Quantcast

Per metus reklamos kaina „Facebook“ tinkle beveik padvigubėjo

  • Teksto dydis:

Liepos pabaigoje daugiau kaip du milijardus vartotojų turintis socialinis tinklas "Facebook" paskelbė 2018-ųjų metų antrojo ketvirčio savo finansinius rezultatus. Dėl balandžio mėnesį kilusio "Cambridge Analytics" skandalo "Facebook" pajamos sumažėjo, tačiau socialinis tinklas per ketvirtį savo vartotojų bazę padidino net 22 milijonais naujų vartotojų.

Kartu su finansiniais duomenimis "Facebook" paskelbė ir savo bei "Instagram" reklamų rodymo statistiką. Internetinės rinkodaros bendrovė "Merkle" paviešintame dokumente skelbia, kad "Facebook" reklamos kainos 2018-ųjų metų antrąjį ketvirtį padidėjo beveik 70 proc., jeigu lygintume su tokiu pat laikotarpiu 2017-aisiais. Internetinės rinkodaros specialistas Povilas Žarnauskas sako, kad tokia situacija atsirado dėl didėjančio verslo susidomėjimo socialiniu tinklu.

"Nors ir atrodo, kad "Facebook" reklamuojasi visi, tačiau taip nėra. Statistika labai iškalbinga – vos 42 proc. smulkaus ar vidutinio verslo bendrovių turi savo paskyras "Facebook", kai tuo tarpu didžiųjų bendrovių skaičius siekia 92 proc. Todėl natūralu, kad reklamos kaina didėja, nes besireklamuojančiųjų kiekis auga", - sako P. Žarnauskas.

„Tačiau nereikia to suabsoliutinti ir sakyti, kad visose šalyse ar visuose sektoriuose kaina didėja tiek, kiek skelbiama. Lietuvoje, Didžiojoje Britanijoje ir kitose Vakarų šalyse kainos didėjimas buvo, bet jis labiau priklauso nuo sektoriaus. Tuo tarpu naujose rinkose, kur šis socialinis tinklas nebuvo toks populiarus – kainos didėjimas buvo ženklus", - teigia P. Žarnauskas.

"Instagram" ir toliau populiarėja

"Facebook" priklausantis socialinis tinklas "Instagram" ir toliau fiksuoja įspūdingą augimą. Per metus reklamos parodymų kiekis padidėjo 209 proc., o reklamdavių išlaidos šiame socialiniame tinkle padidėjo beveik 2 kartus.

"Instagram" augimas tikrai įspūdingas. Birželio mėnesį šis socialinis tinklas pasiekė milijardą vartotojų per mėnesį. Kai tuo tarpu 2017 metų balandį šis skaičius siekė 700 milijonų. Bet kitas įdomus dalykas, kad nors "Instagram" reklamai išleidžiama vis daugiau, visgi jos kaina pigo net 10 proc., jeigu lygintume su 2017 metų tuo pačiu laikotarpiu", - teigia P. Žarnauskas.

"Reklamuotis "Instagram" nėra taip sudėtinga, kaip "Facebook" ar naudojantis "Google AdWords", kur reikia aprašymų, daug informacijos. Čia pakanka susikurti paskyrą ir kelti nuotraukas. Todėl net 65 proc. JAV verslų naudoja "Instagram" savo komunikacijoje", - teigia P. Žarnauskas

Reklama telefonuose muša rekordus

Šiuo metu beveik 92 proc. reklamos paspaudimų atliekama naudojantis mobiliaisiais telefonais arba planšetėmis, o beveik 82 proc. visų "Facebook" reklamai išleidžiamų pinigų tenka būtent reklamai mobiliuose įrenginiuose.

"Šie skaičiai tik dar kartą patvirtina, kad turinys, vizualinė medžiaga ir reklamos turi būti ypač pritaikytos mobiliesiems įrenginiams. Interneto spartos didėjimas ir pačių įrenginių vis didesnis paplitimas lemia, kad žmonės vis daugiau laiko praleidžia naudodamiesi būtent šiais įrenginiais, o ne kompiuteriais. Taip, kompiuteriu visi esame įpratę dirbti, tačiau pramogos ir laisvalaikis persikelia į telefonus", - sako P. Žarnauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių