Prancūziško šalčio seansas

Kino festivalis „Žiemos ekranai“ būdavo itin laukiamas, nes vykdavo žiemą ir tokiu metu, kai Kalėdų, Naujųjų metų šventės jau pasimiršusios, pavasaris dar sunkiai jaučiamas, o dienos ilgėja tik per gaidžio žingsnį. Kita vertus, prancūzų kinas apskritai yra unikalus ir išskirtinis, to įrodinėti tikrai nereikia, jis, kai susipažįsti išsamiau, įtraukia negrįžtamai. Taigi „Žiemos ekranai“ būdavo tikra šventė akims: filmuose tiesiog žėri ypatingas estetinis skonis tiek drabužiuose, interjeruose, tiek maisto kultūroje: paprastai prancūzų filmuose būna daug valgoma. Beje, prancūzai beveik neturi antsvorio problemos, o tai tik įrodo, kad kultūra (ne gąsdinimai, draudimai), sugebanti apimti net ir trivialias, buitines sritis, turi didžiulę jėgą.

Taigi būdavo šventė, kurios pernai (ypatingaisiais Kaunui 2022-aisiais) Kaune nebuvo visai (Vilniuje „Žiemos ekranai“ vyko), o šįmet tik prasidėjusi... baigėsi. Puikus atidarymo filmas „Gyvenimas tarsi šokis“ (rež. Cédricas Klapischas) „Romuvos“ didžiojoje salėje buvo palydėtas plojimais. Džiaugsmingais plojimais publika lydėjo beveik kiekvieną Prancūzų instituto direktoriaus pavaduotojo sakinį atidarant kino festivalį. Tačiau kitą dieną tapo aišku, kad ilgai lauktas festivalis kaip ir baigėsi: porą festivalio filmų buvo nugrūsti į „Romuvos“ kamerinę salytę, kurioje tėra penkios eilės ir devynios vietos kiekvienoje jų.

Apsukrieji gal ką ir pamatė daugiau nei atidarymo filmą, tačiau ne tie, kurie mena laikus, kai, garsiai burzgiančio šildytuvo niekaip neprišildomoje „Romuvoje“ sėdėdami su puodeliu karštos arbatos žiūrėdavo prancūziškus filmus: į prancūzų kino istoriją įėjusių režisierių retrospektyvas, naujausius kino kūrėjų darbus. Festivalis tęsdavosi tikrai ne dvi su puse dienos ir būdavo parodoma kur kas daugiau nei penki filmai, bet svarbiausia – į visus buvo galima patekti. Mažulytė salė šalia tualetų šįmet buvo kaip akibrokštas „Žiemos ekranų“ gerbėjams, kurių Kaune išties yra.

Keista, kad „Žiemos ekranų“ rengėjai galvoja, jog Kaune nėra nė pusšimčio žiūrovų, mėgstančių prancūzų kiną.

„Čia kaip? Vilnius pademonstravo, ką galvoja apie Kauną?“ – niūriai pakomentavo nuo kasos einanti žiūrovė, nes bilietų nebuvo jau prieš dieną, o gal ir prieš kelias. Ir tikrai, atrodo, jog galvojama, kad Kaune žiūrovas galbūt neišprusęs, nereikia jam to prancūzų kino: mažytės salytės ir kelių filmų užteks. Gal tuomet geriau būtų rodoma kur nors Šakių ar Babtų kultūros namuose, ten bent vietų daugiau nei 45? Keista, kad „Žiemos ekranų“ rengėjai galvoja, jog Kaune nėra nė pusšimčio žiūrovų, mėgstančių prancūzų kiną, ir jiems užteks tų kelių trupinių nuo festivalio programos stalo? Juolab kad iš tų penkių pamatyti be problemų buvo galima tik du – atidarymo filmą penktadienį ir jaunų, talentingų režisierių Lise’os Akokos, Romane Gueret stiprų filmą „Patys blogiausi“ sekmadienį, kurie buvo parodyti „Romuvos“ Didžiojoje salėje.

Tad iki vasario 2-osios festivalis „Žiemos ekranai“ vyko tik Vilniuje. Štai ir nepasijausk provincija, kai, sulaukęs iš sostinės atkeliavusio festivalio, lieki it musę kandęs.

45-iems „Žiemos ekranų“ žiūrovams pasisekė pamatyti puikų režisieriaus Léopoldo Legrand’o filmą „Šeštas vaikas“. Juosta alsuoja humanistiniu turiniu, nevienareikšmiška plotme analizuojant kaltės, teisingumo ribą, moralės, sąžinės kodeksą. Tokių filmų misija – pasklisti plačiai, nes jie išties daro didesnę įtaką nei įstatymai ir mechanizmai, verčiantys jų laikytis. Todėl ir liūdna, kad galėjo (turėjo) pamatyti daugiau kauniečių, nes filmas ir scenariškai prikausto dėmesį, ir negali palikti abejingo jau vien todėl, kad jame itin opiu klausimu nepateikiamas vienas neva teisingas atsakymas. Jį po filmo kiekvienas išsinešėme pagal savo mąstymo lygį ir sąžinę.

Beje, anksčiau po atidarymo filmo žiūrovai buvo kviečiami į bendrą festivalio šurmulį, kuris greičiausiai Vilniuje buvo, na, o Kaune visi sprukome namo. Nors būtent prancūzai savo filmais įrodo, kad reikia bijoti ne vyno, ne kalorijų, o kultūros nebuvimo, bendravimo šalčio, kuris kausto žymiai baisiau nei pati šalčiausia žiema.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vilija

Vilija portretas
Labai teisingas straipsnis
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

  • Kai šaukia pilnaties stogai
    Kai šaukia pilnaties stogai

    Seimas vėl tapo visaip šalyje skatinamos veltėdžiavimo subkultūros auka. Darbo dieną darbo metu į parlamentą įsiveržęs kažkoks veikėjas darkėsi taip, kad sureagavo ne tik šokoladu nepamaitinta A. Širinskienė, bet ir pats eksc...

    8
  • Giljotinos laikai
    Giljotinos laikai

    Po filmo „Poetas“ seanso užklupo klausimas – ar patiko? Kitu atveju savaime suprantamas būtų atsakymas „taip“ arba „ne“ – tik ne šiuo. ...

    13
  • Žinia Europai
    Žinia Europai

    Lietuvos klubai skelbia gerąją žinią Europai – krepšinis ne veltui vadinamas antrąja mūsų religija. Vos prieš porą mėnesių beveik visi mūsų šalies atstovai sunkiai kapanojosi tarptautiniuose turnyruose, o dabar lietuvi&sc...

  • Kibernetinės grėsmės: ko išmokome per metus?
    Kibernetinės grėsmės: ko išmokome per metus?

    Ukrainoje jau daugiau nei metus tęsiantis Rusijos invazijai, karas paraleliai vyksta ir virtualiojoje erdvėje. Apie kibernetinį karą girdime mažiau nei apie karinius veiksmus ant žemės. Natūralu, vienetų ir nulių erdvėje nėra žuvusių kareivių, s...

  • Algoritmo šaltis
    Algoritmo šaltis

    Pasaulinė interneto paieškos sistema jau daugiau nei du dešimtmečius turi specifinę galimybę globaliame žiniatinklyje ieškoti mokslinės informacijos. Angliškai tas „Google“ komponentas vadinamas „Google Schol...

    1
  • Baltojo bilieto gvardija
    Baltojo bilieto gvardija

    Pasakojama, kad Ivanas Vasiljevičius (1530–1584) turėjo aštuonias žmonas ir devynis vaikus, tačiau net ir asmeninio gyvenimo srityje ekscentriškumu garsėjantis monarchas sugebėjo privirti tiek košės, kad jam galėtų pavydėti...

    4
  • Pavogti viską
    Pavogti viską

    Štai jau praėjo lygiai metai, kai rusų „taikdariai“ iš oro gėrėjosi Mariupolio teatru. Pačių režisuotas spektaklis jiems patiko. Teatras sėkmingai ištaškytas į visas puses. Šalia jo išdėliotas did...

  • Rusijos „iranizacija“
    Rusijos „iranizacija“

    Rusijos pavasario puolimas įstrigo. Netrukus ateis Ukrainos kontrpuolimo metas. Karinės nesėkmės padidins Kremliaus politinius sunkumus. Anksčiau ar vėliau Rusijos sistemos suinteresuotieji subjektai atsisakys Vladimiro Putino, apkaltins jį dėl karo ir...

  • Gatvėse – Rožių revoliucijos vaikai
    Gatvėse – Rožių revoliucijos vaikai

    Kai 1989-ųjų balandį stoję prieš kastuvėliais kapojančius sovietų kareivius kartvelai reikalavo savo šalies nepriklausomybės, niekas nesitikėjo, kad ji bus paskelbta jau po dvejų metų. Kai 2003 m. lapkritį jie vėl išėjo į ga...

    8
  • Ąžuoliukai gieda 200 pavasarių
    Ąžuoliukai gieda 200 pavasarių

    Nuoseklios vertybinės politikos rezultatas – Vokietijos brigados pas mus nebus. Bent jau taip pranešė „Der Spiegel“. ...

    16
Daugiau straipsnių