Kada ir kaip žmogus ir šuo tapo „geriausiais draugais“?

Rusijos mokslininkai pasinaudoję moderniausiais tyrimo metodais nustatė, kad 1970 m. rastos šuns kaukolės amžius yra apie 33 tūkst. metų. Atradimas dar kartą stumtelėjo datą atgal, kada žmogus prisijaukino savo "geriausią draugą".

Šunų fosilijos iki 14 tūkst. metų amžiaus gana dažnos, bet senesnių nei 26 tūkst. metų rastos vos kelios. Pastaroji yra viena iš seniausių žinomų. Rusų mokslininkų atradimą jau patvirtino dar trys nepriklausomos laboratorijos.

1970 m. Sibire, Altajaus kalnuose rastos šuns kaukolės amžius yra maždaug 33 tūkst. metų

Kaukolė buvo rasta Sibire Altajaus kalnuose. Novosibirsko Mokslų akademijos (Rusija) mokslininkas Yaroslavas Kuzminas teigė, kad šuo buvo labai panašus į dabartinius samojedus.

DNR tyrimas atskleidė, kad rastas šuo dar turėjo kai kuriuos vilkų bruožus. Mokslininkai mano, kad vilkai pilnai pakisdavo gyvendami tarp žmonių per keletą kartų (apie 50 metų).

Antropologai ir archeologai sutaria, kad vilkų prijaukinimas buvo ne įvykis, o procesas vykęs Europoje, Azijoje ir Viduriniuosiuose Rytuose panašiu laiku.

"Smalsesni vilkai ryžosi vis drąsiau ateiti netoli Akmens amžiaus žmonių gyvenviečių, kur guvo galima rasti medžioklės laimikių likučių. Žmonės būdami socialinės būtybės galėjo po truputį prisijaukinti gyvūną kol šis apsigyvendavo pas juos, o po kelių kartų tapdavo "geriausiais ir iš ištikimiausiais draugais". - pasakojo Misurio universiteto (JAV) profesorius Lee Lymanas.

Dokumentika apie šunų prijaukinimą. Ilga, bet labai įdomi, rekomenduojame pasižiūrėti: