Quantcast

Kelios mintys apie rinkodarą

Šitą komentarą rašau kūrybininkams ir – be jokios abejonės – sau. Rinkodara – labai silpna mano pusė, ir jai tikrai reikėtų skirti savo laiko, dėmesio, minčių.

Mums patinka kurti menus. Faktas.

Dažnas pritartų, kad gyvenimas gali būti įspūdingiausias paties kuriamas meno kūrinys. Ambicinga siekiamybė, kurią verta išbandyti.

Kita vertus, grįžkime prie mažiau ambicingų meninių projektų – mūsų sukuriamų meninių darbų. Kodėl mes vis dar tikime, kad kažkas kitas gali sugalvoti ir įgyvendinti tobulą mūsų sukurto produkto rinkodaros schemą?

Be abejo, taip galvoti patogiau. Juk yra būriai kabinetuose sėdinčių meno vadybininkų, projektų kūrėjų.

Faktas ir tai, kad užsiimti rinkodara mums patiems nėra nei smagu, nei įdomu.

„Tarsi būtum pats save nusamdęs nelabai smagiam darbui“, – taip rašytojas Ianas McEwanas viename interviu vaizdžiai papasakojo, koks jausmas kilo mėnesius skyrus knygos kūrimui, kai teko sugrįžti į pasaulį ir užsiimti knygos rinkodara. Ankstesnysis „aš“, sako rašytojas, buvo laimingas rašydamas knygą. Dabar, būdamas pardavimo agento pozicijoje, aiškiai supranti, kad anas vyrukas nugriebė visą malonumą rašydamas tekstą, o šitam bėduliui lieka juodas darbas jį parduoti.

Dažnas menininkas pritartų šitam pastebėjimui. Turbūt vienetai ateina į šią veiklą dėl to, kad svaigsta noru kurti reklamines kampanijas ar galvoja, kaip čia darbo dienos pabaigoje paredaguoti tinklaraščio įrašą. Rašytojai tampa rašytojais, nes nori rašyti. Aktoriai nori kurti vaidmenis, fotografai – fotografuoti. Kiekvienas noriai fokusuojasi į jiems patinkančias veiklas ir labai gerai jaučiasi tik tuo užsiimdami. Tačiau faktas yra ir tas, kad sąlyginai nedaug žmonių gali gyventi tik iš meno.

Žinodami mažiau malonią produkto pardavimo dalį, dažnai nukenčiame nuo visažinių ekspertų. Atsiprašau visų puikių meno vadybininkų – jūsų, kaip ir visa ko su kokybės ženklu, yra labai ribotas kiekis.

Kolegos kūrybininkai, rimtai – kas geriau už mus pačius gali parduoti mūsų kurtą kino filmą, mobiliąją porogramėlę, paveikslą, meninę instaliaciją?

Net jei ir sumoki nemenką pinigų sumą, kažkam, tarkim, reklamos agentūrai, kuri apsiima skirti tam laiko, žinių, gebėjimų, kur garantijos, kad ji labai rimtai dirbs?

Viena frazė turėtų būti paskelbta kaip daugiausia meninių projektų užmušanti ir užkasanti itin giliai. Ir, beje, mėgstama kūrybininkų. Ji skamba taip: „Aš esu idėjų generatorius“.

Jei sąžiningai – nei pasaulis, nei žmonija tikrai nelaukia dar vienos knygos, filmo, mobiliosios programėlės, spektaklio.

Žmonės mėgo ir tebemėgsta klasiką; jie yra absoliučiai laimingi su jau turimais dalykais.

Randi laiko kūrybai? Vadinasi, pats esi labiausiai suinteresuotas savo sėkme. Ir niekas kitas.

Ką aplinkiniai turėtų suprasti, kaip jie turėtų iššifruoti žinutę išgirdę, kad pats neketini rasti būdų patraukliai papasakoti, kaip tas konkretus kūrinys gimė? Daug kartų. Skirtingoms auditorijoms.

Tai tavo darbas – padaryti vertingą darbą ir pasistengti, kad jis pasiektų žmonių dėmesį.

Kiekvienas projektas turi turėti žmogų, matantį visumą ir galintį jį įgyvendinti „nuo iki“.

Tas žmogus turi būti tu. Rinkodara yra tavo darbas. Jis negali būti perduotas kam nors kitam, nepriklausomai nuo to, ar turi tūkstantinę gerbėjų minią, ar tik pradedi savo kūrybinį kelią.

Be abejonės, tai jokia prievolė; siūlau čia įžvelgti galimybę savo kūrybiškumo dovaną nukreipti taip, kad mūsų darbas nenueitų veltui. Rinkodara gali būti dar vienas mūsų meninis projektas. Ar net meno kūrinys.

Kūrybininkai, norintys atsirasti naujienų skiltyje, tikrai atras būdų sukurti naujieną.

Ir tas ilgainiui atskirs badaujantį menininką nuo klestinčio menininko.


Šiame straipsnyje: kūrybininkairinkodaradarbas

NAUJAUSI KOMENTARAI

nuomonė

nuomonė portretas
Berods,Skandinavijos šalyse menininkų rinkodara užsiima valstybė-stato galerijas ir perka menininkų kūrinius. Gal todėl skandinavų kultūra plačiai žinoma visame pasaulyje (literatūra taip pat).
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

  • Po Sibirą – be vadovo
    Po Sibirą – be vadovo

    Įpusėjus 1911-ųjų vasarai, Josifas Visarionovičius Džiugašvilis (1878–1953) persikėlė į Vologdos miestą, mat caro valdžia jam čia leido pagyventi porą mėnesių. Vologdoje jis trumpam buvo užmezgęs romaną su paaugle Pelagėja Onufr...

    2
  • Kur dingo rinkimų kampanija?
    Kur dingo rinkimų kampanija?

    Gerai kažkas pastebėjo, kad pas mus nevyksta jokia rinkimų į šalies prezidentus kampanija. Praėjusią savaitę jau buvo paskelbti visi oficialūs kandidatai, tarp kurių yra milijonierių, tačiau nematyti nei plakatų, nei skelbimų su vieš...

    9
  • Ugnis ir vanduo
    Ugnis ir vanduo

    Pastarąsias dienas pasaulyje kažkaip nevaldomai įsišėlo ugnis ir vanduo – dvi iš keturių stichijų ar pradinių elementų, sukūrusių Žemę ir sudarančių jos egzistencijos pagrindą. Bent jau taip mąstyta Antikoje. ...

    1
  • Žodžiais dvoko nepridengsi
    Žodžiais dvoko nepridengsi

    Paputojo vienuoliktokų tarpinių patikrinimų jovalas, pakaitinis jo maišytojas garsiai trinktelėjo durimis, palikdamas dvoką uostyti 26 tūkst. gimnazistų, jų tėvams ir mokytojams. ...

    1
  • Jūros liga Trijų jūrų iniciatyvoje
    Jūros liga Trijų jūrų iniciatyvoje

    Geležinės uždangos jau seniai nebėra. Tačiau jos šešėlis dar juntamas. Kelių, geležinkelių, oro, energetikos ir kitokios jungtys yra prastesnės toje Europos pusėje, kuri patyrė komunistinį valdymą. Ypač prasta situacija dėl &Scaro...

  • Nevertiname, ką turime, prarandame – verkiame
    Nevertiname, ką turime, prarandame – verkiame

    Manau, kad kiekvienas žmogus tai galėtų pritaikyti sau, prisimindamas anapilin iškeliavusius artimus žmones ir nepanaudotą laiką bendravimui su širdžiai mielais. Bet šiandien ne apie tai. ...

    2
  • Kai net ir galvai reikia renovacijos
    Kai net ir galvai reikia renovacijos

    Atšyla oras, pakyla noras. Visų pirma, ginčytis, piktintis ir leisti žvygauti emocijoms dėl šildymo sezono (ne-)pabaigos. ...

    8
  • Vidaus vartojimas – Lietuvos ekonomikos augimo variklis
    Vidaus vartojimas – Lietuvos ekonomikos augimo variklis

    Išankstiniai indikatoriai rodo, kad ekonominis aktyvumas Lietuvoje laipsniškai atsigauna. Vis dėlto, kol daugelis pagrįstai Lietuvos ekonomikos atsigavimą sieja su eksporto ir pramonės rodikliais, vidaus vartojimas tampa ypač svarbiu kompone...

    1
  • Belaukiant kuklesnių palūkanų, mažėja manančiųjų, kad būstas pigs
    Belaukiant kuklesnių palūkanų, mažėja manančiųjų, kad būstas pigs

    Pirmą šių metų ketvirtį padaugėjo gyventojų, kurie mano, kad būstas per artimiausius dvylika mėnesių brangs arba jo kaina nesikeis. Prasčiausi gyventojų lūkesčiai dėl būsto kainų buvo lygiai prieš metus. Tai, kad, atsižvelgus į ...

  • Šašo krapštymas
    Šašo krapštymas

    Virtualios realybės filmą „Angelų takais“, leidžiantį persikelti į M. K Čiurlionio paveikslus, pamatė 300 tūkst. žmonių. Įsitikinę jo terapine galia, filmo kūrėjai nutarė parodyti jį kalėjime. Visų mačiusiųjų įspūdžiai pana...

    6
Daugiau straipsnių