- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šį pavasarį vyrauja nemažai eismo pasikeitimų. Atšilus orams į gatves išvažiuoja daug naujų eismo dalyvių. Seimas leido motociklininkams važiuoti šiek tiek greičiau, nerizikuojant prarasti teisių. Anksčiau, jeigu greitį viršydavo 30 km/h ar daugiau, motociklininkai būdavo labai griežtai baudžiami. LNK reportaže kalbinamas Seimo narys (TS-LKD) Mindaugas Skritulskas, kuris buvo šio sprendimo iniciatorius. Jis sako, kad įtikinti kolegas motociklininkų labai griežtai nebausti buvo sunku.
– Po tiek metų galiausiai baigėsi tam tikros grupės vairuotojų, kurių Lietuvoje greičiausiai yra virš 30 tūkst., diskriminacija. Svarbu priminti, jog nors važiuoti automobiliu ir motociklu maksimalus leistinas greitis yra toks pats, tačiau už mažesnį nusižengimą (viršijus tik 30 km/h) buvo skiriama net tris kartus didesnė bauda, vairuoti uždraudžiama mažiausiai trims mėnesiams. Visas transporto priemones. Tuo tarpu už didesnį nusižengimą automobiliu (viršijus 50 km/h) teisės atimamos mėnesiui. Tad čia buvo akivaizdi diskriminacija. Man teko domėtis, kad nė vienoje Europos šalyje tokios diskriminacijos nebuvo. Kitaip tariant, motociklininkai visam laikui buvo prilyginami pradedantiesiems vairuotojams.
– Jūs sakote, kad tai buvo diskriminacinis sprendimas. Nepritardama Jūsų siūlymui policija sako, kad vairuoti motociklą yra keliolika jei ne keliasdešimt kartų pavojingiau, negu automobilį. Tą mes matome ir naujienų antraštėse – žūvantys jauni motociklininkai, kurie nori išbandyti savo motociklo galimybes iki galo. Galbūt ką nors šitos griežtesnės bausmės galėjo sustabdyti?
– Reikėtų skirti du motociklų vairuotojų tipus. Tie, kurie važiuoja, kiek įmanoma laikosi saugaus greičio, tačiau galbūt nepastebi ženklo. Bei tie vairuotojai, kurie ir mane šiek tiek erzina. Nesilaikydami greičio apribojimų lekia virš 100 km/h leistino greičio, kitaip tariant, užuot važiavę 90 km/h, važiuoja 200 km/h. Jie sukelia pavojų tiek sau, tiek aplinkiniams ir tai daro sąmoningai. Tad šitoje vietoje saugos eismo specialistams reikėtų pagalvoti apie tai, kaip juos pažaboti. Galbūt labiau griežtinant atsakomybę. Kita problema – pažeidėjų nustatymas. Kadangi motociklų numeriai yra tik gale, motociklininkai važiuoja su šalmais, apranga. Reikėtų pagalvoti ir bandyti mažinti pavojų keliuose.
– Jūs pats esate motociklininkas. Ar sunku buvo įtikinti kolegas Seime, kad tai, kas galiojo iki šiol, yra diskriminacinis reguliavimas?
– Nebuvo lengva, nes kas nevairuoja motociklo, tas neįsivaizduoja. Reikia pažymėti, kad egzistuoja negatyvus išankstinis nusistatymas dėl tų motociklininkų, kurie sąmoningai pažeidinėja taisykles ir sukuria apie motociklininkus negatyvų įspūdį. Tad lengva nebuvo, bet galiausiai loginiai argumentais, kuriuos aš pažymėjau, kad už mažesnį nusižengimą skiriama bausmė yra tris kartus didesnė, pavyko įtikinti.
Reikia pažymėti, kad egzistuoja negatyvus išankstinis nusistatymas dėl tų motociklininkų, kurie sąmoningai pažeidinėja taisykles ir sukuria apie motociklininkus negatyvų įspūdį.
– Ar yra dar kas nors, kas iki šiol eismo taisyklėse diskriminuoja motociklininkus?
– Dėl alkoholio – nulinės promilės. Tačiau tam tikros logikos šitame apribojime yra, kadangi tai yra pavojingesnė transporto priemonė, reikia staigesnės koordinacijos. Neabejoju, jo nebūtų įmanoma panaikinti net ir teoriškai teikiant Seimui. Apskritai, bet kokie palengvinimai Seime skinasi kelią sunkiau negu draudimai.
– Daug diskutuojama apie tai, jog motociklų sezonas Lietuvoje yra trumpas dėl nepalankių oro sąlygų, nebent yra keli entuziastai, kurie važiuoja ištisus metus. Buvo daug kalbama ir apie važiavimą A juostomis, ir apie papildomas STOP juostas prie šviesoforų dviratėms transporto priemonėms, kurių dabar – vis daugiau.
– Moto-kultūra Lietuvoje dar tik skinasi kelią, supratimas ir populiarumas, atsiranda net elektriniai motoroleriai, ekologinės transporto priemonės, kurios ir kamščius mažina didmiesčiuose. Reikėtų tai labiau suvokti ir įvesti tam tikras priemones, kurios padėtų lengviau judėti mieste.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar merus ragintumėte tai padaryti, o gal siūlyti tokius pakeitimus yra labiau seimų narių reikalas?
– Čia nėra įstatymų reguliavimas, tai yra kelių eismo taisyklės (KET), kurios yra tvirtinamos vyriausybės nutarimu. Kai kurias tvarkas gali įsivesti ir mietų savivaldybės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pastarąjį mėnesį atšvaitais pasipuošė per tūkstantis kauniečių
Kauno pareigūnai lapkričio mėnesį kvietė visus gyven-tojus atvykti į Kauno mieste, įvairiose vietose, laikinai įsikūrusias atšvaitų klijavimo dirbtuvėles. Vykdytos akcijos metu pareigūnai pasirūpino per tūkstančio piliečių saugumu &ndas...
-
Aplinkos ministerijos atstovai: reikės vėl diskutuoti dėl automobilių taršos mokesčio17
Aplinkos ministerijos atstovai sako, kad norint šalyje sumažinti transporto skleidžiamą taršą azoto oksidais, reikia ieškoti ir politiškai nepopuliarių sprendimų. Jie neatmeta, kad reikės vėl diskutuoti dėl transporto priem...
-
Ar pamenate tokį automobilį?4
„Ar dar atsimenate tokius policijos automobilius?“– tokį klausimą uždavė pareigūnai feisbuke, šalia XX a. pabaigą menančio tarnybinio automobilio nuotraukos. ...
-
Pažeidėjus gaudys ne tik žvitri kontrolierių akis: baudas vairuotojams skirs dar paprasčiau29
Automobilių stovėjimo aikštelėse nuo šiol pažeidėjus gaudys ne tik žvitri kontrolierių akis, tačiau ir automatiniai numerių fiksavimo skeneriai, praneša LNK. ...
-
Pradėta moderniausios šalyje automobilių aikštelės prie „Via Baltica“ statyba2
Rekonstruojamos magistralės „Via Baltica“ ruože ties Marijampolės–Kybartų kelio sankryža pradėta statyti apie 11 hektarų ploto moderni automobilių stovėjimo ir poilsio aikštelė. ...
-
Vadovai pasigyrė savo ratuotomis tvirtovėmis8
JAV prezidentas Joe Bidenas ir Kinijos vadovas Xi Jinpingas, susitikę San Franciske, pasidalijo nuomonėmis apie savo limuzinus. ...
-
Valdžia – pažeidėjams: nepakantumas didės5
Valstybinė eismo saugumo komisija konstatavo: pagrindinė tragiškų įvykių Lietuvos keliuose priežastis – nesaugus greitis arba greičio viršijimas ...
-
Techninės apžiūros reforma: siekia konkurencijos ar pasipelnyti?28
Politikams siūlant liberalizuoti automobilių techninės apžiūros (TA) rinką, skundžiamasi, kad dabar galiojantys įstatymai riboja konkurenciją. Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovai atkerta, kad ši...
-
Pirmojo žiemos išbandymo neišlaikė nei kelininkai, nei vairuotojai: dėl ko kilo tiek chaoso?7
Keliai užversti sniegu ir miestuose, ir magistralėse. Vairuotojai klimpo. Į darbus vietoje dvidešimties minučių važiavo dvi valandas. Šiuo metu situacija keičiasi – sniegą keičia plikledis, praneša LNK. ...
-
Dėl matuoklio be ženklo uostamiestyje – vairuotojų diskusijos13
Statybininkų prospekte atsiradęs greičio matavimo įrenginys sukėlė diskusijų. Vairuotojai ėmė ginčytis, ar matuoklis veikia, nes nėra jį žyminčio ženklo. ...