- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybei planuojant modernizuoti vidaus vandenų kelius ir jų uostus bei prieplaukas, pavasarį bus pradėti pagrindinio laivybos kelio Nemuno upe tvarkymo darbai.
Pasak Vidaus vandens kelių direkcijos vadovo Vladimiro Vinokurovo, jau pavasarį bus pradėti upės vagos nuo Kauno iki Kuršių marių tvarkymo darbai – ketinama upėje įrengti bunas, kad ji tiktų laivybai.
„Bus pastatyta arba suremontuota ne mažiau kaip 500 bunų apie 225 kilometrų ruože nuo Kauno iki Kuršių marių“, – BNS sakė V. Vinokurovas.
Darbus per trejus metus už 28 mln. eurų atliks konkursą laimėjusi vienintelė jo dalyvė Vilniaus statybos bendrovė „Tilsta“, su kuria pernai rugsėjį pasirašyta sutartis. Projektui lapkritį skirta 23,3 mln. eurų Europos Sąjungos paramos.
V. Vinokurovo teigimu, Nemunu ateityje galės plaukioti krovininiai, keleiviniai, pramoginiai laivai. Upe galės būti gabenami konteineriai, mediena, gelžbetoniniai gaminiai, skalda, grūdai, didžiagabaričiai ir sunkiasvoriai kroviniai.
„Iš esmės vandens keliai neturi ribų, didėjant baržų kiekiui krovinių kiekis gali būti net 10 mln. tonų per metus“, – tvirtino direkcijos vadovas.
V. Vinokurovas pripažino, kad tokie krovinių srautai bus pasiekti, tik jei bus pakankamai tinkamų laivų, be to, reikėtų plėsti Marvelės prieplauką Kaune, pastatyti uostus Druskininkuose, Jurbarke, Kėdainiuose ir Jonavoje.
„Nemuno aukštupys, Nevėžis iki Kėdainių ir Neris iki Jonavos sudarytų labai palankų kelių tinklą krovininei laivybai vystyti, surenkant arba paskirstant krovinius“, – aiškino V. Vinokurovas.
Marvelės uoste Kaune 2019 metų pavasarį buvo iškrautas pirmasis krovinys – barža iš Klaipėdos uosto atplukdė 16 jūrinių konteinerių su maisto pramonei skirtomis žaliavomis. Tai buvo pirmasis toks krovinys Lietuvoje po nepriklausomybės atkūrimo. Vėliau kroviniai baržomis tarp Klaipėdos ir Kauno plukdyti dar du kartus.
Dvejus metus iš eilės buvus hidrologinei sausrai, krovininiai laivai Nemunu negalėjo plaukti, o sutvarkius vagą, laivyba bus galima visus metus.
Skaičiuojama, kad tuomet krovinių srautas nuo 1,5 tūkst. tonų 2019 metais išaugs iki 100 tūkst. tonų 2024-aisiais, rašoma Vyriausybės programos įgyvendinimo plane.
Skaičiuojama, kad įgyvendinus bunų projektą, krovinių gabenimo Nemunu paklausa per metus sieks apie 300 tūkst. tonų. Viena barža gali gabenti 40-ies vilkikų krovinį.
Dabar direkcija kasmet perveža apie 10-15 tūkst. tonų įvairių krovinių, naudojamų vandens kelio priežiūros darbams.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimui pasiūlyta atsisakyti reikalavimo tvirtinti paramos sutartį pas notarą2
Seimas imasi svarstyti Civilinio kodekso (CK) pataisas, siūlančias supaprastinti paramos nevyriausybininkams teikimo procedūrą. ...
-
Dėl snygio elektros tiekimas neatnaujintas dar 13 tūkst. vartotojų2
Dalyje Lietuvos naktį iš pirmadienio į antradienį iškritus šlapiam sniegui, elektros dar neturi 13 tūkst. vartotojų, praneša „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO). ...
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
Ugniagesiai per parą pašalino 120 nuvirtusių medžių, iškrito rekordinis kiekis kritulių1
Ugniagesiai gelbėtojai per parą vyko šalinti 120 nuo stipraus vėjo ir sniego virtusių medžių, iššūkių kėlė ir pastarosiomis dienomis iškritęs neįprastai gausus šiuo metų laiku sniegas. ...
-
Sodybos kieme – it fronto linijoje: šoviniai skrieja ir į namą, ir į daržą10
Panevėžio rajone – tarsi ant fronto linijos stovinčios sodybos istorija. Savininkas tikino, kad jau dvejus metus jo kiemą iš nuomojamos šaudyklos apšaudo ten besilankantys žmonės. Šaudyklos savininkas netiki, nors jam ro...
-
Ugdymo įstaigose – pažeidimai dėl maitinimo: „sustresavo“ moterys3
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) kasmet tikrina ugdymo įstaigų valgyklas. Deja, pažeidimai dažnai kartojasi, o kartais specialistai randa ir itin grubių. Štai vienos Šiaulių progimnazijos vadovui teko aiškintis dėl...
-
Apie į Lietuvą grįžusią žiemą: tiek sniego balandį – daug4
Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba skelbia, kad per praėjusias 24 val. snaigės krito visoje šalyje, tačiau ženklesnis sniego kiekis ant žemės paviršiaus susikaupė tik šiauriniuose rajonuose. ...
-
Apie sugrįžusią žiemą – iš kelininkų lūpų: nieko labai ypatingo neįvyko2
Įpusėjus pavasariui – sugrįžo žiema. Nuo pat ankstyvo ryto vakar visoje Lietuvoje kelininkai skubėjo valyti kelių ir barstyti druskos, kurios jau iki pietų buvo išbarstyta apie 22 t. Tačiau net ir didelės kelininkų pastangos negali užt...
-
Seimas leido į pratybas „Baltijos operacija“ atvykti iki 10 tūkst. kitų valstybių karių3
Seimas antradienį specialiu nutarimu leido atvykti iki 10 tūkst. kitų valstybių karių į birželį vyksiančias tarptautines pratybas „Baltijos operacija 2024“. ...
-
PAGD: griežtinamos atliekų pavojingų ir nepavojingų atliekų tvarkymo ir laikymo taisyklės1
Atsižvelgus į pastaruoju metu atliekų tvarkymo vietose kilusius gaisrus, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) griežtina pavojingų ir nepavojingų atliekų tvarkymo ir laikymo taisyklės. ...