Quantcast

Baltijos šalių lenktynininkams – nelengvas egzaminas

Sekmadienį Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje baigėsi Baltijos šalių automobilių žiedinių lenktynių 2010 metų atvirojo čempionato antrojo etapo varžybos.

Šiemet renginys sutapo ir su visų trijų šalių – Lietuvos, Latvijos ir Estijos – automobilių žiedinių lenktynių čempionatų antraisiais etapais. Varžybų programą praturtino „BMW taurės“ ir jau dešimtą kartą jų istorijoje surengtos 4 valandų lenktynės, kurių dalyviai šįsyk varžėsi dėl „Automotoprojektų“ taurės.

Jungtiniai važiavimai

Varžybų organizatoriai regis padarė viską, kad gegužės pradžioje Rygoje prasidėjęs Baltijos šalių čempionatas Lietuvoje įgautų naujų spalvų. Tačiau negausų 33 sportininkų desantą, turėjusį atlaikyti dvejų lenktynių krūvį, Kačerginėje pasitiko nedaug žiūrovų.

Visų klasių važiavimus apjungus į vieną, trasoje zvimbė daugiau automobilių ir kova pasidarė aštresnė. Bėda tik ta, kad ir taip negausias lenktynininkų gretas finišo link dar labiau praretino avarijos.

Maksimaliu 50 taškų kraičiu savo taupyklę papildė Andrius Firantas, su „Honda S2000“ laimėjęs abejas „Baltic Open I“ klasės lenktynes ir gana įdomioje dvikovoje abu kartus pranokęs „Rotoma Racing“ lenktynininką Robertą Graudinį, iškovojusį 40 taškų.

Trečioji vieta atiteko Arvydui Padvaiskui, su „Toyota Lexus LS 400“ iškovojusiam 30 taškų ir net 14 taškų persvara pranokusiam ketvirtoje vietoje likusį ir BMW M3 vairavusį Rytį Garbaravičių, kuris nepasiekė antrųjų lenktynių finišo.

„Baltic Open II“ klasės sportininkų varžytuves laimėjo daugkartinis šalies kartingo čempionas Mantas Neverdauskas, vairavęs „Honda Civic“ (45 taškai) ir pranokęs Saulių Vitkauską („Honda Civic“, 39 taškai) ir trečiąją vietą užėmusį Arūną Granską („Honda Civic Type R“, 36 taškai).

S1600 ir SB2000 klasėse varžėsi tik svečiai iš kaimyninių respublikų. Ir varžėsi taip, kad po antrųjų lenktynių liko tuščių vietų ant nugalėtojų garbės pakylos... Pirmoji rimtesnė avarija, kai žiūrovų pamėgtame posūkyje „Prie ąžuolo“ trajektorija nepasidalijo estas Kasparas Aruvee su latviu Uldžiu Timaku, privertė abu lenktynininkus sudėti ginklus, o SB2000 klasėje kovojęs svečias iš Latvijos Marcis Birkensas liko vienišas ant nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio.

Ir po abejų S1600 lenktynių liko užimti tik aukščiausi nugalėtojų pakylos laipteliai. Pirmąjį 50 taškų kraitis garantavo estui Andresui Haalui, o 10 taškų mažiau pelnęs latvis Andris Daugavinis tenkinosi antrąja vieta.

BMW – gerokai daugiau

Užtat BMW taurės varžybose pretendentams į nugalėtojų garbės pakylą teko įveikti gerokai didesnę konkurenciją. Šių automobilių laisvos klasės lenktynėse triumfavo ne sėkmingiausia gaida jas pradėjęs Dovilas Čiutelė, surinkęs 45 taškus ir pranokęs Gediminą Ramoną, pelniusį 34 taškus. Trečiąją vietą iškovojo latvis Kristapas Mietulis (32 t.).

Tačiau ir čia neapsieita be kuriozų, kai pirmąsias lenktynes, o kartu ir šių mašinų jungtinį važiavimą nelengvai laimėjęs Ramūnas Čapkauskas antrosiose buvo priverstas likti tarp žiūrovų. Mat jis savo kovinį ginklą buvo patikėjęs  R. Garbaravičiui, kuris antrosiose lenktynėse su šiuo automobiliu teįveikė tik ratą, kai jis ėmė ir sugedo. O kai atėjo laikas prie jo vairo sėsti Ramūnui, mechanikai nespėjo automobiliui įpūsti gyvybės.

Trečios BMW klasės sportininkų ginčą laimėjo Robertas Kupčikas (50 taškų), pranokęs Karolį Dolebą (40 t.) ir Tomą Šutinį (32 t.).

Daugiausia dalyvių varžėsi „BMW 325 Cup“ klasėje, tačiau čia rungėsi tik Estijos sportininkai, o nugalėjo abejas lenktynes laimėjęs Kristo Krinpusas, pranokęs komandos draugus Raimo Langą ir Indreką Nilsoną.

Vėjais nupūstos viltys

14 komandų panoro varžytis dėl „Automotoprojektų“ taurės dešimtą kartą jų istorijoje surengtose 4 val. lenktynėse. Itin dideles viltis su jomis puoselėjo „Rimo“ komandos nariai Rimantas Blažulionis ir Saulius Vitkauskas, vairuojantys „BMW 330D“ automobilį. Šis duetas buvo laimėjęs visas trejas pernai vykusias 4 val. lenktynes. Laimėti ir ketvirtąsias – būtų išties unikalaus pasiekimas, puošiantis kiekvieno lenktynininko biografiją. Tačiau su tokiomis viltimis prieš kvalifikacines varžybas šiam duetui teko atsisveikinti dėl sugedusių automobilio stabdžių.

Netoli – tik 18 ratų – tenuvažiavo ir „Helios sport“ ekipa, kai sugedo jų „Honda Civic“ variklis.

86 įveikti ratai, 12-oji bendrosios įskaitos pozicija ir sudaužytas ryškia, akinančia spalva tviskėjęs „222“ komandos „Volkswagen New Beetle RSI“ automobilis – toks ekipos sekmadienio lenktynių rezultatas. Komanda, 4 val. lenktynes pradėjusi iš šeštosios startinės pozicijos, ratas po rato kopė aukštyn. Iki pat antrosios vietos bendrosios įskaitos rikiuotėje. Deja, netoli Šakių plento automobilį vairavęs šios ekipos lenktynininkas Rimas Cesiulis nesuvaldė bolido, kuris nuskynęs tvorą vertėsi kelis kartus, o išversta tvora nelemtai kliudė ir netoli jos stovėjusį automobilį.

Po šio incidento gera sparta pasižymėjusios lenktynės ilgam tapo procesinėmis, kai sportininkai buvo priversti sekti paskui saugos automobilį. Vos atnaujinus lenktynes į trasą ir vėl teko grąžinti saugos automobilį, kai incidento neišvengė „Auto ABC-SGR“ ir „Neiluvos-Martin Sport“ sportininkai. Jei pirmosios „VAZ 2104“ kaip niekur nieko sugrįžo į lenktynes ir finišavo, tai apie antrosios BMW to nepasakysi.    

Minimali persvara

4 val. lenktynių kovos įtampą bene geriausiai iliustruoja faktas, jog net trys ekipos per nustatytą laiko limitą įveikė po 141 trasos ratą, kurio vieno ilgis – 3350 metrų.

„Automotoprojektų“ taurę iškovojo „Alfa Romeo klubo“ lenktynininkai Rimvydas Agurkis, Nerijus Beržinis, Kastytis Stankaitis ir Artūras Putna, 141 ratą su „Alfa Romeo 155 TI“ nuvažiavę per 4 val. 53,730 sek.

Antrąją vietą paveržusiai „BMP-Martin Sport“ komandai kai iki lenktynių finišo buvo belikę mažiau nei 5 minutės, (Arūnas Granskas ir Martynas Samuitis, „Honda Civic Type R“) lėmė tas pats ratų skaičius, nuvažiuotas per 4 val. 54,698 sek., o trečiąją vietą užėmusi „Rotoma Racing“ (R. Graudinis ir R. Garbaravičius – BMW M3) tą patį atstumą įveikė per 4 val. 1 min. 004 sek.

Bendrosios įskaitos nugalėtojai ir antrieji prizininkai šventė pergales atitinkamai A3000 ir A2000 klasėse.

A1600 klasėje nugalėjo „Dovanų manija-Telšių statyba“, A3000+ – „Padvaiskas ir Ko“, dyzelinių automobilių klasėje – „Autoprizmė Racing team“, o X1 – Arvydo Padvaisko komanda.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių