Quantcast

Iš jūros iškelta antra sudužusio rusų lėktuvo juodoji dėžė

  • Teksto dydis:

Rusijoje paieškų komanda trečiadienį iškėlė antrąjį Juodojoje jūroje sudužusio karinio keleivinio lėktuvo Tu-154 savirašį, pranešė Gynybos ministerija.

Pirmasis savirašis buvo ištrauktas diena anksčiau, ekspertai jau pradėjo tirti jo duomenis, siekdami nustatyti katastrofos priežastį.

Gynybos ministerijos lėktuvas Tu-154, kildamas skristi į Siriją, sekmadienį ryte nukrito į Juodąją jūrą netoli Sočio. Juo skrido 92 žmonės: aštuoni įgulos nariai ir 84 keleiviai, tarp jų – kariškiai, žurnalistai, Aleksandrovo vardo dainų ir šokių ansamblis, fondo „Spravedlivaja pomošč“ vadovė Jelizaveta Glinka.

Lėktuvas iš radiolokatorių ekranų dingo kelios minutės po pakilimo iš Sočio.

Kaip informavo Gynybos ministerija, nelaimės vietoje rasta 15 lavonų ir 239 aukų kūnų fragmentai. Anksčiau buvo nurodyta, kad rasta 17 žuvusiųjų kūnų.

Didžiulėje gelbėjimo operacijoje dalyvauja 3 600 žmonių iš visos Rusijos; tarp jų – 200 karinio jūrų laivyno narų. Paieškoms taip pat naudojamos bepilotės skraidyklės bei povandeniniai aparatai.

Šiuo metu pagrindinės ekspertų tiriamos versijos yra lėktuvo techninės problemos, pašalinio objekto patekimas į variklį, piloto klaida ir nekokybiški degalai. Rusijos tiriamojo komiteto teigimu, paimti kuro, kurį naudojo lėktuvas, mėginiai. Tu-154, pakilęs iš Čkalovsko aerodromo Maskvos regione, buvo sustojęs Sočyje pasipildyti degalų.

Dienraštis „Komsomolskaja pravda“ ir interneto portalas Life.ru paskelbė, jų teigimu, pilotų kabinoje prieš pat nelaimę vykusio pokalbio išrašą. Kaip nurodoma, vienas pilotas šaukė apie problemą su lėktuvo užsparniais ir tada sušuko: „Vade, krentam!“ Paviešinti pranešimai kol kas patvirtinti nebuvo, tačiau abu leidiniai yra žinomi turį patikimų ryšių su Rusijos saugumo agentūromis.

Lėktuvo užsparniai yra nulenkiama žemyn galinė sparno dalis, padedanti lėktuvui kilti.

Dienraštis „Kommersant“ taip pat nurodė, kad tyrėjai mano, jog lėktuvas sudužo dėl blogai veikiančių užsparnių bei padarytos piloto klaidos. Ekspertų nuomone, dėl to lėktuvas prarado greitį.

Vis dėlto buvęs Rusijos oro pajėgų vado pavaduotojas Nikolajus Antoškinas atmetė tokią versiją sakydamas, kad pilotai paprastai yra mokomi, ko imtis netinkamai veikiant užsparniams. „Jei užsparniai laiku nesusitraukia ar neišsiskleidžia... pilotai žino, ką daryti, tai visai ne problema“, – sakė jis valstybinei naujienų agentūrai „RIA Novosti“.

Rusijos federalinė saugumo tarnyba (FSB) nurodė neradusi „požymių ar faktų rodančių, kad tai galėjo būti teroro ar diversijos aktas“.

Kai kurie aviacijos ekspertai nurodė, kad tai, jog skrydžio įgula nepranešė apie technines problemas, ir dideliu spinduliu išsibarsčiusios lėktuvo nuolaužos gali liudyti apie lėktuve įvykusį sprogimą.

Tu-154 lėktuvas yra sovietų gamybos trijų variklių orlaivis, sukurtas septintojo dešimtmečio pabaigoje. Rusijos avialinijos šio triukšmingo ir daug kuro naudojančio modelio atsisakė jau prieš keletą metų, tačiau kariuomenė jį vis dar tebenaudoja. Pilotai šį lėktuvo modelį vertina dėl manevriškumo ir patvarumo.

Sekmadienį sudužęs lėktuvas buvo sukonstruotas 1983 metais. Lėktuvų gamykloje jis buvo tikrinamas 2014 metais ir anksčiau šiemet. Tyrėjai paėmė reikalingus dokumentus iš gamyklos, kurioje buvo atliekami darbai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių