- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Regitroje“ yra laukiančiųjų eilė laikyti teorijos egzaminą, pranešama LNK reportaže.
Goda savo jėgas išbando jau ne pirmą kartą, tačiau šį kartą sėkmė nusišypso. Ji mini, kad egzaminą išlaikė iš šešto karto, o praktinė dalis jai sekasi gerokai labiau nei teorinė.
„Regitros“ duomenimis, siekiančiųjų gauti vairuotojo pažymėjimą rezultatai prastėja.
„Teorijos egzaminai nuo 51 proc. 2020 m. sumažėjo iki 45 proc. praėjusiais metais, o praktikos vairavimo egzaminai, priklausomai nuo to, ar asmuo nori su mechanine pavarų dėže, ar su automatine, sumažėjo nuo 38 proc. iki 35 proc.“, – kalbėjo „Regitros“ korupcijos prevencijos pareigūnas Edmundas Bogavičius.
Pasak „Regitros“ atstovo, ne iki galo pasiruošę būsimi vairuotojai vietoj to, kad įdėtų daugiau pastangų mokydamiesi, egzaminuose bando laimę ir juos laiko net keliasdešimt kartų.
„Turim keletą klientų, kuriems išsilaikyti teoriją pavyko iš 60 karto, praktinį vairavimo egzaminą – iš 39 karto“, – tęsė E. Bogavičius.
Tačiau tie, kurie užsispyrimu nepasižymi, bando ieškoti trumpesnių kelių vairuotojo pažymėjimui gauti. Pavyzdžiui – jį nusipirkti. Vien per pastaruosius keturis mėnesius „Regitra“ jau užfiksavo per 60 pardavėjų anketų socialiniuose tinkluose, siūlančių būtent tokią neteisėtą paslaugą. Vis dėlto norėdami apeiti sistemą gyventojai patys būna apgauti.
„26-erių metų mergina, Klaipėdos rajono gyventoja teisėtu būdu bandė įgyti vairuotojo pažymėjimą, tačiau nepavykus ji nusprendė jį nusipirkti internetu“, – pasakojo Klaipėdos vyriausiojo policijos komisariato komunikacijos poskyrio vedėja Andromeda Grauslienė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Mergina už tariamą vairuotojo pažymėjimą paklojo įspūdingą sumą.
„Iš pradžių buvo sutarta pervesti vienokią sumą – 650 eurų, vėliau dar kelis kartus iš jos pareikalauta įvairių sumų – nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų, o galiausiai moteris pervedė kiek daugiau nei aštuoniolika tūkstančių eurų“, – tęsė A. Grauslienė.
Praktikos egzaminas „Regitroje“ kainuoja kiek daugiau nei 40 eurų. Tai reiškia, kad už tiek, kiek mergina sumokėjo sukčiams, pastaroji būtų galėjusi egzaminą laikyti daugiau nei 430 kartų. Sukčiai dažniausiai apsimeta tariamais arba iš tiesų „Regitroje“ dirbančiais darbuotojais ir žada viską suderinti.
Turim keletą klientų, kuriems išsilaikyti teoriją pavyko iš 60 karto, praktinį vairavimo egzaminą – iš 39 karto.
„Mes sulaukiame piliečių nepasitenkinimų, kad mūsų darbuotojas jau turėjo padaryti pažymėjimą. Mes patikriname sistemoje ir matome, kad toks asmuo iš viso dar nelaikė egzamino. Tada jis būna stipriai nusivylęs“, – kalbėjo E. Bogavičius.
Policijos pareigūnai primena, kad nusikaltimas yra ne tik padirbinėti, bet ir pirkti padirbtus dokumentus.
Yra ir tokių atvejų, kai pažadama, kad būsimam vairuotojui laikyti egzaminą reikės tik dėl akių. Esą, dėl teigiamo rezultato sutarta iš anksto. Jei neišlaikoma, sukčiai grąžina dalį pinigų motyvuodami, kad buvo padarytos kritinės klaidos, prieš kurias egzaminuotojas užsimerkti negali, nes yra filmuojamas. Nesąžiningiems asmenims vairavimo egzaminą laikyti pakartotinai leidžiama tik po metų. „Regitros“ teigimu, kad užtektų laiko susivokti, jog norint gauti teises reikia įdėti šiek tiek pastangų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Susisiekimo ministerija: turėsime užtikrinti visavertį žmonių su individualiais poreikiais judumą
Susisiekimo ministerija įsipareigoja iki 2027 m. viešąjį transportą Lietuvoje pritaikyti individualių poreikių turintiems žmonėms. “ ...
-
Seimui teikiamas siūlymas nuo kelių mokesčio atleisti komercinius elektromobilius
Seimui antradienį pristatomos pataisos, kuriomis komercinių elektromobilių savininkus siūloma atleisti nuo mokesčio už naudojimąsi magistraliniais keliais. Tokių automobilių savininkai per metus sutaupytų 304 eurus. ...
-
Startuolio užmojai: elektromobilių įkrovimo stotelių daugės kasmet8
Veiklą Lietuvoje pradeda Estijos startuolis „Eleport“, diegiantis elektromobilių įkrovimo stoteles. Planuojama jau artimiausiais metais Lietuvoje įrengti mažiausiai 100 viešai prieinamų transporto priemonių įkrovimo vietų. ...
-
Dar 12 mln. parama – norintiems įsigyti netaršų transportą3
Gyventojai, atsisakę taršaus automobilio ir įsigiję mažiau taršią transporto priemonę ar visuomeninio transporto metinius bilietus, dviračius ar paspirtukus, gali pasinaudoti finansine parama. ...
-
Technologijų proveržis: padangų nebepūsime, gedimus nustatys pačios2
Padangos ir ratlankiai – atrodytų, vieni paprasčiausių automobilio elementų. Tačiau gamintojai ratams teikia vis didesnę reikšmę ir juos papildo įspūdingais technologiniais ir dizaino sprendimais. Jau po keleto metų mūsų automobilių p...
-
Nesportinės aistros lenktynių trasoje: gali sunykti ir tapti statybų aikštele?11
Kačerginės žiede aistras kaitina ne tik lenktynės, bet ir turtiniai ginčai. Pati trasa nesulaukia atnaujinimo. Nuogąstaujama, kad ji gali sunykti ir tapti statybų aikštele. ...
-
Brangstant kurui, vairuotojai vis dažniau dairosi į elektromobilius: ar apsimoka?7
Brangstant degalams vairuotojai vis dažniau dairosi į elektrą varomus automobilius. Elektromobiliai puiki transporto priemonė žiūrint ir toliau į ateitį, kai bus nebegaminamos degalais varomos transporto priemonės. Tačiau ir elektromobilių vairuotoj...
-
Automobilis be įsipareigojimų: mobilumo įpročių perversmas9
Mobilumas kaip paslauga (angl. MaaS – mobility as a service) yra plačiai aptarinėjama tema šiomis dienomis, o šį verslo modelį pritaikantys startuoliai bando užkariauti pasaulį kaip kažkada tai darė FinTech sektorius. ...
-
Po „Kauno dienos“ publikacijos apie keturračių verslą – aplinkosaugininkų žinutė3
Praėjusią savaitę „Kauno diena“ publikavo straipsnį „Aistros dėl keturračių verslo: ar ne gėda?“. Gamtai neabejingiems žmonėms užkliuvo keturračius nuomojančios įmonės „Ciongo“ reklama ir jie susir...
-
Paspirtukų, mopedų dalijimosi paslaugų įmonės Vilniuje kuria klasterį2
Pirmadienį Vilniuje pasirašytas memorandumas dėl dalijimosi klasterio įkūrimo. Jį pasirašė sostinėje įsitvirtinę transporto priemonių dalijimosi verslai „Bolt“, „Spark“, „CityBee“ ir „Skok&ldquo...