- Diena Media inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Italų koncerno „Fiat“ pastangos išmokyti vairuoti ekonomiškai ir siekis sumažinti aplinkos taršą išmetamosiomis dujomis duoda rezultatų. Daugiau nei 20 tūkst. „Fiat” vairuotojų priklauso aktyviai virtualiai bendruomenei „eco:Ville”, kurios narių pastangomis į aplinką Europoje patenkantis anglies dvideginio (CO2) kiekis jau sumažėjo daugiau nei 1 tūkst. 500 tonų. Tokio energijos kiekio pakaktų net 16 mėnesių apšviesti Ženevos dydžio miesto gatves.
Per aštuonis mėnesius, kai visuomenei buvo pristatyta „eco:Drive” programa, daugiau nei 50 tūkst. žmonių visame pasaulyje ją jau atsisiuntė į savo kompiuterius ir gali ne tik stebėti, bet ir koreguoti savo vairavimo stilių.
Kaip veikia „eco:Drive“ programa? Vairuojant tam tikrą laiką, automobilyje į USB raktą įrašomi duomenys, kuriuos vėliau „eco:Drive” išanalizuoja ir paskaičiuoja, kiek į aplinką buvo išmesta kenksmingų medžiagų, sudeginta degalų. Programa pateikia ir konkrečius patarimus, kaip reikėtų keisti savo vairavimo įpročius, kad būtų sunaudota mažiau degalų ir atitinkamai mažiau kenksmingų dujų patektų į aplinką.
Yra paskaičiuota, jog atsižvelgę į programos patarimus, ekovairuotojai CO2 emisiją sumažina vidutiniškai 15 procentų, o degalams per metus išleidžia 400-700 litų mažiau.
„eco:Drive“ programą, kuria galima pasinaudoti per automobiliuose esančią „Blue&MeTM” sistemą, koncernas „Fiat“ sukūrė kartu su kompanija „Microsoft”. Pirmasis „Fiat“ modelis, kuriam buvo adaptuota ši programa - „Fiat 500”. Šiuo metu „eco:Drive” programą jau galima naudoti ir vairuojant kitus „Fiat” modelius - „Grande Punto“, „Bravo“, „Croma” ir „Qubo”, turinčius savo komplektacijoje „Blue&MeTM” sistemą.
„Fiat“ įgaliotosios atstovės Lietuvoje bendrovės „Autobrava“ pardavimo skyriaus vadovės Ivonos Narbutienės teigimu, daugiau nei 80 procentų iš Lietuvoje parduotų automobilių „Fiat 500“ turi „Blue&MeTM” sistemą, todėl visų jų vairuotojai, atsižvelgę į „eco:Drive“ patarimus, gali ne tik sutaupyti degalų, bet ir asmeniškai pasitarnauti aplinkos išsaugojimui.
„Maža to, šiandien ekovairuotojais gali tapti ne tik šių „Fiat 500” savininkai, bet ir kiekvienas, kuriam svarbi ekologija ir švari aplinka. „Fiat” atstovų Lietuvoje interneto svetainėje galima rasti konkrečių patarimų, kuriais gali pasinaudoti visų automobilių vairuotojai“, - sako I.Narbutienė.
Lietuvoje „Fiat 500“ versija su „Blue&MeTM” sistema kainuoja nuo 39 tūkst. 470 litų, „Fiat Grande Punto“ - nuo 40 tūkst. 480 litų, „Fiat Bravo“ - nuo 49 tūkst. 630 litų.
„Blue&MeTM” technologija leidžia, neatitraukiant rankų nuo vairo, valdyti automobilio audioįrenginius, skambinti ir bendrauti telefonu, skaityti SMS žinutes, klausytis skaitmeninio formato muzikos įrašų iš nešiojamo grotuvo ar iPod. Sistema galima ir „Alfa Romeo” automobiliuose.
Šiemet vykusiame 56-ajame tarptautiniame Kanų reklamos festivalyje, Kibernetinių technologijų kategorijoje „eco:Drive” programa laimėjo prestižiškiausią „Grand Prix” apdovanojimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...