- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valstybės valdomai skrydžių valdymo bendrovei „Oro navigacija“ rengiantis šiemet Vilniuje sugriežtinti skrydžių oro balionais tvarką, Lietuvos oro uostai teigia, jog dabartinė tvarka netrukdo oro uostų saugai.
Tuo metu „Oro navigacija“ po pandemijos teigia fiksuojanti didesnį su oro balionais susijusių saugos pažeidimų skaičių, dėl kurių keleiviniams orlaiviams kartais tenka atidėti tūpimą ir sukti ratus virš oro uosto.
Oro uostai: pranešimų apie skrydžių ribojimus dėl oro balionų nėra
Pasak Lietuvos oro uostų operacijų ir infrastruktūros departamento direktoriaus Arno Dūmano, oro uostai nėra gavę pranešimų apie dėl oro balionų judėjimo įvykusius skrydžių ribojimus.
„Vertinant iš mūsų vykdomų procesų pusės, šiuo metu dar galiojanti tvarka nesikerta su Lietuvos oro uostų saugos reikalavimais ir iki šiol nesame gavę jokių saugos pranešimų ar informacijos apie skrydžių ribojimus būtent dėl vykdomo oro balionų eismo“, – BNS teigė A. Dūmanas.
Iki šiol nesame gavę jokių saugos pranešimų ar informacijos apie skrydžių ribojimus būtent dėl vykdomo oro balionų eismo.
Jis tikisi, kad tvirtinant naują skrydžių oro balionais tvarką bus pasiektas kompromisas, o jų judėjimas virš sostinės nebus kardinaliai apribotas.
„Gerai žinome, kad oro balionai virš Vilniaus miesto ir virš sostinės oro uosto kontroliuojamos oro erdvės skraido jau daug metų. Iki šiol „Oro navigacijai“ sėkmingai sekėsi jų įvardinamas rizikas suvaldyti, todėl labai tikime, kad ir dėl naujųjų siūlymų bus rastas kompromisas bei nenueita kardinalių sprendimų keliu, apribojant dabartinį oro balionų eismą“, – sakė A. Dūmanas.
„Mūsų vertinimu, svarbiausia yra tai, kad bet kokia nauja tvarka neribotų esamo ar būsimo orlaivių eismo oro uoste, nekeltų esminių rizikų saugai“, – pridūrė jis.
Pasak A. Dūmano, planuojami skrydžių oro balionais tvarkos pakeitimai ir ribojimai Vilniaus oro uosto kontroliuojamoje oro erdvėje su Lietuvos oro uostais nebuvo derinti.
„Oro navigacija“: lėktuvai kartais turi atidėti tūpimą
Tuo metu pasak „Oro navigacijos“ vadovo Saulius Batavičiaus, po COVID-19 pandemijos Vilniaus oro uoste augant skrydžių srautui, fiksuojamas ir didesnis su oro balionais susijusių saugos pažeidimų skaičius.
Pasak jo, pandeminiais 2020 metais užfiksuotas vienas toks pažeidimas, 2021 metais – 14, o šiemet – keturi.
Anot S. Batavičiaus, dažniausiai tai draudžiamų zonų pažeidimai, įskridimai be leidimo į valdomą oro erdvę, paskelbtų oro eismo valdymo procedūrų ir skrydžių taisyklių bei skrydžių vadovo nurodymų nesilaikymas.
„Oro navigacijos“ vadovas sako, kad kai kuriais atvejais oro balionams kirtus tupiančių orlaivių trajektoriją – tūptinę – keleiviniai lėktuvai buvo priversti atidėti suplanuotą tūpimą.
„Dėl dalies šių įvykių, kada oro balionai kirto orlaivių tūpimo zoną – tūptinę, keleiviniai orlaiviai turėjo nutraukti savo artėjimą tūpti ir turėjo skraidyti ratus laukimo zonoje, kol balionai nuskris saugų atstumą“, – BNS sakė S. Batavičius.
BNS rugpjūčio pradžioje rašė, jog reaguodama į augančius orlaivių srautus Vilniaus oro uoste, „Oro navigacija“ dar šį pusmetį virš sostinės planuoja riboti oro balionų judėjimą.
Pagal atnaujintą tvarką oro balionai turės kilti iš patvirtintų ir suderintų starto vietų esant nustatytai vėjo krypčiai, jiems bus draudžiama kirsti tupiančių orlaivių trajektoriją – tūptinę, taip pat nuo 14 iki 7 žmonių rengiamasi sumažinti vienu metu skrendančių oro balionų grupės dydį.
Oreiviai tvirtino, jog tokie pasikeitimai sumažins skrydžių oro balionais skaičių virš sostinės, taip pat turės neigiamą poveikį Vilniaus turizmui bei sužlugdys oreivystę mieste.
Šiuo metu oro balionų skrydžiai virš sostinės leidžiami atsižvelgiant į jų pakilimo vietą, vėjo kryptį bei greitį, taip pat įvertinus į oro uostą atvykstančių ir išvykstančių orlaivių tvarkaraštį.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis rugpjūčio pabaigoje teigė, kad iki kito oro balionų skraidymo sezono bus rasti sprendimai, kad šio verslo reguliavimas užtikrintų saugumą, bet tuo pačiu pernelyg nevaržytų veiklos, ypač Vilniuje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
L. Kasčiūnas: keičiant gynybos prioritetus, įmanoma sukurti tankų batalioną iki 2035 m.
Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas sako, jog skyrus daugiau dėmesio oro gynybos sistemų įsigijimui, būtų galima sukurti planuojamą tankų batalioną iki 2035-ųjų metų. Nors steigiant šį pajėgumą etapais įsigijimai gali i&...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...
-
Gaisras Viršuliškių daugiabutyje: ką paaukojo nukentėjusiems?
Sausio 2 d. Vilniuje, Viršuliškėse, sprogus daugiabučiui, Lietuvos Raudonasis Kryžius (LRK), reaguodamas į situaciją, kad žmonės neteko namų, daiktų, o viena šeima – vaiko, suskubo pakviesti visuomenę prisidėti prie paramo...
-
L. Kasčiūnas: karinio patarimo dėl vikšrinių kovos mašinų tikimasi per maždaug mėnesį
Svarstant, kokias kovos mašinas Lietuvai pirkti – ratines ar vikšrines – krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas sako, kad karinio patarimo tikimasi sulaukti maždaug per mėnesį. ...
-
Valstybinės kalbos įstatymo pataisos: įpareigos aptarnauti klientus lietuvių kalba1
Lietuvoje didėjant iš užsienio atvykusių darbuotojų skaičiui, siūloma įpareigoti tiesiogiai su klientais dirbančius paslaugų teikėjus ir prekių pardavėjus aptarnauti juos valstybine lietuvių kalba. ...
-
Bandomasis laikotarpis darbe: kokiu atveju jis gali būti pratęstas?1
Darbo inspektoriai sulaukia vis daugiau skundų dėl bandomojo termino darbe. Aiškėja, kad jį darbdaviai neretai kėsinasi pratęsti ilgiau nei tris mėnesius, nori nemokėti atlyginimo ar kitaip išnaudoja kėdę besimatuojantį kolegą. ...
-
Politikams svarstant apie gynybos pramonės plėtrą, institucijos sutarė gilinti ryšius1
Politikams svarstant būdus stiprinti vietinę pramonę, kelios valstybės institucijos trečiadienį sutarė gilinti ryšius, kad padėtų įmonėms kurti inovacijas gynybos srityje. ...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?2
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...
-
Domuko sėkmės istorija: po šešių valandų operacijos smegenų auglys visiškai pašalintas5
Praėjusių metų pabaigoje paramos ir labdaros fondas „Mamų unija“ kreipėsi į visuomenę su labai ypatingu prašymu – šešerių metų vėžiu sergančiam Domukui skubiai reikalinga parama. Sąskaita už suplanuotą smeg...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?15
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...