XIX a. Lietuvos technikos stebuklas atsinaujino

  • Teksto dydis:

Švenčiant 115 metų siaurojo geležinkelio sukaktį, šiandien oficialiai po rekonstrukcijos atidaryta Panevėžio siaurojo geležinkelio stotis. 1899 m., kai stotis buvo įkurta, tokia naujiena buvo pati didžiausia ir svarbiausia. 

Investavus ES struktūrinių fondų lėšas, jau rekonstruotos arba greitu metu bus baigtos rekonstruoti ir viešojo turizmo bei kultūros reikmėms pritaikytos siaurojo geležinkelio ruože Panevėžys–Anykščiai–Rubikiai esančios stotys, Panevėžio miesto depas, siaurojo geležinkelio ruože Panevėžys–Anykščiai–Rubikiai esantis viadukas; ruože Panevėžys–Anykščiai–Rubikiai esančios kelio atkarpos.

VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūros Turizmo projektų valdymo skyriaus administruoto, o Susisiekimo ministerijos įgyvendinto projekto metu investuota beveik 8 mln. Lt ES struktūrinių paramos fondų.

Savo gyvavimo pradžioje siaurukas gabeno įvairius krovinius, vežė keleivius. Pakilimą siaurasis geležinkelis išgyveno tarpukariu, kuomet buvo plačiai naudojamas įvairiose ūkio šakose. Vėliau jo įprastos funkcijos ėmė silpti, kol 2001 m. jis nustojo veikti kaip susisiekimo priemonė ir ėmė kurtis kaip istorinis-turistinis traukinys.



NAUJAUSI KOMENTARAI

vytasb

vytasb portretas
Ejo toks gelezinkelis ir is Kauno i Ezereli,visai netoli mano namu.Veze,pagrinde,durpes i Kauna,bet veze ir zmones.Buvo labai patogu nuvaziuoti grybauti i Kazlu Rudos miskus.Visa vaikyste prabego prie to siauruko,dar dabar kartais ji susapnuoju.Labai gaila,bet jisai jau seniai isardytas,liko tik atmintyje.
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių