Quantcast

Žiedinės lenktynės merdi

Panašu, kad žiedinių lenktynių aukso amžius Lietuvoje jau praėjo: į šių metų šalies čempionato pirmojo etapo starto rikiuotę Kačerginės „Nemuno žiede“ susirinkusius sportininkus buvo galima suskaičiuoti ant dviejų rankų pirštų. Matyt, dėl to į trasą vienu metu išriedėjo skirtingų klasių atstovai kartu su BMW taurės dalyviais, kad žiūrovams nebūtų nyku žiūrėti į žiedu skriejančius pavienius automobilius.

Ne kažin kiek gausesnės varžovų gretos buvo ir po to sekusiose keturių valandų lenktynėse „Dolce banko“ taurei laimėti. Čia įvertinti tarpusavio jėgas ryžosi 18 komandų.

Tačiau pastarasis renginys bent šiek tiek suintrigavo. Jau vien tai, kad jį ėmėsi rengti niekam nežinoma ir jokios informacijos apie save kol kas neteikianti bendrovė „Dolce bankas“, vertė suklusti. Itin knietėjo pamatyti, kuo organizatoriai ketina nustebinti žiūrovus, siūlydami jiems įsigyti bilietus į „Nemuno žiedą“ už bene rekordinio dydžio kainą - 30 litų žmogui. Kalbama, kad norint patekti į vadinamąją „pitlane“ zoną, turėjai atseiktėti dar pusšimtį.

Pastangų organizatoriai išties įdėjo. Susirinkusiesiems koncertavo net iš kaimyninės Latvijos atvykę muzikantai. Deja, klausyti jų nebuvo kam, mat žiūrovų taip pat susirinko vos keli šimtai ir tie patys išsibarstė po įvairius trasos pakraščius. Akivaizdu, kad įsigyti gan brangius bilietus į lenktynes galėjo tik prisiekę žiedo fanai, tad jiems rūpėjo anaiptol ne muzika. Bene pirmąkart iš „Nemuno žiedo“ trasos buvo surengta ir tiesioginė transliacija - visas keturias valandas televizijos žiūrovai galėjo stebėti  veiksmą trasoje stebėdami lenktynes TV6 kanalu. Didžiulis spalvotas ekranas buvo sumontuotas ir greta trasos, priešais pagrindines tribūnas, bet pastarosios vėlgi didžiąją varžybų dalį buvo apytuštės.

Keturių valandų maratone startavo 17 automobilių. Trečioje startinėje pozicijoje turėjęs būti „Padvaiskas ir ko“ ekipos „Toyota Supra“ bolidas pasitraukė be kovos. Automobilis iki starto linijos nebeatriedėjo, mat jo šeimininkas Arvydas Padvaiskas dar prieš tai vykusiose žiedinėse lenktynėse patyrė gan smarkią avariją. Automobiliui prireiks rimtos mechanikų pagalbos.
Sekmadienį vykusių varžybų metu daugelis dalyvių guodėsi, kad trasoje kelio danga dar pernelyg šalta, todėl „slick“ tipo sportinės padangos neįkaista iki reikiamos darbinės temperatūros ir dėl to itin greitai dyla. Kiekviena papildoma padanga, priklausomai nuo dydžio ir savybių, komandoms atsieidavo apie pustrečio šimto eurų.

Iš pirmosios vietos startavęs „Rotoma Racing“ komandos „BMW M3“ ilgą laiką diktavo lenktynių tempą. Nieko stebėtino - tuo metu prie jo vairo sėdėjo tituluotas žiedinių lenktynių meistras Ramūnas Čapkauskas, gerai pažįstantis bemaž kiekvieną trasos centimetrą. Maždaug po valandos jam užsukus į techninio aptarnavimo zoną, mechanikai kiek per ilgai užtruko keisdami sudilusį priekinį dešinį ratą. Apmaudi klaida išbarstė visą sportininko sukauptą persvarą. R.Čapkauskui dėl tokios konkurentams padarytos meškos paslaugos teliko apgailestauti. Ji leido į priekį išsiveržti „Rimo“ komandos atstovams - Rimantui Blažulioniui ir Sauliui Vitkauskui, važiavusiems dyzeliniu „BMW 330D“.

„Rimo“ tandemas idealiai išnaudojo savojo bolido privalumus. Vienas jų - ekonomiškas važiavimas. Sportininkams, skirtingai nei jų varžovams, neteko taip dažnai pildytis degalų atsargas, o tai atitinkamai nulėmė ir rezultatus. Perėmę lyderių estafetę, lenktynininkai neužleido pozicijų iki pat finišo ir sugebėjo per keturių valandų limitą įveikti 164 „Nemuno žiedo“ trasos ratus (vieno rato ilgis - 3350 metrų) ir pagerinti ligšiolinį keturių valandų lenktynių rekordą.

Antroje vietoje įsitvirtino "Acme-Grifts AG" komandos atstovai Martynas Samuitis ir Arūnas Granskas, vairavę "Honda Civic". Jiedu nuo lyderių atsiliko trimis ratais. Dar vienu ratu nutolę ant trečiojo nugalėtojų pakylos laiptelio užkopė "Alfa Romeo klubo" sportininkai - Rimvydas Agurkis, Nerijus Beržinis, Kastytis Stankaitis ir Artūras Putna. Ši ekipa pernai rudenį vykusiose keturių valandų lenktynėse tapo absoliučia nugalėtoja.

Beje, šiose lenktynėse buvo galima pamatyti ir daug ralio atstovų - jėgas ant asfaltuotos kelio dangos jau ne pirmąsyk ryžosi išmėginti ir Dominykas Butvilas, Žilvinas Juršys, Ignas Taletavičius, Darius Vilimas, Alvydas Albrechtas bei Algirdas Alkevičius. Gan egzotiškai gausioje vyriškoje lenktynininkų kompanijoje atrodė "Viesulo" komandai atstovavusi vienintelė dailiosios lyties atstovė Ernesta Globytė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Aušra Petravičiūtė

Aušra Petravičiūtė portretas
Žiedinės lenktynės dar gyvuos.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių