- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Skutimosi priemones gaminančios bendrovės „Gillette“ naujausia reklama vyrams, sukurta pasiremiant judėjimu už moterų teises „#MeToo“, išprovokavo didelę neigiamą reakciją internete: kritikai sako, kad ja su vyrais kalbama iš aukšto, ir ragina boikotuoti kompaniją.
Tačiau „Gillette“ skelbia, kad neturi nieko prieš diskusiją. Nuo pirmadienio, kai pasirodė, ši vien internetui skirta reklama socialiniuose tinkluose „YouTube“, „Facebook“ ir „Twitter“ buvo peržiūrėta beveik 19 mln. kartų, o tokio sujudimo neatsisakytų joks prekės ženklas.
Dvi minutes trunkančioje kompanijos „Procter & Gamble“ (P&G) skustuvų prekės ženklo reklamoje rodomi besityčiojantys ir lytiškai priekabiaujantys vyrai, bet jie skatinami „teisingai kalbėti“ ir „teisingai elgtis“. Kova su patyčiomis, lytiniu priekabiavimu ir „toksišku“ vyriškumu yra didelė užduotis šiam prekės ženklui. Daug kritikų socialinėje žiniasklaidoje sakė, kad reklama įžeidžia vyrus ir yra pilna stereotipų.
Triukšmas kilo „Gillette“ grumiantis dėl tūkstantmečio kartos dolerių su tokiais naujai iškilusiais prekės ženklais kaip „Harry's“, „Dollar Shave Club“ ir kiti. Prieš dešimtmetį „Gillette“ kontroliavo maždaug 70 proc. JAV rinkos, o pernai šio ženklo dalis rinkoje nukrito žemiau 50 proc. ribos, nurodo rinkos tyrimų kompanija „Euromonitor“.
Prekės ženklų kūrimo firmos „Metaforce“ vienas įkūrėjų Allenas Adamsonas (Alenas Adamsonas) minimą reklamą pavadino prieš 117 metų įkurtos kompanijos paskutinės minutės metimu. Tačiau jis pridūrė, kad internete kilęs sujudimas, teigiamas ar neigiamas, retai daro ilgalaikį poveikį, nes tokie dalykai greit pamirštami.
„Būti pastebėtam ir sukelti šurmulį nelengva, o jiems pavyko prasiveržti, – sakė A. Adamsonas. – Dauguma reklamuotojų reklamuoja ir niekas nepastebi, nes rinkoje labai daug triukšmo, tad būti pastebėtam – didelė pergalė, ypač tokiai mažą susidomėjimą keliančiai kategorijai kaip skustuvas.“
Antra vertus, mažai tikėtina, kad ši reklama smarkiai padidins skustuvų pardavimus, pridūrė jis.
Vis dėlto kritikos sraute socialinėje žiniasklaidoje buvo ir giriančių balsų. Aktorė Jessica Chastain (Džesika Častein) tviteryje padėkojo „Gillette“ „už šį priminimą apie vyrų grožį“ ir pridūrė: „Mane labai sujaudino jūsų raginimas veikti.“
„Gillette“ reklama primena kitus didelių reklamos užsakovų bandymus imtis socialinių klausimų. „Pepsi“ 2017 metais atšaukė reklamą, kurioje Kendall Jenner (Kendal Džener) per demonstraciją duoda policininkui „Pepsi“ gėrimo, ir atsiprašė kilus pasipiktinimui, kad šia reklama buvo sumenkintas „Black Lives Matter“ ir kiti protestų judėjimai.
Tuo tarpu „Nike“ suskaldė visuomenę reklama su buvusiu Nacionalinės futbolo lygos (NFL) žaidėju Colinu Kaepernicku (Kolinu Kaperniku), tarp lygos žaidėjų inicijavusiu protestus prieš policijos brutalumą, rasinę nelygybę ir kitais socialiniais klausimais.
Nė vienu iš šių atvejų pardavimui jokio poveikio nebuvo. Kontroversijos pardavimą paveikia paprastai tik dėl reikšmingesnių dalykų už reklamą. „Lululemon“ prekių pardavimas 2013 metais smuko po virtinės viešųjų ryšių nesėkmių, įskaitant tai, kad dėl gamybos problemų kompanijos pardavinėjamos brangios jogos kelnės pasidarė permatomos. Be to, kompanijos įkūrėjas pasišaipė iš apkūnių žmonių.
Vis dėl to ir tąsyk poveikis buvo trumpalaikis.
Viešųjų ryšių kompanijos 5WPR vadovas Ronnas Torossianas (Ronas Torosianas) sakė, kad, kaip ir „Nike“ reklamos su C. Kaepernicku atveju, „Gillette“ tikriausiai žinojo, kad reklama išprovokuos debatus internete.
„Nike“ žinojo, ko imasi“, – sakė jis ir pridūrė, kad reklama su C. Kapernicku kėlė daug triukšmo ir „Gillette“ negali stebėtis, kad jos reklama taip pat išprovokavo sujudimą.
P&G – vienas didžiausių reklamos užsakovų pasaulyje – garsėja emocijas žadinančiomis reklamomis per olimpiadas ir kitus renginius, dažnai orientuotomis į moterų auditoriją. Tarp tokių reklamų yra ašarą spaudžianti olimpinė kampanija „Thank You Mom“ ir „Always“ reklama „Like a Girl“, rodyta per 2014 metų amerikietiškojo futbolo didįjį finalą „Super Bowl“.
„Gillette“ prekės ženklo direktorius Šiaurės Amerikai Pankajas Bhalla (Pankadžas Bala) sakė, kad kontroversija nebuvo numatytas reklamos tikslas. Minima reklama yra dalis didesnės kampanijos, kuria bandoma kitaip traktuoti seną „Gillette“ frazę „The Best a Man Can Get“ („Geriau vyrai nesuras“). Kitoje interneto reklamoje nusifilmavo vienarankis NFL naujokas Shaquemas Griffinas (Šakimas Grifinas).
Nors P. Bhalla nenori pardavimo sumažėjimo ar boikoto dėl minimos reklamos, jis sakė, kad kompanija „netrukdys pokalbiams ar diskusijai“ šiais klausimais.
„Galutinis mūsų tikslas yra patraukti naują vyrų kartą, o jei tai nors truputį padeda, mes laikome tai sėkme“, – sakė jis.
Tačiau rinkodaros profesorius Larry Chiagourisas (Laris Čajagurisas) iš Pace'ų (Peisų) universiteto šias pastangas vertina skeptiškai.
„Kas galėtų ginčytis dėl pagarbaus elgesio su žmonėmis, bet jie tam tikra prasme pavėlavo į vakarėlį, tai yra didžiausia problema, – sakė jis. – Tai nereikalinga ir savanaudiška.“
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ukraina sustabdo konsulinių paslaugų teikimą šaukiamojo amžiaus vyrams
Kyjivas antradienį pranešė, kad sustabdė konsulinių paslaugų teikimą šaukiamojo amžiaus ukrainiečių vyrams, taip dar kartą siekdamas padidinti karių skaičių po to, kai buvo sugriežtintos bausmės už šaukimo į privalomąją ...
-
Baltieji rūmai nori pamatyti realią UNRWA pažangą, prieš atnaujindami jos finansavimą
Baltieji rūmai antradienį pareiškė, kad prieš atnaujindami finansavimą Jungtinių Tautų agentūrai palestiniečiams remti (UNRWA) „turės pamatyti realią pažangą“. ...
-
Artėjant olimpinėms žaidynėms Paryžiuje iškeldinamos nelegalios migrantų stovyklos1
Prancūzijos policija antradienį iškeldino migrantus iš nelegalios stovyklos Paryžiuje, įsikūrusios vos už kelių žingsnių nuo Senos upės. ...
-
Moldovos policija pranešė konfiskavusi milijoną dolerių po opozicinių partijų susirinkimo Maskvoje1
Moldovos policija antradienį pranešė konfiskavusi 1 mln. dolerių iš asmenų, grįžusių iš Maskvoje vykusio Moldovos prorusiškų opozicinių partijų susitikimo, ir įvardijo pinigus „neteisėtu politiniu finansavimu&ldquo...
-
NATO neketina išplėsti branduolinio ginklo dislokavimo į kitas šalis
NATO, pasak generalinio sekretoriaus Jenso Stoltenbergo, neketina kitose šalyse narėse dislokuoti branduolinių ginklų. ...
-
„Reuters“: JAV ruošia 1 mlrd. JAV dolerių ginklų paketą Ukrainai4
Du oficialūs JAV asmenys naujienų agentūrai „Reuters“ antradienį pasakė, kad Jungtinės Valstijos ruošia 1 mlrd. JAV dolerių karinės pagalbos Ukrainai paketą – pirmąjį, kuris bus parengtas pagal kol kas dar nepasirašyt...
-
J. Borrellis: Europa turi būti pasirengusi padėti Ukrainai ilgą laiką
Europa turi būti pasirengusi padėti Ukrainai šiame išsekinimo kare, net ir ilgą laiką. ...
-
G. Thunberg Švedijoje pateikti kaltinimai dėl pilietinio nepaklusnumo per protesto akciją1
Švedijos prokuratūra pateikė kaltinimus klimato aktyvistei Gretai Thunberg dėl pilietinio nepaklusnumo ir policijos nurodymų nevykdymo per protesto akciją prie parlamento Stokholme kovo mėnesį. ...
-
J. Milei paskelbė apie pirmąjį per 16 metų Argentinos biudžeto perteklių
Mažinti Argentinos išlaidavimą užsibrėžęs naujasis prezidentas Javieras Milei pirmąjį nuo 2008 metų ketvirčio biudžeto perteklių pavadino „istoriniu pasiekimu“. ...
-
D. Tuskas nori A. Dudos komentaro apie tai, kad Lenkija pasirengusi priimti branduolinius ginklus2
Lenkijos ministras pirmininkas Donaldas Tuskas pareikalavo, kad prezidentas Andrzejus Duda pateiktų daugiau detalių apie savo pareiškimą, kad Lenkija pasirengusi priimti branduolinius ginklus. ...