Quantcast

„Fiat“ vairuotojai išmetamo anglies dvideginio kiekį sumažino pusantro tūkstančio tonų

 

Italų koncerno „Fiat“ pastangos išmokyti vairuoti ekonomiškai ir siekis sumažinti aplinkos taršą išmetamosiomis dujomis duoda rezultatų. Daugiau nei 20 tūkst. „Fiat” vairuotojų priklauso aktyviai virtualiai bendruomenei „eco:Ville”, kurios narių pastangomis į aplinką Europoje patenkantis anglies dvideginio (CO2) kiekis jau sumažėjo daugiau nei 1 tūkst. 500 tonų. Tokio energijos kiekio pakaktų net 16 mėnesių apšviesti Ženevos dydžio miesto gatves.

Per aštuonis mėnesius, kai visuomenei buvo pristatyta „eco:Drive” programa, daugiau nei 50 tūkst. žmonių visame pasaulyje ją jau atsisiuntė į savo kompiuterius ir gali ne tik stebėti, bet ir koreguoti savo vairavimo stilių.

Kaip veikia „eco:Drive“ programa? Vairuojant tam tikrą laiką, automobilyje į USB raktą įrašomi duomenys, kuriuos vėliau „eco:Drive” išanalizuoja ir paskaičiuoja, kiek į aplinką buvo išmesta kenksmingų medžiagų, sudeginta degalų. Programa pateikia ir konkrečius patarimus, kaip reikėtų keisti savo vairavimo įpročius, kad būtų sunaudota mažiau degalų ir atitinkamai mažiau kenksmingų dujų patektų į aplinką.

Yra paskaičiuota, jog atsižvelgę į programos patarimus, ekovairuotojai CO2 emisiją sumažina vidutiniškai 15 procentų, o degalams per metus išleidžia 400-700 litų mažiau.

„eco:Drive“ programą, kuria galima pasinaudoti per automobiliuose esančią „Blue&MeTM” sistemą, koncernas „Fiat“ sukūrė kartu su kompanija „Microsoft”. Pirmasis „Fiat“ modelis, kuriam buvo adaptuota ši programa - „Fiat 500”. Šiuo metu „eco:Drive” programą jau galima naudoti ir vairuojant kitus „Fiat” modelius - „Grande Punto“, „Bravo“, „Croma” ir „Qubo”, turinčius savo komplektacijoje „Blue&MeTM” sistemą.

„Fiat“ įgaliotosios atstovės Lietuvoje bendrovės „Autobrava“ pardavimo skyriaus vadovės Ivonos Narbutienės teigimu, daugiau nei 80 procentų iš Lietuvoje parduotų automobilių „Fiat 500“ turi „Blue&MeTM” sistemą, todėl visų jų vairuotojai, atsižvelgę į „eco:Drive“ patarimus, gali ne tik sutaupyti degalų, bet ir asmeniškai pasitarnauti aplinkos išsaugojimui.

„Maža to, šiandien ekovairuotojais gali tapti ne tik šių „Fiat 500” savininkai, bet ir kiekvienas, kuriam svarbi ekologija ir švari aplinka. „Fiat” atstovų Lietuvoje interneto svetainėje galima rasti konkrečių patarimų, kuriais gali pasinaudoti visų automobilių vairuotojai“, - sako I.Narbutienė.

Lietuvoje „Fiat 500“ versija su „Blue&MeTM” sistema kainuoja nuo 39 tūkst. 470 litų, „Fiat Grande Punto“ - nuo 40 tūkst. 480 litų, „Fiat Bravo“ - nuo 49 tūkst. 630 litų.

„Blue&MeTM” technologija leidžia, neatitraukiant rankų nuo vairo, valdyti automobilio audioįrenginius, skambinti ir bendrauti telefonu, skaityti SMS žinutes, klausytis skaitmeninio formato muzikos įrašų iš nešiojamo grotuvo ar iPod. Sistema galima ir „Alfa Romeo” automobiliuose.

Šiemet vykusiame 56-ajame tarptautiniame Kanų reklamos festivalyje, Kibernetinių technologijų kategorijoje „eco:Drive” programa laimėjo prestižiškiausią „Grand Prix” apdovanojimą.


Šiame straipsnyje: Fiatanglies dvideginis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių