Quantcast

Vilniaus „Akropolis“ – lankytinas kultūros paveldo objektas?

Sostinės „Akropolio“ valdytojai vėl parodė stulbinantį apsukrumą. Pasinaudoję netoli prekybos centro įsikūrusiu geomorfologiniu draustiniu ir įrengta apžvalgos aikštele, jie ir patį „Akropolį“ pažymėjo kaip vertingą ir lankytiną kultūros objektą.

Net dvarai tokiais netampa!

„Prekybos centras Akropolis“ – tai skelbiančios rudame fone baltomis raidėmis užrašytos nuorodos neseniai išdygo prie pagrindinių arterijų, kuriomis galima pasiekti „Akropolį“ – Geležinio Vilko ir Ukmergės gatvių. Iš viso pastatyti keturi tokie kelio ženklai.

Vos atsiradę jie patraukė sostinėje dirbančių gidų dėmesį. „Nuo kada „Akropolis“ yra lankytinas turizmo objektas? Dvarai tokiais taip lengvai netampa! Ir bent jau aš turistų į „Akropolį“ nevežu“, – piktinosi į redakciją paskambinusi, bet prisistatyti nepanorusi gidė.

Nuorodos į „Akropolį“ moteriai pasirodė neleistinai panašios į Vilniuje „vaizdingą maršrutą“ žyminčius kelio ženklus. Turistų dėmesio vertos vietovės nuo praėjusių metų pavasario sostinėje žymimos būtent rudame fone užrašytu objekto pavadinimu.

Nukėlėme kepurę ne prieš tuos

„Vaizdingą maršrutą“ nurodančiame kelio ženkle yra ir specialus hieroglifą primenantis simbolis, reiškiantis, kad sekant nuorodą galima nukakti prie kultūrinę išliekamąją vertę turinčio objekto. Toks pats simbolis prilipo ir ant ženklo, nukreipiančio į pramogų centrą.

„Nežinau, ar čia šis žodis tinka, bet tai yra absurdas – mažų mažiausiai. Tas simbolis, žymintis lankytinus kultūros ir gamtos paveldo objektus, naudojamas ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse. Jis būtent ir sako, kad nurodomas objektas yra vertingas ir lankomas turistų. Niekada neteko užsienyje matyti, kad juo būtų žymimi prekybos centrai. Jei „Akropolis“ pas mus suvokiamas kaip turizmo objektas – toks tatai mūsų mentalitetas. Liūdniausia, kad turime daugybę objektų, kurie tuo simboliu nepaženklinti, nors yra verti. Eilinį kartą nukėlėme kepurę ne prieš tuos, prieš kuriuos iš tikrųjų reikia“, - nusivylimo neslėpė Kultūros paveldo departamento vadovė Diana Varnaitė.

Turistams patraukli vieta?

Kodėl prekybos centrui leista pasipuošti lankytiniems kultūros objektams skirtu kelio ženklu, „Vaizdingo maršruto“ projektą koordinuojančios Vilniaus miesto savivaldybės Turizmo skyriaus vedėjos Nijolės Beliukevičienės  paklausti nepavyko. Skyriaus vedėja išvykusi į komandiruotę, o jos pavaldiniai kalbėti su žiniasklaida neturi įgaliojimų.

Tuo metu Vilniaus „Akropolio“ valdytojas Česlovas Urbonavičius aiškino, kad informacinės nuorodos, parodančios kryptį į prekybos centrą, pastatytos bendrovės iniciatyva, suderinus su atsakingomis miesto institucijomis.

„Akropolis“ yra vilniečių ir miesto svečių pamėgta vieta, čia neretai atvažiuojama ne tik nuosavu transportu, bet ir turistiniais autobusais. Tokias keliones yra pamėgę baltarusiai, latviai. Ruda ženklo spalva pasirinkta dėl dviejų priežasčių. Pirma, taip rekomendavo specialistai, nes tai – informacinis ženklas. Antra, „Akropolis“ yra įsikūręs greta geomorfologinio draustinio, čia įrengta apžvalgos aikštelė, iš kurios vilniečiai ir miesto svečiai gali pasigrožėti vaizdu į Vilniaus centrą bei senamiestį. Atsiveriantis vaizdas yra labai įspūdingas, todėl manau, kad tai yra turistams patraukli vieta“, - sprendimą pasipuošti turistų lankytinos vietos ženklu grindė Č.Urbonavičius.


Šiame straipsnyje: pc akropolis

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių