- Vytautas Budzinauskas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Augant bepiločių orlaivių skrydžių skaičiui, Lietuvoje planuojama atnaujinti šių aparatų naudojimo taisykles.
Valstybės įmonė „Oro navigacija“ šią savaitę paskelbė rinkos konsultaciją prieš atrenkant konsultantus teisinės bazės kūrimui, nurodoma Centriniame viešųjų pirkimų portale. Konsultantų paslaugų konkursą numatoma skelbti kitų metų pradžioje.
„Bepiločių orlaivių skrydžių skaičius auga kasdien. Siekiant užtikrinti, kad belipotės skraidyklės nekeltų pavojaus skrydžių saugai, o jų naudotojai žinotų, kaip teisėtai juos naudoti, „Oro navigacija“ inicijuoja teisės aktų peržiūrą“, – komentare BNS teigė įmonė.
Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos prezidentas Antanas Gedvilas teigė, kad šį mėnesį su „Oro navigacijos“ atstovais aptarė galimus pokyčius. Pasak jo, nors saugumas yra pagrindinis prioritetas, kai kurie dabartiniai reikalavimai atrodo pertekliniai.
„Susirinkime išsakiau pastabą, kad šiandien mes tą oro erdvę galbūt per griežtai įvertiname (...) Ar reikėtų apribojimus daryti, jeigu savo kieme pakyli ne aukščiau savo namo stogo ar medžių viršūnių? Kad kažkam sutrukdys, tikrai nėra jokio pavojaus“, – BNS sakė A. Gedvilas.
Ar reikėtų apribojimus daryti, jeigu savo kieme pakyli ne aukščiau savo namo stogo ar medžių viršūnių?
Kosmoso mokslo ir technologijų instituto mokslininkas Domantas Bručas sako, kad šiuo metu Lietuvoje stinga sistemingų taisyklių ir būtų pravartu kuo greičiau tokias turėti, jos svarbios ir verslui.
„Vieningo europinio reglamentavimo kol kas dar nėra, žada kokius penkerius metus. Iš esmės, visas reglamentavimas nacionalinis. Kiekvienas sugalvoja, ką patys nori, kiekvienas pats sau, viskas yra labai padrika (...) Verslui gana sudėtinga investuoti, nes nėra aiškių taisyklių“, – BNS sakė D. Bručas.
„Oro navigacijos“ teigimu, esamos tvarkos peržiūra bei naujų teisės aktų projektų parengimas nustatytų bepiločių orlaivių naudotojų bei kitų suinteresuotų šalių teises, pareigas ir atsakomybes, prisidėtų prie skaidrios verslo aplinkos. Tobulinti teisinę bazę įpareigoja ir Europos Sąjungos (ES) reglamentai.
Pasak A. Gedvilo, keičiant reguliavimą, daug kas iš tiesų priklausys nuo ES priimtų sprendimų.
„Manau, kad tas bendras supratimas (Lietuvoje – BNS) yra, tiktai vėlgi toks dalykas: šiandien mes nelabai galime daryti įtaką toms direktyvoms, kurios ruošiamos iš Europos Sąjungos. Jos jau praktiškai paruoštos ir mes norime to ar nenorime, bet turėsime jų laikytis. Jau kokios jos bus, tokios bus. Gal kažkokie pakeitimai bus leidžiami“, – sakė A. Gedvilas.
D. Bručas atkreipė dėmesį, kad kol kas pasaulyje užfiksuota nedaug nelaimingų susidūrimo su bepilotėmis skraidyklėmis incidentų. Vis dėlto dalis jų naudotojų elgiasi neatsakingai.
„Viena esminių problemų, kuri dabar yra minima, kad bepilotės skraidylės naudojamos neatsakingai: šalia oro uostų, oro uostuose. (...) Manau, kad reglamentavimas čia nelabai kažką pakeis – žmogus, kuris bando skristi oro uosto zonoje, dažniausiai pats supranta, ką daro“, – sakė D. Bručas.
Anot jo, esama ir problemos, kad tam tikrose vietovėse susidūrimo vengimas užtikrinamas tik vizualiai. Kaip vieną iš išeičių ekspertas mato naujų technologijų diegimą, gerinant skraidymo aparatų vienas kito aptinkamumą.
„Tai gerokai padėtų, bet kadangi aviacija inertiška, labai konservatyvi, niekas nenori tų technologijų taikyti“, – sakė D. Bručas.
Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos prezidentas A. Gedvilas užsiminė, kad Lietuvoje planuojama nauja aparatų sekimo sistema.
„Ji tikriausiai naudos paprastą SIM kortelę, programėlę, kurioje galėsime labai greitai pažymėti savo skridimo vietą ir tuo pačiu galėsime matyti, ar ten niekas daugiau neskraido. (...) Jau prieš penkerius metus buvome padarę pirmuosius praktinius skridimus“, – tvirtino A. Gedvilas.
Mokslininkas D. Bručas, paklaustas apie bepiločių skraidyklių pritaikymo galimybes, teigė, kad jos praktiškai beribės: kur tik galima efektyviai išnaudoti oro erdvę, ten bepiločiai aparatai gali būti naudingi, – nuo ryšio bokštų ar elektros oro linijų iki miškų patikros.
„Oro navigacija“ pažymi, kad dabar bepiločių skraidyklių naudojimo tvarką reglamentuoja Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklės, kurias nustato Lietuvos transporto saugos administracija. Neskraidymo zonos yra nustatytos susisiekimo ministro įsakymu, papildomai egzistuoja karinės ir savivaldybių nustatytos zonos, kuriose uždrausta skraidyti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
R. Žemaitaitis įvykdė teismo įpareigojimą paneigti pareiškimus apie A. Tapiną4
Parlamentaras Remigijus Žemaitaitis įvykdė teismo įpareigojimą paneigti pareiškimus apie visuomenininką Andrių Tapiną. ...
-
Pernai daugėjo žemiau absoliutaus skurdo ribos gyvenančių žmonių11
Žemiau absoliutaus skurdo ribos pernai gyveno 6,5 proc. visų šalies gyventojų – apie 187 tūkst. žmonių, arba 2,7 proc. punkto daugiau nei 2022 metais, ketvirtadienį pranešė Valstybės duomenų agentūra. ...
-
Žmonėms su negalia įgyti vairuotojo pažymėjimą – misija (ne)įmanoma: „Regitra“ teisinasi2
Bandžiusi įgyti vairavimo teises, negalią turinti moteris susidūrė su netikėta kliūtimi – paaiškėjo, kad „Regitra“ neturi jos negaliai pritaikyto automobilio. Moteris dėl tokios situacijos pateikė skundą Lygių galimybių ko...
-
Baltijos šalys bendradarbiaus valdant su sveikata susijusias krizes
Trečiadienį sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys Briuselyje pasirašė memorandumą su kitų Baltijos valstybių – Latvijos ir Estijos – ministrais dėl bendradarbiavimo ir savitarpio pagalbos su sveikata susijusių krizių valdyme, ...
-
Pasienyje su Baltarusija – ramu1
Pasienyje su Baltarusija nefiksuota neteisėtų migrantų, ketvirtadienį pranešė Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT). ...
-
R. Duchnevičius siūlo leisti merams tuokti jaunavedžius8
Vilniaus rajono meras Robertas Duchnevičius kreipėsi į teisingumo ministrę Eweliną Dobrowolską, prašydamas apsvarstyti galimybę leisti merams tuokti jaunavedžius. ...
-
Medininkų pilyje vyks draugiškų Lietuvos ir Lenkijos santykių sutarties 30-io minėjimas1
Medininkų pilyje ketvirtadienį vyks Lietuvos ir Lenkijos draugiškų santykių ir gero kaimyninio bendradarbiavimo sutarties 30 metų jubiliejaus minėjimas. ...
-
Vokiečių žiniasklaida: Bundesvero brigada Lietuvoje kainuos 11 mlrd. eurų10
Vokietijos kovinės brigados suformavimas Lietuvoje kainuos apie 11 mlrd. eurų. ...
-
Premjerė švietimo ministro artimiausiu metu teikti neskubės, darbus tęs M. Navickienė3
Premjerė Ingrida Šimonytė teigia artimiausiu metu neskubėsianti teikti naujo švietimo, mokslo ir sporto ministro, darbus tęs laikinai pareigas einanti Monika Navickienė. ...
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...