klausė anksčiau net triskart ralių „Aplink Lietuvą“ motociklininkų įskaitą laimėjęs R. Matijošaitis. – Ir Kastytis su Uldžiu, ir šiandien mes buvome pirmi savo klasėje ir antri bendrojoje įskaitoje. Argi ne savotiška tradicijų tąsa?“

R. Matijošaitis su Š. Liesiu iškovojo ir docento Evaldo Čerškaus atminimo taurę

Trečiaisiais prizininkais tapo Jurijus ir Kirilas Sepovai, vairavę „VAZ 21083“ ir nuo nugalėtojų atsilikę 12,3 sek. Ilja Ostrovskio atminimo taurė įteikta ketvirtąją vietą su trofėjiniu „VAZ 2101“ iškovojusiems M. Jakui ir T. Liutkui. Penktąją vietą užėmė Egidijus Paulauskas su Almantu Jacevičiumi, pranokę šeštuosius bendrosios įskaitos prizininkus Tomą Beganską su Jaroslavu Orbelianu. Abu ekipažai vairavo „VAZ 2101“ automobilius.

Dar vieno garsaus šalies ralio meistro Leontijaus Potapčiko atminimo taurę išsivežė jungtinis Armėnijos ir Gruzijos sportininkų Arseno Sagisovo ir Davido Chachanidzės ekipažas, vienintelis vairavęs legendinę „Pobedą M 20“.

Vieno iš „Kauno rudens“ ralių iniciatorių ir organizatorių Vidmanto Čiutelės atminimo taurė įteikta šeimyniniam tėvo ir sūnaus Gintauto ir Aisčio Šlėderių duetui, o Zenius Balčiūnas su Rimantu Domininkaičiu džiaugėsi buvusio LASF prezidento Pauliaus Jankūno taure.

Komandinę veteranų įskaitą laimėjo pirmoji TASVA ekipa, pranokusi kolegas iš asociacijos antrosios komandos ir trečioje vietoje likusius TSK „Racing Team“ sportininkus.

Akį traukianti klasika

Mažiausiai kilometrų „Kauno rudens“ ralio trasomis nuriedėjo istorinių automobilių įskaitos dalyviai, tačiau susilaukė ne mažesnio dėmesio. Ir neatsitiktinai – kelių dešimtmečių lyg nauja tviskanti automobilizmo klasika tarsi magnetas traukia žiūrovų akį.

O paganyti akis buvo į ką ir Rotušės aikštėje. Seniausią, 1925 m. pagamintą „Packard“ vairavo šeimyninis Gintauto ir Nelės Miškinių ekipažas, ketveriais metais jaunesnį REO – Arvydas ir Donatas Pauliukai, o Lietuvos automobilių klubo klasikinių automobilių padalinio vadovas Šarūnas Žitkevičius su žmona Aušra siūlė atidžiau pažvelgti į jų 1936 m laidos „Mercedes Benz 200“.

Lietuvos klasikinių automobilių klubo vadovas Gitautas Žičkus su Ineta Žičkute atvairavo metais jaunesnį „Mercedes Benz 320“. Ralyje dalyvavo ir du retoki, kažkada asmeninę prabangą spinduliavę „Buick Riviera“, kurių 1963–1999 m. buvo pagaminta tik šiek tiek daugiau nei milijonas. Tačiau istorinių ralio automobilių parke populiarumu niekas nepranoko „Mercedes“, kurių skirtingų modifikacijų buvo net keturi.

Ralį uždarė sportininkai

Paskutinieji su 48-uoju „Kauno rudeniu“, o kartu ir visu ralio sezonu atsisveikino vėliausiai finišavę sportininkai, kurie įveikė jiems tekusią ilgiausią – 133,87 km distanciją su dešimčia skirtingų greičio rungčių.

Bendrąją sportininkų įskaitą ir tuo pačiu pergalę OC klasėje iškovojo Justinas Kvaraciejus su Martynu Bingeliu, vairavę „Subaru Impreza“ automobilį.

Ralio nugalėtojai 26,7 sek. pranoko antrosios vietos laimėtojus – Aurimo Margevičiaus ir Evelinos Drilingienės ekipažą („Mitsubisho Colt“) ir 40,6 sek. – trečioje vietoje likusį Andrių Sinkevičių su Pauliumi Skarbaliumi, vairavusius BMW 130.

Antrieji prizininkai džiaugėsi pergale SGC 1, o tretieji – SGC 3 klasėse.

Į bendrosios įskaitos prizininkų šešetuką pateko pergalę SGC 2 klasėje šventę Šakių sportininkai Šarūnas Glikas su Tadu Bakiu („VAZ 2105“) ir SGC 1 klasės prizininkai Aurimas Kučinskas su Andriu Tolstych („Peugeot 107“) bei Tomas Kažemėkaitis su Pauliumi Prasausku („Honda CRX“).

Ant apdovanojimų pakylos šįkart nepavyko užkopti jauniausiems „Kauno rudens“ ralio dalyviams – garsių sportininkų atžaloms, aštuoniolikmečiams Henrikui Matijošaičiui ir Titui Čapkauskui, tačiau jie varžėsi gausiausiose OC klasėje ir neapvylė pasitikėjusių jais.

O daugiausia ovacijų ir palaikymo susilaukė moterų įskaitos laimėtojos ir prizininkės. Čia pergalę šventė Agnė Mažeikienė su Renata Karpavičiūte, vairavusios „Honda CRX“ ir 21,8 sek. pranokusios Ritą Sabaitę su Jurgita Raulušaitiene, startavusias su „Renault Clio sport“.

Trečiąją vietą iškovojo Augustė Rupšytė ir Rūta Saladžiene („VW Golf“), kurios aplenkė vis drąsiau ralio trasose besijaučiančias Virginiją Kėdžiūtę su Gabija Staniulionyte, pasirinkusias „Seat Ibiza Cupra“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių