- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos Sąjungos Tarybai pirmininkaujanti Lietuva planuoja Europos Parlamentui artimiausiu metu pateikti kompromisinį pasiūlymą, pagal kurį vidutinė anglies dvideginio (CO2) išmetimo riba – 95 gramų kilometrui – naujiems automobiliams būtų taikoma nuo 2022 metų, o ne nuo 2020 metų, rašo savaitraštis „The European Voice“, cituojantis šaltinius Taryboje.
"Dabar jums nieko negaliu pasakyti, nes šitą informaciją turime derinti per atstovybę Briuselyje ir daugiau nieko nenorime komentuoti", - BNS sakė Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos departamento direktorius Vitalijus Auglys.
Lietuvos atstovybėje Briuselyje BNS informavo, kad Lietuva konsultuojasi su šalimis narėmis dėl galimo lankstumo taikymo lengvųjų automobilių CO2 išmetimo direktyvoje.
Taryba dėl 2020 metų termino susitarė dar šių metų pradžioje. Birželį buvo pasiektas atitinkamas susitarimas su europarlamentarais. Tačiau pasiekus susitarimą, Vokietija ėmė raginti kitas valstybes nares pakeisti požiūrį ir atsisakyti jį ratifikuoti.
Kiek anksčiau šį mėnesį už aplinką atsakingi ministrai oficialiai paprašė Lietuvos pasiekti su europarlamentarais kompromisinį susitarimą, kuris būtų pakankamai artimas birželio susitarimui, kad būtų išvengta būtinybės atnaujinti derybas.
Lietuvos pasiūlyme numatytas dvejų metų pereinamasis laikotarpis, kuriuo 2020 ir 2021 metais išmetimo riba būtų taikoma tik kai kuriems automobiliams, yra trumpesnis nei ketverių metų laikotarpis, kurio prašė Vokietija.
Pasiūlyme taip pat išplečiama ypatingųjų kreditų sistema, kuri leidžia labai nedaug CO2 išmetančių automobilių, pavyzdžiui, elektrinių, gamintojams už juos reikalauti papildomų kreditų, kad jie galėtų toliau gaminti ir taršesnes transporto priemones.
Pagal kompromisinį pasiūlymą ypatingųjų kreditų terminas būtų pratęstas nuo trejų iki ketverių metų ir įmonės galėtų juos kaupti ir panaudoti vėlesniais metais.
Trečiadienį šį klausimą svarstys valstybių narių atstovai, tačiau daugelis pasiūlymo teksto dar nematė.
Kompromisinio pasiūlymo idėja iki šiol svarstyta dvišaliuose ES pirmininkaujančios šalies ir valstybių narių pokalbiuose.
„Žaliojo“ transporto idėją propaguojanti grupė T&E teigia, kad pagal Lietuvos Vyriausybės parengtą kompromisinį pasiūlymą 2020 metams anksčiau nustatytas išmetimo tikslas būtų padidintas 10 proc., o reikalaujama išmetimo sumažinimo 2015–2024 metais norma būtų sumažinta perpus. Pasak grupės, įmonėms nereikės 2020 ir 2021 metais sukauptų ypatingųjų kreditų ir jos juos galės panaudoti 2022 ir 2023 metais, o tai reiškia, kad 95 gramų kilometrui ribos įvedimas iš esmės atidedamas iki 2024 metų.
Grupės skaičiavimais, toks vilkinimas vidutiniam naujo automobilio vairuotojui papildomai atsieis 138 eurus per metus, kuriuos jam teks išleisti degalams.
„Tarybai pirmininkaujanti Lietuva lošia pavojingą pokerio partiją. Jos siūlomas atidėjimas ketveriems metams prieštarauja tam, ko prašė aplinkos ministrai, o jie prašė nedidelių pakeitimų. Jeigu lietuviai nesusiprotės ir nesiliaus bandę įtikti Vokietijai, mūsų laukia derybų žlugimas ir dar vieni vilkinimo metai“, - teigia T&E atstovas Williamas Todtsas (Viljamas Todsas).
Vokietija pasiūlymui riboti išmetimą, kuris būtų sumažintas nuo 2015 metams nustatytos 130 gramų kilometrui ribos, priešinosi dar prieš 2012 metus, kai Komisija pateikė atitinkamą pasiūlymą.
Vokietija gamina daugiausia didesnius ir sunkesnius automobilius, kurie išmeta daugiau CO2, todėl ypatingųjų kreditų sistema jai būtų naudingiausia. Tuo tarpu Prancūzijos ir Italijos automobilių gamintojai, daugiausia gaminantys lengvesnius ir mažesnius automobilius, teigia, kad dėl šios sistemos išplėtimo sumažėtų jų konkurencingumas Vokietijos konkurentų atžvilgiu.
Didžiosios Britanijos konsultacijų įmonės „Cambridge Econometrics“ ekspertų skaičiavimais, įdiegus ES 95 gramų kilometrui išmetimo ribą Bendrijos išlaidos naftos importui galėtų sumažėti 70 mlrd. eurų (94,9 mlrd. JAV dolerių) per metus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...