Quantcast

Du Dakaro ralio etapai: išbandymų – per akis

Lietuvos lenktynininkai Dakaro ralio pirmo etapo gerais rezultatais džiaugėsi vos kelias valandas – kol teisėjai išdalijo baudas.

Pateikė protestą

Saudo Arabijoje startavusio Dakaro ralio pirmą etapą (jį sudarė beveik 603 km, iš jų 368 km – greičio ruožas) Rokas Baciuška (bagių klasė) užbaigė pirmas, Vaidotas Žala (visureigiai) – šeštas, Benediktas Vanagas (visureigiai) užėmė 22-ą vietą.

Tačiau netrukus mūsiškių pozicijas pakoregavo teisėjai.

R. Baciuškai buvo skirta net 15 minučių bauda už tai, esą jis pravažiavo vieną kontrolinį trasos punktą.

Gaišatis: antras etapas V. Žalai kainavo tris prakirstas padangas. / „Teltonika Racing“ nuotr.

„Mes tikrai atlikome viską taip, kaip reikia. Bagyje yra dvi elektroninės kelio knygos. Viena planšetė rodė, kad užfiksavome visus kelio taškus, kita – kad vieno neužfiksavome. Organizatoriai patikrino būtent tą planšetę, kuri kelio taško neužfiksavo. Už tai skyrė baudą. Parašėme protestą, laukiame sprendimo“, – komentavo R. Baciuška.

Pasivijome varžovą. Nors ir signalizavome – nesitraukė iš kelio. Kai aplenkėme, prasikirtome dvi padangas.

15 min. bauda bendroje įskaitoje nubloškė lietuvį ir jo šturmaną ispaną Oriolį Vidalį Montijaną į devintą poziciją.

Sušvelnino baudą

Kai arbitrų nemalonės sulaukė švedas Mathiasas Ekstromas (jam irgi teko 15 min. bauda), V. Žala su šturmanu portugalu Paulo Fiuza buvo pakilę į penktą vietą, bet vėliau bendroje visureigių klasėje smuktelėjo į vienuoliktą.

„Pirmiausia mums įrašė 1 min. 40 sek. baudą – už tai, kad automobilyje sumontuota įranga kelis kartus fiksavo greičio viršijimą zonose, kuriose greitis ribojamas. Pateikėme filmuotą medžiagą, kurioje matomas netikslus įrangos veikimas, tad bauda buvo sušvelninta – skyrė 1 min.“, – pranešė V. Žala.

Pasak lenktynininko, etapas buvo nervingas: teko lenkti daug varžovų, tačiau dauguma tiesiog piktybiškai nenorėjo praleisti greičiau važiuojančio ekipažo.

„Tekdavo spausti jiems uodegas ir taip važiuoti ne vieną kilometrą. Pagal taisykles už tyčinį kelio blokavimą turėtų būti skiriamos baudos“, – piktinosi V. Žala.

Vairas – it kepurė

„Pirmą etapo trečdalį mūsų greitis buvo visai neblogas, kol pasivijome priekyje važiavusį varžovą. Nors ir signalizavome – nesitraukė. Kai jį aplenkėme akmenuotame kanjone, prasikirtome vieną padangą, netrukus ir antrą, – papasakojo B. Vanagas. – Šiek tiek laiko praradome naviguodami. Diena nebuvo gera, bet ir ne pasaulio pabaiga.“

Vis dėlto B. Vanago ir esto Kuldaro Sikko ekipažas sulaukė 15 min. baudos, tad iš 22-os vietos nukrito į 29-ą.

Gintas Petrus ir Jose Marquesas buvo 47-oje vietoje.

Sunkvežimiu važiuojantys Vaidotas Paškevičius, Slavomiras Volkovas ir Tomas Gužauskas pirmą etapą užbaigė užėmę 9-ą vietą.

Mūsiškiai buvo patekę į kuriozinę situaciją – kylant į smėlio kopą V. Paškevičius nukėlė rankose laikyto vairo ratą it kepurę.

„Pavyko viską greitai sutvarkyti važiuojant, neteko sustoti“, – sakė V. Paškevičius.

Antro etapo rūpesčiai

Vakar lenktynininkų laukė antras etapas – 589 km (iš jų 431 km – greičio ruožas).

Pirmas iš mūsiškių startavo Laisvydas Kancius. Jo preliminarus rezultatas keturračių motociklų grupėje – penkta vieta.

Nesisekė V. Žalai: prakirto tris padangas, teko laukti serviso sunkvežimio, kuris atvežė atsarginį ratą.

Problemų taip neišvengė B. Vanago, V. Paškevičiaus ekipažai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių