Quantcast

Iš Vilniaus autobusų sparčiai nyksta „zuikiai“

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Kontrolės skyriaus vadovo Daniaus Rinkausko teigimu, nuo šių metų liepos 15 d. padarius privalomą įlipimą pro priekines duris, sostinės troleibusuose ir autobusuose „zuikių“ sumažėjo 15 proc. 

2009 metų vasarą tokią tvarką visuomeniniame transporte įvedusiuose Klaipėdos ir Panevėžio miestuose „zuikių“ sumažėjo 40–50 proc.

Lrt.lt kalbinti už keleivių kontrolę atsakingi Vilniaus, Klaipėdos ir Panevėžio specialistai taip pat pastebi, kad nors ir nežymiai, tačiau išaugo parduodamų bilietų skaičius.
Kaip informavo Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Kontrolės skyriaus vadovas D. Rinkauskas, lyginant su šių metų birželiu, vairuotojai bilietų pardavė 5 proc. daugiau.

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis pastebėjo, kad apie augančius pardavimus apskritai kalbėti ankstoka.

„Visoje mažmenoje dėl ekonominės situacijos, jie, deja, neauga ar net mažėja, tačiau pagal pagautų „zuikių“ skaičių ir parduodamų bilietų struktūrą (iki ir po reformos) galima daryti išvadą, kad bilietų parduodama beveik 3 proc. daugiau negu būtų parduota tuo atveju, jei tvarka būtų nesikeitusi“, – lrt.lt komentavo G. Neniškis.

Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas pastebėjo, kad po reformos mieste nuperkama 1–2 proc. daugiau bilietų, nors iki jos buvo fiksuojamas 8–9 proc. bilietų pirkimo mažėjimas.

Vairuotojus bando apmulkinti

Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius pastebi, kad įleidimas pro priekines duris sutapo su Administracinio kodekso pataisomis, kuriomis buvo įregistruotos didesnės baudos važiuojantiems be bilieto, todėl prisikirti visų laurų įlipimo į transportą reformai, pašnekovo nuomone, negalima.

„Pernai vasarą rugpjūčio 1 d. „zuikiams“ buvo padidintos baudos. Anksčiau jei bauda buvo nuo 10–20 Lt, tai dabar nuo 60 iki 100 Lt. Sutikite, tai turi įtakos“, – kalbėjo panevėžietis.
R. Petukauskui antrino ir Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Kontrolės skyriaus vadovas D. Rinkauskas.

Anot jo, viešajame transporte padaugėjo piliečių, bandančių prasisukti su poros metų senumo bilietais, kelis kartus išmuštais vienkartiniais bilietėliais.

„Kai kurie bando praeiti su negaliojančiu elektroniniu bilietu. Mes patikriname, kada buvo pildytas paskutinį kartą elektroninis bilietas, tai būna, kad prieš metus ar pusantrų metų.
Arba bando panaudotą vienkartinį bilietą žymėti antrą kartą: esą vairuotojas mato, kad žymiuosi, tai gal ir praeisiu. Ypač pensininkai dažnai taip elgiasi, o kontrolieriams aiškina: „Aš nematau, akinius palikau namuose, nepastebėjau.“

Bet tam ir yra keleivių kontrolė, kuri vieną kartą pagaus, susimokės žmogus 80 litų ir praeis jam noras taip važinėti“, – pasakojo pašnekovas.

Kaip pastebi D. Rinkauskas, iš Vilniaus viešojo transporto baigia išnykti dvi „zuikių“ rūšys.
„Viena kategorija zuikių, kuri jau iškrinta iš žaidimo – tai „zuikiai“, dažniausiai važinėdavę troleibusais centre nuo stoties: asocialūs asmenys, kurie dabar nebevažinėja.

Iškrinta „zuikiai“, kurie anksčiau vadindavosi „nespėjau pažymėti bilietėlio“. Tokie „zuikiai“ bilietą nors ir turi, bet jie jo nežymi tol, kol neįlipa kontrolė. Kai įlipa kontrolė, tuomet jie puola bilietėlius žymėti, o pagauti aiškina: „Aš nespėjau pažymėti“, – sakė Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Kontrolės skyriaus vadovas.

D. Rinkauskas pasidžiaugė, kad atsikračius pirmos jo minėtos rūšies „zuikių“ pagerėjo pervežimo kokybė.

„Dabar įlipus į transporto priemonę tiesiog jaučiasi gaiva, švara. Anksčiau kai kada dėl tvyrančios smarvės nebūdavo įmanoma kvėpuoti“, – pridūrė pašnekovas.

Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius R. Petukauskas dar pastebėjo, kad pakeitus įlipimo į transporto priemones tvarką nebeliko galimybės išlipantiems keleiviams įlipantiesiems perduoti savo pažymėtą bilietą.

„Tai buvo didelė didesnių miestų bėda. Išlipantis nori būti geras, solidarizuotis ir paduoda įlipančiam bilietuką. Dabar paprasčiausiai atskirti srautai. Pro vienas duris įlipa, pro kitas išlipa“, – vardino įlipimo į transporto priemones reformos naudas pašnekovas.

Patekimo į transporto priemones tvarką dar griežtins

Klaipėdos transporte „zuikius“ gaudančios bendrovės „Dorsimus“ Klaipėdos kontrolės skyriaus vadovas Admundas Šimkaitis pažymėjo, kad įlipimo į transporto priemones tvarką ketinama dar patobulinti, nepaliekant jokių galimybių sukčiauti bandantiems keleiviams.
Dabar vairuotojas neapžiūri, ar į transporto priemonę įlipančio keleivio elektroninis bilietas iš tikrųjų yra papildytas, o vienkartinis talonėlis nebuvo naudotas anksčiau, todėl esą išlieka sukčiavimo galimybė.

Anot A. Šimkaičio, dabar Klaipėdos transporte įdiegiami prietaisai, prie kurių įlipantys žmonės turės pridėti elektroninį bilietą. Pypsėjimu prietaisas vairuotojui parodys, ar elektroninis bilietas yra galiojantis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių