Quantcast

Antrame vėjaračių čempionato etape buriuotojus lepino stiprus vėjas

  • Teksto dydis:

Nidos aerodrome pučiant žvarbiam šiaurės vakarų vėjui, balandžio 24 d., šeštadienį, įvyko 2-asis ir paskutinis, dėl pandemijos iš praeitų metų atkeltas, 2020 m. Lietuvos respublikos vėjaračių čempionato etapas. Vienos dienos varžybas be žiūrovų organizavo Lietuvos ledo jachtų ir vėjaračių asociacija ir Šiaulių miesto buriuotojų klubas ir VšĮ Vėjo trejetas.

2-ajame etape užsiregistravo beveik 30 sportininkų, tačiau su stipriu vėju, kuris gūsiuose siekė iki 10 m/s greičio, Nidos aerodrome susikauti išdrįso ne visi. Vėjaratininkai startavo 5 svorio kategorijose (Ultra lengvasvoriai, lengvasvoriai, vidutinio svorio, sunkiasvoriai ir super sunkiasvoriai).

Teisėjai varžyboms išstatė techniškai sudėtingiausią, tačiau buriuotojams įdomiausią – distanciją iš dviejų ženklų – priešvėjinio ir pavėjinio. Distancijos ilgis siekė apie 300 metrų, tačiau zigzaguojant susidarydavo gerokai daugiau.

Kiekvieno važiavimo metu, nuaidėjus paruošiamajam signalui, sportininkai 2 minutes buriuodami žemiau starto linijos kovojo dėl geresnės starto pozicijos. Idealiu atveju, sportininkai kirsdavo starto liniją leidžiantis starto vėliavai ir buriuodami maksimaliu greičiu ženklo link. Visgi ir šįkart pasitaikė buriuotojų taip vadinamų „falšstartų“, kuomet pusės ar daugiau sekundžių neapskaičiavęs sportininkas į distanciją išlėkdavo per anksti, turėdavo apsisukti, grįžti atgal į priešstartinę zoną ir vėl iš naujo kirsti starto liniją. Padariusiems tokią klaidą, pasivyti į priekį nurūkusius, jau būdavo sunku.

Po starto sportininkai buriuodavo zigzaguodami nuo vieno aerodromo krašto iki kito (nes tiesiai prieš vėją nei viena burinė transporto priemonė judėti negali) ir taip pasiekdavo pirmąjį – priešvėjinį ženklą, kurį apsukę, pasileisdavo pavėjui. Tik padarius posūkį, teisingai valdomas vėjaratis, gauna vėjo „smūgį“ ir per kelias akimirkas įsilekia iki 35-45 km/h. Būtent pavėjinėje atkarpoje tarp buriuotojų užvirdavo aršiausia kova, nes kiekvienas sugautas vėjo gūsis būdavo paverčiamas į dešimtis metrų pranašumo, o praleistas – tiek pat praradimų. Besikeičianti vėjo kryptis čia taipogi neleisdavo „užmigti“ – sportininkams reikdavo daryti posūkius, kad pagautų geresnį kampą vėjo atžvilgiu, ir lėktų 2 kartus greičiau už vėją.

Stiprus ir gūsingas vėjas lėmė, kad ant lygaus Nidos aerodromo asfalto netrūko ir kontaktinės kovos, virtimų. Visgi, saugios „Blokart“ klasės vėjaračių konstrukcijos dėka, buriuotojai sužeidimų nepatyrė ir atsipirko nebent smulkiai įbrėžimais.

Šeštadienio varžybos labiausiai ugdė mažųjų buriuotojų charakterį (jauniausias dalyvis – Ugnius Sėjunas, 10 m.) – gi nelengva kovoti su vėjaratį apversti norinčiu šaltu vėju, staigiais pagreitėjimais ir dar netoliese besimalančiais savo bendraamžiais sportininkais. Šias sąlygas, bent tarp pačių jauniausiųjų – ultra lengvasvorių kategorijoje – geriau suvaldė merginos.

LR vėjaračių čempionato TOP3 rezultatai:

Blokart Production Ultra lengvasvoriai

Austėja Mizgirytė, Neringos sporto mokykla – „Irklakojis“

Vėja Dumšaitė, Šiaulių s.m. „Atžalynas“

Adomas Pranciškus Žiauberis, Šiaulių s.m. „Atžalynas“

Blokart Production Lengvasvoriai

Greta Kalinauskaitė, Šiaulių s.m. „Atžalynas“

Jovilė Gedmontaitė, Šiaulių s.m. „Atžalynas“

Rokas Germanavičius, Kauno s.m. „Bangpūtys“

Blokart Performance Vidutinio svorio

Vykintas Mizgiris, Neringos sporto mokykla – Irklakojis

Karolis Atkočaitis, Neringos b.k. „Vėtrungis“

Gustas Stankevičius, Šiaulių s.m. „Atžalynas“

Blokart Performance Sunkiasvorių ir supersunkiasvorių kategorijos

Antanas Golubovskis, Neringos b.k. „Vėtrungis“

Matas Mizgiris, Lietuvos ledo jachtų ir vėjaračių asociacija – Irklakojis

Gediminas Petrauskas, Lietuvos ledo jachtų ir vėjaračių asociacija



NAUJAUSI KOMENTARAI

Klaipeda

Klaipeda portretas
A Klaipedcki kur???? a
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių