- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Elektromobilių lenktynių istorija: kas iki šiol yra tapę nugalėtojais?
-
Elektromobilių lenktynių istorija: kas iki šiol yra tapę nugalėtojais?
-
Elektromobilių lenktynių istorija: kas iki šiol yra tapę nugalėtojais?
-
Elektromobilių lenktynių istorija: kas iki šiol yra tapę nugalėtojais?
-
Elektromobilių lenktynių istorija: kas iki šiol yra tapę nugalėtojais?
-
Elektromobilių lenktynių istorija: kas iki šiol yra tapę nugalėtojais?
Birželio 12-ąją Vilniuje, prie miesto savivaldybės, bus duotas startas jau šeštą kartą rengiamoms elektromobilių varžyboms „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“
Renginio istorijoje tai bus visiškai naujas puslapis. Ne vien todėl, kad keičiasi jau tradiciniu buvęs maršrutas Vilnius-Palanga. Atsinaujinti varžybų iniciatorius paskatino irgi ne vien gerokai išsiplėtęs automobilių įkrovimo tinklas, būtinas elektromobiliui kaip įprastam jo broliui degalinė, bet ir visada maloniai dalyvius nuteikianti galimybė geriau pažinti savo kraštą, patyrinėti mažus miestelius ar pasimėgauti jaukiu gamtos prieglobsčiu netrikdant jų gyventojų ramybės, ką visokeriopai skatina „Keliauk Lietuvoje“ vietinio turizmo rinkos ekspertai.
Šiemet elektromobilių šeštųjų varžybų dalyviai finišuos Druskininkuose ne artimiausiu maršrutu, o įveikę, priklausomai nuo elektromobilio baterijų talpos 300 arba 500 km atstumą ir praturtėję naujais įspūdžiais pakeliui lankydami gražiausias šalies vietas.
Tačiau penkerių metų patirtis nenueis veltui. Organizatoriai įsitikinę, jog nuolatiniams tokių žygių dalyviams ji taps veiksminga atspirtimi ieškant greičiausio kelio į šeštąjį finišą.
Tad žengdami į naują elektromobilių varžybų ir jų plėtros etapą trumpai apžvelkime pirmąjį šio judėjimo penkmetį.
2015 m. gegužės 8-ąją Lietuvoje startavo pirmosios elektromobilių varžybos, ženklinusios ir naują šių transporto priemonių raidos etapą. Tai buvo pirmosios tokios lenktynės ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse.
Kai šios varžybos prasidėjo, šalyje nebuvo nė 10-ties elektromobilių įkrovimo stotelių ir tik nedaugelis tikėjo, jog elektros transporto priemone įmanoma pasiekti Palangą. O ir elektromobilių irgi nebuvo nė šimto.
Visgi dideliam entuziastų džiaugsmui tos dienos pavakarę Palangos centre finišo liniją pirmi kirto Gintaras Kaukėnas ir Karolis Judzentavičius, vairavę „KIA SOUL EV“ elektromobilį ir visą distanciją nuvažiavę per 5 val. 27 min. 41 sek.
„Mūsų pergalę lėmė vykusiai pasirinkta lenktynių taktika bei strategija ir, žinoma, automobilio techninės galimybės, leidusios per trumpiausią laiką „pasiimti“ būtent tiek energijos, kurios užtektų finišui Palangoje pasiekti“, – po finišo kalbėjo G.Kaukėnas. – Visą 337 kilometrų maršrutą Vilnius-Palanga įveikėme vidutiniu 70 km/val. greičiu, didžiausias mūsų greitis buvo 111 km/val., o baterijų įkrovimams užtruko valandą.
Jau po metų pirmųjų varžybų nugalėtojų pasiekimas buvo pagerintas net 38 minutėmis, o naują pataisą įrašė Saulius Girdauskas su Egidijumi Skrodeniu, „Nissan Leaf“ pirmi į finišą atvairavę, įskaitant ir laiką, sugaištą papildant akumuliatorių baterijas, per 4 val. 49 min.
2017 m. įvykusios trečiosios elektromobilių varžybos pasižymėjo tikra jau įtvirtintų rekordų griūtimi, o ir trečiuoju finišo liniją kirtęs ekipažas atvažiavo greičiau, nei fiksavo tik metus išsilaikęs ankstesnis rekordas.
Trečiąsias varžybas laimėjo „Fakto Autocentro – 15min“ komandos atstovai Vaidotas Kviklys su Pauliumi Sviklu, vairavę „Hyundai Ioniq“ ir 337 km įveikę per 4 val. 5 min.
„Papildyti baterijų stojome du kartus – Vievyje, kur buvome apie 10 min., ir Kryžkalnyje, kur užtrukome šiek tiek daugiau nei pusę valandos“, – po finišo sakė V. Kviklys.
Nugalėtojų ekipažas kelyje laikėsi leistino greičio, tačiau nevažiavo itin lėtai, nes, kaip parodė ankstesnių metų praktika, tai reikiamo efekto neduoda.
V.Kviklio ir P. Sviklo pasiekimui rekordų lentelėje buvo lemta puikuotis dvejus metus, nes 2018 m. varžybų dalyviai rekordo nepagerino. Nepaisant to pirmieji finišo liniją kirtę „Spark“ ekipažo nariai Nerijus Dagilis su Mariumi Slaboševičiumi, vairavę naujos kartos „Nissan Leaf“ ir kelyje užtrukę 4 val. 11 min., susilaukė ne menkesnio dėmesio.
Prabėgus penkeriems metams nuo surengtų pirmųjų varžybų niekas nedrįstų ginčytis, jog būtent jos turėjo didžiulės įtakos plėtojant šios transporto rūšies infrastruktūrą šalyje ir pačių elektromobilių parko gausėjimui.
Pradėjus veikti pirmajai dešimčiai naujų įkrovimo stotelių, elektromobilių vairuotojai jau galėjo be trukdžių keliauti pagrindinėmis Lietuvos automagistralėmis. Netrukus buvo pradėtas antrasis įkrovimo prieigų statybų etapas, per kurį šalia magistralinių kelių įrengta dar keturiolika greitojo įkrovimo stotelių.
O šiandien Lietuvoje jau veikia 111 viešųjų greito įkrovimo stotelių, iš kurių daugiau nei pusė – 70, kaip ir dera, Vilniaus mieste, kurio gatvėmis važinėja ir daugiausia elektromobilių.
Kasmet didėja ir elektromobilių bei hibridinių automobilių skaičius. „Regitra“ duomenimis 2015 m. Lietuvoje tebuvo 69 elektromobiliai, 2016 m. – 164, o 2017-ųjų pabaigoje – jau 620.
Tobulėjant elektromobiliams ir pasiekus tokių augimo tempų pagrįstai laukta kada pirmasis toks keturratis įsitvirtinusių varžybų finišą kirs be jokio sustojimo baterijų papildymui.
Lūkesčių neteko atidėlioti ilgam. Pernai tai padarė žinomas lenktynininkas Vaidotas Žala ir „Ignitis“ generalinis direktorius Darius Montvila su „Hyundai Kona Electric“, turinčiu 50 kWh akumuliatorių įkrovą didžiausiąjį šalies kurortą pasiekę per 3 val. 28 min. ir 25 sek.
„Šią pergalę lėmė gerai atlikti namų darbai, - renginio spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė šturmanas D. Montvila. – Varžybų išvakarėse nemažai padirbėjome testuodami elektromobilį, kokiais režimais jis taupiausias, kaip priversti save neskubėti. Elektromobilis, kad niekas neįtartų išankstinėmis pasirengimo privilegijomis, testuotas automagistralėje Vilnius – Panevėžys – Vilnius, o sėkmę finiše Palangoje mums garantavo optimalus 100-110 km/val. vidutinis greitis ir labai tiksliai išnaudotas, prie finišo likęs trapus – tik 3 proc. akumuliatoriaus įkrovos rezervas“.
Dar vienas įdomus faktas – naujojo varžybų rekordo savininkams prieš jų pradžią ištraukti burtai lėmė paskutiniąją starto poziciją, o finišavo jie pirmi, greičiau už visus.
Kiek sunkiau kelią finišo link skynėsi kitos, iki 50 kWh akumuliatorių talpą turinčių elektromobilių klasės dalyviai. Nė vienas šių ekipažų nefinišavo nesustojęs papildyti baterijų, o sėkmė šioje klasėje lydėjo Nerijų Rakauską su Dainiumi Jaku, vairavusius „Hyundai Ionic“ ir kelyje užtrukusius 4 val. 09 min. 40 sek.
Kokias naujas pataisas elektromobilių šeštųjų varžybų metraštyje įrašys jų dalyviai? Sužinosime jau neužilgo – birželio 12-ąją.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos tinklininkas iškovojo Austrijos taurę
Vienas geriausių Lietuvos tinklininkų Arvydas Mišeikis paliko Šiaulių „Elgos-Master Idea-SC Dubysos“ komandą ir karjerą tęsia vienoje stipriausių Austrijos ekipų – „SK Zadruga Aich/Dob“. Prieš keletą ...
-
Vilniaus rankinio derbyje „Šviesa“ išsikapstė tik per plauką
Trečiadienį Lietuvos rankinio čempionate vyko Vilniaus derbis, kuriame VHC „Šviesa“ tik per plauką laimėjo prieš HC „Vilniaus“ rankininkus 30:29 (16:11). ...
-
Pradedama jaunųjų ralio talentų paieška
Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) prisijungia prie globalios iniciatyvos jauniesiems ralio talentams atrasti. „FIA Rally Star“ pavadinta programa yra plačiausia, kokia tik yra buvusi iki šiol, ir truks ketverius metus. Prognozu...
-
Golfo legenda T. Woodsas gydomas ligoninėje po didelės automobilio avarijos
Golfo pasaulio garsenybė Tigeris Woodsas (Taigeris Vudsas) antradienį buvo sunkiai sužeistas, kai jo vairuojamas automobilis nulėkė nuo kelio netoli Los Andželo ir kelis kartus apsivertė, pranešė policija. ...
-
Lietuvos ėjikai džiaugėsi sezono rekordais
Klaipėdoje vykęs Lietuvos lengvosios atletikos uždarųjų patalpų čempionatas buvo dosnus aukštų rezultatų. Šalies pirmenybėse užfiksuoti du geriausi sezono rezultatai pasaulyje, pasaulio veteranų rekordas, kėsintasi į Lietuvos &scaro...
-
Jaunuosius lyderius sveikino pirmoji ponia, sporto ir muzikos žvaigždės
Sportas – priemonė kalbėti apie lyderystę ir pagarbą. Tokia žinute projekto „Svajonių komandos“ uždarymo renginyje su dalyviais dalinosi žinomi svečiai. ...
-
Estijoje – išsiilgti Lietuvos dailiojo čiuožimo atstovių startai ir džiugios pergalės1
Net šešios Lietuvos dailiojo čiuožimo atstovės dalyvauja šį savaitgalį vykstančiose ISU tarptautinėse dailiojo čiuožimo varžybose „Tallink Hotels Cup“ Taline (Estijoje). Jaunių grupėje (Advanced Novice) varžėsi ne...
-
Barjerininkas R. Saulius Klaipėdoje įvykdė Europos čempionato normatyvą
Lietuvos lengvosios atletikos uždarų patalpų čempionatas baigėsi. Klaipėdoje vykusių pirmenybių antrąją dieną buvo pasiekti penki geriausi sezono rezultatai, solidžiais pasirodymais nudžiugino būsima olimpietė Diana Zagainova ir Europos čempion...
-
Lietuvos ėjikai pasiekė geriausius rezultatus pasaulyje
Šeštadienį Klaipėdoje prasidėjo Lietuvos lengvosios atletikos uždarų patalpų čempionatas. Pirmą varžybų dieną buvo pasiekti du geriausi sezono rezultatai pasaulyje, pasaulio veteranų rekordas, kėsintasi į Lietuvos šuolių į ...
-
Austrijos kalnuose – pergalingas Lietuvos sniego tinklininkų startas1
Šeštadienį Austrijoje startavo pirmasis iš dviejų šį sezoną numatytų Europos sniego tinklinio turo etapų. Jame startavo ir dvi Lietuvos komandos. ...