- Absoliuta Andželika Lukaitė, lrt.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Kontrolės skyriaus vadovo Daniaus Rinkausko teigimu, nuo šių metų liepos 15 d. padarius privalomą įlipimą pro priekines duris, sostinės troleibusuose ir autobusuose „zuikių“ sumažėjo 15 proc.
2009 metų vasarą tokią tvarką visuomeniniame transporte įvedusiuose Klaipėdos ir Panevėžio miestuose „zuikių“ sumažėjo 40–50 proc.
Lrt.lt kalbinti už keleivių kontrolę atsakingi Vilniaus, Klaipėdos ir Panevėžio specialistai taip pat pastebi, kad nors ir nežymiai, tačiau išaugo parduodamų bilietų skaičius.
Kaip informavo Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Kontrolės skyriaus vadovas D. Rinkauskas, lyginant su šių metų birželiu, vairuotojai bilietų pardavė 5 proc. daugiau.
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis pastebėjo, kad apie augančius pardavimus apskritai kalbėti ankstoka.
„Visoje mažmenoje dėl ekonominės situacijos, jie, deja, neauga ar net mažėja, tačiau pagal pagautų „zuikių“ skaičių ir parduodamų bilietų struktūrą (iki ir po reformos) galima daryti išvadą, kad bilietų parduodama beveik 3 proc. daugiau negu būtų parduota tuo atveju, jei tvarka būtų nesikeitusi“, – lrt.lt komentavo G. Neniškis.
Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas pastebėjo, kad po reformos mieste nuperkama 1–2 proc. daugiau bilietų, nors iki jos buvo fiksuojamas 8–9 proc. bilietų pirkimo mažėjimas.
Vairuotojus bando apmulkinti
Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius pastebi, kad įleidimas pro priekines duris sutapo su Administracinio kodekso pataisomis, kuriomis buvo įregistruotos didesnės baudos važiuojantiems be bilieto, todėl prisikirti visų laurų įlipimo į transportą reformai, pašnekovo nuomone, negalima.
„Pernai vasarą rugpjūčio 1 d. „zuikiams“ buvo padidintos baudos. Anksčiau jei bauda buvo nuo 10–20 Lt, tai dabar nuo 60 iki 100 Lt. Sutikite, tai turi įtakos“, – kalbėjo panevėžietis.
R. Petukauskui antrino ir Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Kontrolės skyriaus vadovas D. Rinkauskas.
Anot jo, viešajame transporte padaugėjo piliečių, bandančių prasisukti su poros metų senumo bilietais, kelis kartus išmuštais vienkartiniais bilietėliais.
„Kai kurie bando praeiti su negaliojančiu elektroniniu bilietu. Mes patikriname, kada buvo pildytas paskutinį kartą elektroninis bilietas, tai būna, kad prieš metus ar pusantrų metų.
Arba bando panaudotą vienkartinį bilietą žymėti antrą kartą: esą vairuotojas mato, kad žymiuosi, tai gal ir praeisiu. Ypač pensininkai dažnai taip elgiasi, o kontrolieriams aiškina: „Aš nematau, akinius palikau namuose, nepastebėjau.“
Bet tam ir yra keleivių kontrolė, kuri vieną kartą pagaus, susimokės žmogus 80 litų ir praeis jam noras taip važinėti“, – pasakojo pašnekovas.
Kaip pastebi D. Rinkauskas, iš Vilniaus viešojo transporto baigia išnykti dvi „zuikių“ rūšys.
„Viena kategorija zuikių, kuri jau iškrinta iš žaidimo – tai „zuikiai“, dažniausiai važinėdavę troleibusais centre nuo stoties: asocialūs asmenys, kurie dabar nebevažinėja.
Iškrinta „zuikiai“, kurie anksčiau vadindavosi „nespėjau pažymėti bilietėlio“. Tokie „zuikiai“ bilietą nors ir turi, bet jie jo nežymi tol, kol neįlipa kontrolė. Kai įlipa kontrolė, tuomet jie puola bilietėlius žymėti, o pagauti aiškina: „Aš nespėjau pažymėti“, – sakė Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Kontrolės skyriaus vadovas.
D. Rinkauskas pasidžiaugė, kad atsikračius pirmos jo minėtos rūšies „zuikių“ pagerėjo pervežimo kokybė.
„Dabar įlipus į transporto priemonę tiesiog jaučiasi gaiva, švara. Anksčiau kai kada dėl tvyrančios smarvės nebūdavo įmanoma kvėpuoti“, – pridūrė pašnekovas.
Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius R. Petukauskas dar pastebėjo, kad pakeitus įlipimo į transporto priemones tvarką nebeliko galimybės išlipantiems keleiviams įlipantiesiems perduoti savo pažymėtą bilietą.
„Tai buvo didelė didesnių miestų bėda. Išlipantis nori būti geras, solidarizuotis ir paduoda įlipančiam bilietuką. Dabar paprasčiausiai atskirti srautai. Pro vienas duris įlipa, pro kitas išlipa“, – vardino įlipimo į transporto priemones reformos naudas pašnekovas.
Patekimo į transporto priemones tvarką dar griežtins
Klaipėdos transporte „zuikius“ gaudančios bendrovės „Dorsimus“ Klaipėdos kontrolės skyriaus vadovas Admundas Šimkaitis pažymėjo, kad įlipimo į transporto priemones tvarką ketinama dar patobulinti, nepaliekant jokių galimybių sukčiauti bandantiems keleiviams.
Dabar vairuotojas neapžiūri, ar į transporto priemonę įlipančio keleivio elektroninis bilietas iš tikrųjų yra papildytas, o vienkartinis talonėlis nebuvo naudotas anksčiau, todėl esą išlieka sukčiavimo galimybė.
Anot A. Šimkaičio, dabar Klaipėdos transporte įdiegiami prietaisai, prie kurių įlipantys žmonės turės pridėti elektroninį bilietą. Pypsėjimu prietaisas vairuotojui parodys, ar elektroninis bilietas yra galiojantis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą7
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...