Automobilio lizingas su likutine verte: kas tai ir kada verta pasirinkti?

Pastaraisiais metais šalies gyventojai įsigyja vis daugiau naujų automobilių. Remiantis „Swedbank“ duomenimis, rinkoje įvyko svarbus pokytis – automobilių lizingas populiarumu aplenkė paskolas automobiliui. Tai reiškia, kad vis daugiau šalies gyventojų renkasi naujesnes, saugesnes ir mažiau taršias transporto priemones.

Kaip rodo „Swedbank“ duomenys, vidutinė lizingo sutarties vertė sudaro apie 17 tūkst. eurų, o jos išsimokėjimo terminas siekia 5 metus. Vadinasi, mėnesio įmoka už automobilį vidutiniškai sudaro apie 300 eurų.

Kokio dydžio turi būti pajamos, kad būtų galima be didesnių rūpesčių mokėti įmokas už įsigytą automobilį? Kaip rodo banko duomenys, kai automobilį lizingo būdu perka vienas žmogus, jo gaunamos pajamos atskaičius mokesčius per mėnesį sudaro 1,8 tūkst. eurų. Kai automobilis perkamas su bendraskoliu, bendros pajamos siekia apie 2,5 tūkst. eurų per mėnesį „į rankas“.

Vis dėlto tik retas automobilį lizingo būdu įsigyjantis pirkėjas pagalvoja, kad renkantis lizingą su likutine verte šios įmokos galėtų būti mažesnės arba kad mokant tokio paties dydžio įmokas galima įsigyti brangesnį automobilį.

Kas ta automobilio likutinė vertė?

Paprastai pasakius, likutinė vertė yra būsima automobilio kaina pasibaigus lizingo sutarties terminui. Ją paprastai nustato automobilio pardavėjas arba lizingo bendrovė.

Įprastais atvejais 5 metų trukmės lizingo sutarčiai nustatoma apie 30–40 proc. siekianti automobilio likutinė vertė. Skaičiuojant, kad gyventojai „Swedbank“ lizingu įsigyja vidutiniškai 19 tūkst. eurų kainuojančius automobilius, tokių automobilių vertė praėjus lizingo sutarties laikotarpiui turėtų sudaryti apie 5–8 tūkst. eurų. Tiksli automobilio vertė nustatoma atsižvelgiant į automobilio ridą, jo techninę būklę, markės paklausą rinkoje ir kitus kriterijus.

Pasirinkus lizingą su likutine verte, sutarta automobilio likutinės vertės suma neįtraukiama apskaičiuojant automobilio mėnesio įmokas. Dėl to jos gali pastebimai sumažėti. Jei paprasto lizingo atveju vidutinė įmoka sudaro apie 300 eurų per mėnesį, tai pasirinkus lizingą su likutine verte įmokos sumažėja iki maždaug 190–230 eurų per mėnesį.

Jei svarbiau nusipirkti brangesnę transporto priemonę, tai mokant vidutinę 300 eurų įmoką per mėnesį ir taikant automobilio likutinę vertę, galima įsigyti bent 7 tūkst. eurų brangiau kainuojantį automobilį.

Tiesa, svarbu pažymėti, kad bankai klientų galimybes privalo vertinti į mėnesio įmoką įskaičiuodami visą kainą už automobilį. Tad jei lizingu su likutine verte norėsite pasinaudoti vien tam, kad sumažintumėte mėnesio įmokas ir atitiktumėte pajamų kriterijų, lizingas gali būti ir nesuteiktas.

Pasirinkę lizingą su likutine verte ir sumokėję visas įmokas netapsite automobilio savininku – jis priklausys lizingo bendrovei. Iš pirmo žvilgsnio tai gali atrodyti kaip apribojimas, tačiau iš tiesų tai atveria daugiau galimybių.

Pasibaigus sutarčiai − trys galimybės

Artėjant lizingo termino pabaigai, automobilio pirkėjas turi kelis pasirinkimus. Pavyzdžiui, jei turite pakankamai lėšų, galite iš karto išsipirkti automobilį už sutartą likutinę vertę iš lizingo bendrovės.

Jei tokios sumos lėšų neturite, tačiau automobilis jums patinka ir norite juo toliau važinėti, galite pratęsti lizingo sutartį ir taip per keletą metų išsimokėti likusią sumą.

Trečia galimybė – tai grąžinti automobilį lizingo bendrovei arba jį parduoti, jei automobilio kaina rinkoje yra didesnė už jo likutinę vertę, ir iš automobilių salono išriedėti nauja transporto priemone.

Be to, su kai kuriais automobilių pardavėjais galite sudaryti atpirkimo sutartį ir tiesiogiai. Tokiu atveju, pavyzdžiui, praėjus 5 metų laikotarpiui ir automobiliui atitinkant ridos, nusidėvėjimo ir kitus nustatytus kriterijus, pardavėjas jį įsipareigoja nupirkti iš jūsų sumokėdamas iš anksto sutartą sumą pinigų. Jums nereikia rūpintis automobilio pardavimo reikalais, galite rinktis kitą transporto priemonę ar gautus pinigus panaudoti kitoms savo reikmėms.

Daugiau lankstumo

Automobilis jau seniai nebėra laikomas pirkiniu visam gyvenimui. Technologijos, padidinančios automobilių saugumą, mažinančios taršą ar suteikiančios daugiau komforto keliaujant, vystosi itin sparčiai.

Žinoma, tai nereiškia, kad savo automobilius privalome keisti kas keleri metai, vos tik pasirodo atnaujintas modelis. Tačiau jei mūsų poreikiai keičiasi greičiau negu vidutinis automobilio tarnavimo laikas, turėti daugiau lankstumo visada pravartu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

  • Baubo kodas – 8.00
    Baubo kodas – 8.00

    Kad ir kiek vargtume aiškindamiesi, kur slypi sėkmingo mokymosi paslaptis, apsukę ratą prieisime senas tiesas. ...

  • Neapykanta matematikai – suformuota, o ne įgimta
    Neapykanta matematikai – suformuota, o ne įgimta

    Periodiškai skelbiami tarptautinių tyrimų rezultatai nedžiugina – pagal matematinius gebėjimus Lietuvos moksleiviai vargiai siekia vidurkį, o mūsų valstybė užima 32–37 poziciją iš 79 tyrime dalyvaujančių šalių. Įp...

    6
  • Covid-19 pas mus
    Covid-19 pas mus

    Koronaviruso, kurį mokslininkai pakrikštijo Covid-19, jei jis iki mūsų ir neatklys, pasekmes bet kokiu atveju ilgai jausime. Kodėl trūksta medicininių kaukių? Todėl, kad jų gamyba seniai perkelta į Kiniją, nes čia neapsimoka. Dabar kinams pa...

    1
  • Lyčių lygybės lygtis Lietuvoje – ar rasime sprendimą?
    Lyčių lygybės lygtis Lietuvoje – ar rasime sprendimą?

    Neseniai Europos lyčių lygybės instituto (EIGE) paskelbtas indeksas parodė, kad esame vienintelė šalis Europos Sąjungoje, kuri nuo 2005 metų nepadarė progreso moterų ir vyrų lygybės srityje. Maža to, situacija ne tik nepagerėjo, bet net ir ...

    3
  • Politika – it „Maisto bankas“
    Politika – it „Maisto bankas“

    Pašalpų dalijimo ir apsimestinės atjautos politiką, taip išsikerojusią Lietuvoje, jau vainikuoja nauji-seni socialiniai portretai. Štai pagiringa boba socialiniame būste ant palangės kūrena laužą ir šildosi "sosiską&q...

    13
  • Pakeisk elgesį – sumažės problemų?
    Pakeisk elgesį – sumažės problemų?

    Net nedideli, nebrangūs pokyčiai gali stipriai pakeisti žmonių elgesį, ypač kai grupė žmonių veikia kartu ir įkvepia prie jų jungtis aplinkinius – neabejoja Kolumbijos lietuvis Paulius Yamin-Slotkus, jau dešimt metų besidarbuojantis el...

    1
  • Jei būtų neliję…
    Jei būtų neliję…

    Jei tai būtų balandžio 1-oji, sakytumei – pokštas. Kaip pagal vaikiškos knygelės apie paršiuką Čiuką siužetą: pasikvietė į svečius ir nepriima. Tačiau tai Vasario 16-oji, proga nusilenkti ne tik valstybei, bet ir jos i&s...

    7
  • Proga įkąsti
    Proga įkąsti

    Stipriausi Lietuvos krepšinio klubai rytoj stoja į lemiamą kovą dėl pirmojo sezono trofėjaus. Karaliaus Mindaugo taurės turnyro pusfinalyje kardus sukryžiuos Kauno "Žalgiris" ir Panevėžio "Lietkabelis" bei Vilniaus "Ry...

    1
  • Klerkų ir vidutinybių valdoma valstybė
    Klerkų ir vidutinybių valdoma valstybė

    Klerkų ir vidutinybių valdoma valstybė – taip pavadinčiau Lietuvą šiandien, praėjus 30 metų nuo atkurtos Nepriklausomybės. ...

    27
  • Liūdėjome dėl emigracijos − dabar bijosime imigracijos?
    Liūdėjome dėl emigracijos − dabar bijosime imigracijos?

    Per praėjusį dešimtmetį dėl emigracijos Lietuva prarado maždaug dešimtadalį savo gyventojų. Tačiau pernai išryškėjo nauja tendencija – atvykstančių gyventojų buvo daugiau nei išvykstančių iš &scaron...

    4
Daugiau straipsnių