Quantcast

Turistus į Lietuvą vilioti nori didžiausiu pasaulyje „Like'u“

Valstybinis turizmo departamentas (VTD) sumanė sudrebinti populiariausią pasaulyje socialinį tinklą „Facebook“. Kur nors Lietuvoje ketinama pastatyti „didžiausią visatoje“ skulptūrą, vaizduojančią „Facebook“ vartotojams puikiai pažįstamą simbolį „Like“. Tiesa, be „Facebook“ leidimo.

VTD užmojai įspūdingi – su milžiniško „Like'o“ akcija ketinama suvilioti milijoninę internautų auditoriją. Tačiau abejojama ir šio plano realumu, ir teisėtumu – esą yra nemenka rizika, kad „Facebook“ savo simbolį gins teismuose. Be to, VTD kritikuojamas už Vakaruose paplitusio „Facebook“ mėginimą panaudoti Rytų šalyse, kur šis socialinis tinklas pasiekia palyginti nedidelę auditoriją.

Milžiniškas „Like'as“: Vilniuje, Kaune, Palangoje ar Druskininkuose?

VTD Rinkodaros skyriaus vedėja Lauryna Tarvydienė DELFI teigė, jog milžiniška „Like“ skulptūra – kol kas tik vizija. Esą VTD dabar organizuoja parengiamuosius darbus, bet netrukus tikisi paskelbti ir skulptūros idėjos bei įgyvendinimo konkursą.

„Kol kas perkame tiktai viską, kas reikalinga pasiruošimui. Esmė – didinti Lietuvos, kaip patrauklios turizmui krypties, žinomumą socialinių tinklų vartotojų gretose. Kad tai nebūtų tiesmukiška, biurokratiška ir akivaizdu. Viso to vizitinė kortelė – tai yra ta idėja, aplink kurią rutuliosis komunikacija socialiniuose tinkluose. Bet pats tikslas tikrai nėra pastatyti skulptūrą. Tai tik idėja, aplink kurią viskas suksis“, - kalbėjo L. Tarvydienė.

Pasak jos, „Facebook“ ir dar keturių socialinių tinklų vartotojai bus skatinami balsuoti už didžiosios skulptūros projektą, jos pastatymo vietą. Be to, internautams sykiu bus transliuojama daug informacijos apie Lietuvą.

Norą įkurdinti milžinišką skulptūrą pareiškė keturi Lietuvos miestai: Vilnius, Kaunas, Palanga ir Druskininkai.

Kur stovės didžiausias pasaulyje „Like“, balsavimu spręs socialinių tinklų lankytojai. L. Tarvydienė užsiminė, kad vieną įdomesnių koncepcijų siūlo Druskininkai.

„Druskininkai pasiūlė vietą skulptūrai ežero viduryje“, - sakė VTD Rinkodaros skyriaus vadovė.

Milijoninė auditorija – per 12 mėnesių

L. Tarvydienės teigimu, per 12 mėnesių truksiantį projektą siekiama sulaukti bent milijono mygtuko „patinka“ paspaudimų, pasidalijimų informacija ir kitų socialiniuose tinkluose internautų atliekamų veiksmų.

„Mes ir patys matome, kad tai labai ambicinga. Labai tikimės, kad pavyks. Nes analogo nesame matę nei Lietuvoje, nei užsienyje. Ir jaudinamės. Bet iš kitos pusės – nežinosi nepabandęs“, - tęsė VTD Rinkodaros skyriaus vadovė.

Pasak jos, kiekvienas, paspaudęs „Like“, gaus „Like'o skulptūros dalininko sertifikatą“, taip tikimasi projektą padaryti dar patrauklesnį. „Tai reiškia, kad jie įgis kažkokią dedamąją dalį. Jeigu cementas – tai gramą. Jeigu kažkokia kita medžiaga – tai tos medžiagos vieną dedamąją dalį toje skulptūroje. Jie taps bendrasavininkais“, - aiškino L. Tarvydienė.

Projektą numatoma vystyti trimis kalbomis – anglų, rusų ir lietuvių. Tikslinės užsienio rinkos – Rusija, Baltarusija, Lenkija, Vokietija, Italija, Ispanija. „Ir, aišku, didžioji likusio pasaulio dalis. Tokia, kaip Amerika. Nežinau, ar juos „užkabins“ tas mūsų „Like'as“. Bet jeigu „užkabins“ ir pasieksime netgi tą rinką, būsime tikrai labai patenkinti“, - pridūrė L. Tarvydienė.

Skulptūrai „Facebook“ leidimo nereikia?

Pasak pašnekovės, VTD kol kas niekaip neriboja būsimo skulptūros idėjų konkurso dalyvių fantazijos – esą nėra konkrečių reikalavimų nei didžiojo „Like'o“ gabaritams, nei medžiagoms.

Tiesa, „Facebook“ yra užpatentavęs „Like“ simbolį kaip prekinį ženklą, o VTD leidimo jį panaudoti neturi. Tačiau Turizmo departamentas laikosi nuostatos, kad populiariausio pasaulyje socialinio tinklo leidimas ir nėra reikalingas.

„Apie tą „Facebook“ „Like'ą“ sklando daug visokių legendų viešojoje erdvėje. Lyg kažkas puola, lig kažkas ginasi. Pagal mūsų ligšiolinę informaciją, dalykai, kurie tampa bendriniais, t.y. šūkiai, prekės ženklai liaudyje tampa priimtinais kasdienybės vartosenoje, nebesaugomi patentais. Jeigu tai yra bendrinis ženklas, negalima pretenduoti, reikalauti žalos už kažkokį plagiatą. Taip šiurkščiai tariant. Šitoje vietoje mes juridinių problemų nesitikime. (...) Iš kitos pusės, kas yra tas „Like'as“: nuo Romos laikų naudojamas pasitenkinimo ženklas – ar tai lygiai tas pats „Like'as“? Gal „Facebook“ jį nusikopijavo. Tai yra filosofinio diskurso klausimas“, - aiškino VTD Rinkodaros skyriaus vedėja.

Ji pridūrė, jog jeigu „Facebook“ vis dėlto nuspręs reikšti pretenzijas Lietuvai – tai irgi nėra blogybė. Esą šis procesas šaliai užtikrintų tokį viešumą, apie kurį VTD „net nesapnavo“.

Tuo tarpu keletą metų komunikacijos viešuosiuose tinkluose paslaugas teikiančios bendrovės „Prieskoniai verslui“ įkūrėjas Laurynas Pocius DELFI teigė, jog bylinėjimosi su „Facebook“ grėsmė yra reali. Esą tai priklausys nuo „Like'o“ skulptūros koncepcijos – jeigu kūrinys išoriškai bus identiškas ar labai panašus į „Facebook“ simbolį, VTD gali turėti rimtų teisinių problemų.

„Facebook“ „Like“ simbolis yra patentuotas. Jeigu jie norėtų, gali būti sankcijos, jei nebus susitarta su „Facebook“. Kitas klausimas – ar ta skulptūra bus kaip „Facebook“ naudojamas „Like“? Jeigu ši informacija išplis ir bus pašiepta Amerikos žiniasklaidoje, manau, galime susilaukti tam tikrų sankcijų. Jeigu jie statulą pastatys būtent tokią – mėlyną, su melsva rankele ir t.t. – tai bus pažeidimas, šimtu procentų. O jeigu jie statys „Like'ą“ ne tokios formos, koks jis yra „Facebook“, tai nebus autorinių teisių pažeidimas“, - svarstė L. Pocius.

Prašovė pasirinkdami rinkas?

Verslininko nuomone, VTD taip pat prašovė renkantis tikslines rinkas. Esą „Like“ simbolio panaudojimo viltys labai didele dalimi siejamos su Rusija ir Baltarusija, kur „Facebook“ toli gražu nėra dominuojantis socialinis tinklas.

„Truputėlį pjaunamės su socialinių tinklų logika. Kadangi šita socialinė kampanija labiau skirta Rusija, Rytams, kur „Facebook“ beveik nėra. Ten yra „V kontakte“. Mes per „Like'ą“, kuris populiarus Vakaruose, eisime į Rytus“, - aiškino L. Pocius.

Pašnekovas taip pat teigė pasigendantis projekto tęstinumo: esą panašu, kad po 12 potencialiai sėkmingų mėnesių projektas gali paprasčiausiai sustoti.

„Tikslai yra realūs, manau. Ir netgi, sakyčiau, mažoki. Kitas dalykas – aš manau, kad ta kampanija yra per trumpa, nes ji neturi jokio tęstinumo. Mes siekiame valstybės reklamos, populiarinimo. Toks jausmas, kad tai bus 12 mėnesių kampanija, o po to mes ją uždarysime ir ji bus nebenaudojama. Kai būna vystomi komerciniai projektai, tai turi tęstinumą. Manau, kad VTD turėtų būti kažkoks kompetentingas žmogus, kuris visą šitą reikalą turėtų toliau administruoti. Ne naujas statulas statyti, bet bendrauti, atnaujinti informaciją, tęsti. Nes kitaip iš to jokios naudos nebus“, - dėstė L. Pocius.

Pirkimus, kurie duos startą pačios skulptūros kūrimo procesui, VTD tikisi paleisti dar šiemet. „Gal nuo liepos mėnesio prasidės tie mūsų 12 mėnesių. Keturis mėnesius bus renkama vieta, tada – pora mėnesių konkursui dėl skulptūros idėjos, o tada jau kažkiek mėnesių pastatymui ir paskutinis mėnuo: atidengimo ceremonija“, - vardijo VTD Rinkodaros skyriaus vedėja L. Tarvydienė.

Kiek kainuos milžiniškas „Like'as“ ir jo populiarinimo kampanija – VTD kol kas neprognozuoja. Esą tai parodys viešųjų pirkimų konkursai. Komunikacijos socialiniuose tinkluose strategijai, kuri padėjo pamatus šiam projektui, VTD išleido apie 40 tūkst. Lt.


Šiame straipsnyje: Facebookit verslasturizmas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių