Quantcast

Nuotolinė istorijos pamoka apie Ukrainą sulaukė 30 tūkst. peržiūrų

Lietuvos švietimo ir mokslo profesinė sąjungos (LŠMPS) inicijuota istorijos pamoka apie Ukrainą tiesiogiai ar vėliau pirmadienį peržiūrėta 30 tūkst. kartų.

„Šiuo metu yra 29 tūkst. peržiūrėta, ir dar didėja“, – BNS sakė LŠMPS vadovas Egidijus Milešinas.

Pamoką, transliuotą per „Youtube“ ir „Facebook“ platformas, skaitęs istorijos mokytojas, E. Milešino pavaduotojas Audrius Jurgelevičius teigė siekęs paneigti pagrindinius mitus apie Ukrainos ir ukrainiečių istoriją.

„Svarbiausi mitai: kad rusai ir ukrainiečiai yra viena tauta ir kažkokių piktų žmonių, aplinkybių jie buvo istorijoje išskirti, o dabar reikia susivienyti vienoje valstybėje – kad tai nėra tauta, tai dvi skirtingos tautos, kilmė ta pati“, – kalbėjo A. Jurgelevičius.

Anot jo, kitas mitas – kad ukrainiečių valstybingumo tradicija yra labai trumpa.

„Ką Putinas kalbėjo interviu, ką kartojo jo istorikai – kad Ukrainos valstybę sukūrė Leninas po spalio perversmo, kad tai buvo „kvazivalstybė“, kurios jie neverti. Mes bandėme parodyti, kad ši valstybė atsirado jau pirmaisiais mūsų eros šimtmečiais“, – sakė istorikas.

Tikslas buvo pasakyti ne tik tai, kad Putinas nusišneka, bet ir parodyti iš istorinės perspektyvos, kaip realiai tai buvo.

Taip pat kalbėta apie Kremliaus skleidžiamą liniją dėl „šimtametės ukrainiečių ir baltarusių draugystės“, kurią, „Vakarai, nacionalistai bando sugriauti“.

„Bandėme parodyti, kad ukrainiečiai ir rusai gyveno kurį laiką vienoje valstybėje, bet tai nebuvo draugiški santykiai, tai buvo stipresniojo – Rusijos jėgos panaudojimas prieš silpnesnius ukrainiečius, tai yra „meilė iš prievartos“ – pasakojo A. Jurgelevičius.

Dažnai iš V. Putino girdimas terminas „nacionalistai“, pasak A. Jurgelevičiaus, gali būti net ne kaip įžeidimas ar priekaištas, o „kaip komplimentas“ – moksleiviams paaiškinti skirtumai tarp nacionalizmo, fašizmo, „banderininkų“. 

„Mokyklinės istorijos kurse šito nėra, viso to daugiau-mažiau mokosi tik tie, kurie mokosi istoriją, dabar, galbūt, net mažiau, nes anksčiau būdavo dėstoma SSRS istorija, kalbėta daugiau apie Kijevo Rusią. Tai buvo bandymas užpildyti spragą – apie tai, apie ką visi kalba, bet menkai žino (...). Pagalvojau, nemoku šaudyti, esu akiniuotas, bet žinios gali būti savotiškas ginklas“, – tvirtino jis.

Nors pamoka buvo skirta vyresniųjų klasių moksleiviams, ją bandė stebėti ir pradinukai, su papildomais savo mokytojų komentarais.

Tuo metu E. Milešinas sakė, kad mokyklos siuntė iš pamokos linkėjimus, palaikymą Ukrainai, jie kartu su palaikymo deklaracija perduodami Ukrainos mokytojams. Taip pat ketinama subtitruoti laidos įrašą anglų, rusų, lenkų ir ukrainiečių kalbomis.

„Tikslas buvo pasakyti ne tik tai, kad Putinas nusišneka, bet ir parodyti iš istorinės perspektyvos, kaip realiai tai buvo“, – sakė profesinės sąjungos vadovas.

Rusija, sutelkusi šimtatūkstantinę kariuomenę, praėjusią savaitę pradėjo karą Ukrainoje, sukėlusį pasibaisėjimą ir įtūžį visame pasaulyje.

Kremliaus sausumos pajėgos veržiasi į Ukrainą iš šiaurės – per Baltarusiją, taip pat iš rytų ir pietų, bet sulaukia įnirtingo ukrainiečių pajėgų pasipriešinimo.


Šiame straipsnyje: Ukrainaistorijos pamokašvietimaskaras Ukrainoje

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių