Quantcast

ES pradės antimonopolinį tyrimą dėl „Facebook“

Europos Komisija (EK) penktadienį paskelbė, kad pradės antimonopolinį tyrimą dėl to, kaip „Facebook“ naudoja iš reklamuotojų renkamus duomenis, siekiant nustatyti, ar tai suteikia bendrovei nesąžiningą pranašumą klasifikuotų internetinių skelbimų rinkoje.

„Atidžiai išnagrinėsime, ar šie duomenys suteikia „Facebook“ nesąžiningą konkurencinį pranašumą, ypač klasifkuotų internetinių skelbimų rinkoje..., kur „Facebook“ taip pat konkuruoja su bendrovėmis, iš kurių renka duomenis“, – teigė ES už konkurenciją atsakinga komisarė Margrethe Vestager.

Oficialus tyrimas pradedamas atlikus išankstinį tyrimą, kuriame buvo susitelkiama į „Facebook Marketplace“ klasifikuotų skelbimų paslaugą, kuri pasiekiama daugumai iš 3 mlrd. socialinio tinklo vartotojų.

Bendrovės, norinčios pasireklamuoti „Marketplace“, turi pateikti „Facebook“ tam tikrus duomenis. EK nerimauja, kad JAV technologijų milžinė gali „iškraipyti konkurenciją“ ir pasinaudoti šia informacija, jog „nukonkuruotų“ klasifikuotų skelbimų rinkos konkurentus.

„Facebook“, pavyzdžiui, gali gauti tikslios informacijos apie vartotojų pageidavimus iš konkurentų reklaminės veiklos ir panaudoti tokius duomenis, kad galėtų pritaikyti „Facebook Marketplace“, – teigė EK.

Komisija nurodė, kad tyrimo užbaigimui nenumatytas tikslus terminas, jis priklausys nuo tokių veiksnių kaip tyrimo sudėtingumas.

EK savo pranešime taip pat pažymėjo, kad buvusios ES narės Jungtinės Karalystės (JK) Konkurencijos ir rinkų tarnyba (CMA) penktadienį taip pat pradėjo tyrimą dėl to, kaip „Facebook“ naudoja duomenis. EK nurodė sieksianti artimo bendradarbiavimo su šia agentūra.

Briuselis praėjusį mėnesį pradėjo dar vieną tyrimą dėl „Facebook“, kuris susijęs su vieno JAV startuolio, „Kustomer“ įsigijimo, kuris specializuojasi padedant verslui bendrauti su klientais internete.


Šiame straipsnyje: ESFacebooktyrimas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių