Quantcast

Atia, mikriukai

Ar žinote, kad yra viena sritis, kurioje mes lenkiame aukščiausio pragyvenimo lygio Norvegiją? Tai viešasis transportas. Norvegijoje yra keturios jo rūšys, o štai Kaune – net šešios. Tiesa, pirmenybė tik aritmetinė. Funikulieriai, troleibusai, autobusai, greitieji autobusai, mikroautobusai ir taksi – šios susisiekimo priemonės turėtų mūsų kelionę po miestą  padaryti greitą, saugią ir komfortišką, bet…

Kad šioje vietoje reikia dėti daugtaškį, įrodė ir pavasarį įvykę Kauno mero rinkimai. Pretendentų į miesto vadovus debatuose bene daugiausiai idėjų buvo pasiūlyta viešojo transporto organizavimo srityje. Vadinasi, tai labiausiai rekonstruotina sritis, kurioje labiausiai ir pasireiškė kandidatų fantazija. Na, apie tramvajų Kaune kalbos nėra naujos, bet kad Šilainius ar Aleksotą būtų galima iš centro pasiekti oro transportu (kapsule kaip slidinėjimo trasose) – tai jau buvo netikėta net ir pažadų retorikoje.

Bala nematė tų utopijų, turime didesnį rūpestį. Šią savaitę atsisveikinsime su maršrutiniais taksi, meiliai vadintais mikriukais. Nuo liepos 1-osios bendrovė "Kautra" laidoja šią nuostolingą veiklą. Ją perima bendrovė "Kauno autobusai", valdanti ir troleibusų, ir autobusų ūkį.

Įjunkyti kauniečius į viešąjį transportą sekasi daug sunkiau, nei pasodinti juos ant dviračių.

Prieš penkerius metus dalytus pažadus, kaip moderniai ir šiuolaikiškai būsime vežiojami po miestą maršrutiniais autobusais, šiandien keičia kiti pažadai: esą, persėdę į mažos talpos autobusus, keliausime ir pigiau, ir patogiau, o visame viešajame transporte veiksianti bendra bilietų sistema leis taikyti lengvatas.

Vis dėlto įjunkyti kauniečius į viešąjį transportą sekasi daug sunkiau, nei pasodinti juos ant dviračių. Nevilioja ir nuolat modernizuojamas autobusų bei troleibusų parkas. Mieste labiau nei technikos trūksta maršrutų. Jeigu reikia laukti transporto pusvalandį ir ilgiau, o norimą tašką gali pasiekti persėdęs kelis kartus, vargu ar ką nors tai suvilios išlipti iš nuosavo automobilio. Kol kas Kaune patikimiau iš taško A į tašką B nuriedėti dviračiu, paspirtuku, riedlente ar tiesiog pėsčiomis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Joana

Joana portretas
Kaune ir taip labai gerai išvystytas visuomeninis trsnsportas. Kitų miestų gyventojai ir to neturi. Džiaukitės ir vertinkite ką turite.

To Krabui BBD ant kauniečių

To   Krabui BBD ant kauniečių   portretas
Kaunietis, tai ne tik Tu.Išrinko žmonės. Bus, kol bus kadencija. Nerinkai Tu, tai nereiškia, kad kiti nerinko.Ne vien pagal Tave priimami sprendimai....

o

o portretas
Buvo patogūs, gražūs, tvarkingi, greitai vežantys į įvairias Kauno vietas...Kas blogai? Kodėl juos nuima? Dideliais autobusais bus patogiau, greičiau?
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

  • Kas kaltas dėl „Akvasanitos“ darbuotojų mirties?
    Kas kaltas dėl „Akvasanitos“ darbuotojų mirties?

    Dienraštis rašė apie Kauno apylinkės teisme nagrinėjamą baudžiamąją bylą, kurioje teisiamas UAB „Akvasanita“ vadovas Svajūnas Jonika dėl dviejų darbuotojų susirgimo profesine liga, kuri nusinešė jaunų vyrų gyvybe...

    1
  • Tarpukario rūmai Parodos kalne: ką saugome ir ko nematome?
    Tarpukario rūmai Parodos kalne: ką saugome ir ko nematome?

    Rugsėjo 18 d. Pasaulio paveldo komiteto sesijoje buvo patvirtinta Kauno modernizmo architektūros paraiška „Modernusis Kaunas: optimizmo architektūra, 1919–1939“. ...

    2
  • Kiek dar bus ignoruojamos Kačerginės Nemuno žiedo problemos?
    Kiek dar bus ignoruojamos Kačerginės Nemuno žiedo problemos?

    2008 metais iš valstybės lėšų buvo pradėtas vykdyti Druskininkų sporto centro statybos projektas. ...

    8
  • G. Leckė: inovatyvios finansinės paslaugos – patogios, bet kelia ir iššūkių
    G. Leckė: inovatyvios finansinės paslaugos – patogios, bet kelia ir iššūkių

    Naudodamiesi finansinėmis paslaugomis, žmonės kartais sprendimus priima remdamiesi ne tik racionaliais faktoriais, bet ir spontaniškai, impulsyviai, pagal draugų ar šeimos narių patarimus. Tai normalu, tačiau svarbu žinoti, kada elgiamės ...

    11
  • Chronas ir Chroma V. Paukštelio tapyboje
    Chronas ir Chroma V. Paukštelio tapyboje

    Beveik kiekvieną dieną didesniuose ar mažesniuose Lietuvos miestuose atidaroma parodų. Jų būna įvairių: gerų ir visai nereikšmingų, svarbių tik patiems autoriams ar platesnio masto ir konteksto. Tarp šio ekspozicijų srauto nemenką da...

    3
  • Tikrų vertybių ilgesys
    Tikrų vertybių ilgesys

    Savo įspūdžiais iš parodos, spektaklio ar koncerto, savo nuomone apie interviu herojų ar rašinio temą pasidalijantys žmonės – vertinga auditorija. Menininkams jų atsiliepimai – tai nepadailinta, į profesionalų rėmus neįspr...

  • Matematika ugdo ir kūrybiškumą
    Matematika ugdo ir kūrybiškumą

    Šiemet jau 34 metus iš eilės paskutinį sausio šeštadienį į KTU atkeliaus 9–12 klasių moksleiviai iš visos Lietuvos pasitikrinti matematikos žinių – čia vyks respublikinis prof. Jono Matulionio jaunųjų ma...

    3
  • Kaip padidinti kultūros ir meno sričių įvairovę Kauno regione?
    Kaip padidinti kultūros ir meno sričių įvairovę Kauno regione?

    Lietuvoje veikiančios kultūros ir meno organizacijos yra labai skirtingos, įsikūrusios tiek trijuose didžiuosiuose miestuose (Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje), tiek regioninėse savivaldybėse (likusi Lietuva). Jose galite domėtis tiek laivininkystės ist...

  • Laisvė atminti Laisvę
    Laisvė atminti Laisvę

    Mūsų atminties laisvė – šiuos žodžius, užrašytus ant transparanto, laikomo seno, ilgaplaukio vyro rankose, pirmiausiai pamato Kipro Mašanausko roko operos „1972“ žiūrovai. Scenoje vėlus vakaras, tačiau ne naktis...

    1
  • Kaunas – krikščioniškos kultūros sostinė
    Kaunas – krikščioniškos kultūros sostinė

    Šiemet turime daugybę progų didžiuotis ir džiaugtis Kauno miestu – Europos, o sykiu ir Vakarų kultūros sostine, kurioje žmones vienija noras kurti gražesnę dabartį ir ateitį. Hanzos dienos Kaune – vienas gražių tokio kūrybi&sca...

    6
Daugiau straipsnių