Quantcast

Lietuviškas elektrinis autobusas „LBus CS10E“ - iš arčiau (foto)

Liko mažiau nei mėnuo, kai Lietuvos keleivinio transporto atstovai galės iš arčiau susipažinti su nauju elektriniu autobusu „LBus CS10E“, kuris pagamintas Lietuvoje.

Elektrinio autobuso gamyba prasidėjo 2009 m. kuomet buvo įkurta kompanija „Lbus“ bendradarbiavusi su Prancūziijos „Cegelec“ ir Lenkijos AMZ. Tarptautinio kapitalo įmonė specializuojasi ekologiškai švaraus keleivinių transporto priemonių gamyboje, skelbia Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija “Linava”.

„LBus“ vadovas Marjanas Mečkovskis atskleidė, kad naujojo elektrinio autobuso sertifikavimo procesas buvo sudėtingas ir užsitęsė ilgiau nei buvo planuota. „Tačiau tikimės, jos sertifikatą iš Ispanijos, suteikiantį galimybę eksploatuoti autobusą visose Europos Sąjungos šalyse, gausime jau šį mėnesį,“ – sakė M. Mečkovskis.

Lyginant su tradiciniais autobusais, elektrinis autobusas turi nemažai privalumų. Jis saugus keleiviams, ekonomiškas, nekelia triukšmo. Anot gamintoju, šį autobusą gerai įkrovus, jis gali nuvažiuoti apie 240 km.  O įkrovimo būdai gali būti keli – greitasis ir lėtasis. Greitam pakrovimui skubantys vairuotojai gali naudoti 250 A srovę ir įkrauti autobusą per vieną valandą, tačiau turėdami laiko daugiau, jie gali naudoti 32 A srovę ir įkrauti elektrinio autobuso baterijas per 8 valandas. Jei autobuso baterijos visai išsikrovusios, jų pakrovimas gali trukti iki 10 val. Autobuso variklio TAM 1052C6B galia siekia 120 kW, o visų elementų energija sudaro 230 Wh.

Elektros ličio jonų  baterijas gamintojai išdėstė galinėje kėbulo dalyje (už galinės varomosios ašies) ir transporto priemonės šonuose po keleivių sėdynėmis, o asonchroninį traukos variklį sumontavo už galinės varomosios ašies (kairėje autobuso pusėje).

Vienareikšmiškai galima būtų teigti, kad elektrinio autobuso gamintojai pasistengė užtikrinti net tik jame važiuojančių keleivių saugumą, bet ir komfortą. 10 m. ilgio autobuse, kuris vienu metu gali vežti 84 keleivius (24+1 sėdimos ir 59 stovimos vietos) įrengtos nerūdijančio plieno žemos grindys. Kiekvieno įėjimo aukštis 320 mm. Prie antrojo įėjimo gamintojai sumontavo rampą neįgaliesiems, kuri valdoma rankiniu būdų, tačiau kaip pasakojo M. Mečkovskis, yra galimybė sumontuoti automatiniu būdu valdomą rampą.

Autobuso grindys padengtos vandeniui atsparia neslidžia fanera, o prie įėjimo grindys paženklintos geltona spalva. Slenkančios autobuso durys atsidaro į salono vidų, o durų sistema automatiškai užrakinama vos tik autobusas pradeda važiuoti didesniu nei 3 km/val. greičiu.

Transporto priemonėje iš abiejų pusių įrengtos šildymo bei ventiliavimo sistemos, palaikančios efektyviausią autobuso baterijų ir elektrinio variklio darbinę temperatūrą. Efektyviam keleivių šildymui šaltuoju sezonu, įrengtas tepalinis šildytuvas.

Gamintojai elektrinio autobuso pirkėjams suteikia 2 metų bendrą garantiją, 12 metų autobuso kėbulo garantiją, 8 metų baterijos garantiją ir 15 metų – baterijos darbo laiko.

Daugelio specialistų manymu, kaip tik elektriniams autobusams priklauso ateitis vežant keleivius miesto maršrutais. UAB „Lbus“ direktorius M. Mečkovskis palankiai vertina elektrinio autobuso perspektyvas Europos Sąjungos šalyse, tarp jų ir Lietuvoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

nuomone

nuomone portretas
Dziugu! Zurnalistai patys supratot ka paraset? "visų elementų energija sudaro 230 Wh"

NA NA

NA  NA portretas
būtu gerai , net per daug gerai , tai kiekvieno miesto susirūpinusio oro tarša svajonė . ar įmanoma , kad šitie superiniai autobusai kursuotu kaune ir pakeistu tuos sulūžusius jau iš garantijų išėjusius troleibusus .tik deja , žmonių gerovei ir miesto įvaizdžiui gerinti ,, nėra ,, pinigų , telieka pasvajoti .sėkmės turėti viltį .

kl

kl portretas
Asinchroninis ne asonch....
VISI KOMENTARAI 11

Galerijos

Daugiau straipsnių