- LRT radijo laida „Ryto garsai“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobiliai, paimti iš kontrabandininkų, pirmiausia patenka pasieniečių globon. O tolimesnį jų likimą sprendžia teismas. Taip sako Valstybės sienos apsaugos tarnybos atstovas Giedrius Mišutis.
LRT RADIJO klausytoja Birutė iš Tauragės domisi konfiskuotų automobilių likimu. „Nuolat pagaunama nemažai išgėrusių vairuotojų, taip pat kontrabandą gabenančių asmenų, kurių automobiliai dažnai konfiskuojami. Kur patenka konfiskuoti automobiliai?“ – klausia ji.
„Tais atvejais, kai pasieniečiai sulaiko automobilius, kuriais gabenama kontrabanda, ir pradedama administracinė teisena arba ikiteisminiai tyrimai, automobiliai atvežami į specialias stovėjimo aikšteles ir ten yra kurį laiką saugomi. Ką su tokiais automobiliais daryti, sprendžia teismas. Dažniausiai jie yra konfiskuojami, tuomet Valstybės sienos apsaugos tarnyba informuoja Valstybinę mokesčių inspekciją, kuri, gavusi pranešimą, rūpinasi tolimesniu automobilių likimu“, – pasakoja G. Mišutis.
Valstybinės mokesčių inspekcijos Nepriemokų administravimo departamento direktorės Irinos Gavrilovos teigimu, perduotos transporto priemonės pirmiausia yra apžiūrimos ir įvertinama, ar jos gali būti realizuojamos. Mokesčių inspekcija apskaito ir realizuoja tik realizuotinas transporto priemones, t.y., tas, kurias galima naudoti pagal tiesioginę paskirtį. Jei nusprendžiama, kad automobilį pardavinėti galima, jis yra įkainojamas bendradarbiaujant su antstoliais ar pasitelkiant nepriklausomus turto vertintojus.
„Tuomet automobiliai perduodami realizuoti įmonėms, kurios parduoda pagal nustatytas kainas ir gauna tam tikrą procentą. Pagal valstybės nutarimą, pardavimo paslaugos kaina negali viršyti 20 proc. nuo gautos sumos. Visos pajamos už parduotą turtą atitenka valstybei“, – tikina I. Gavrilova.
Jei transporto priemonės vertė didesnė nei šešiolika ar septyniolika tūkstančių eurų, transporto priemonė parduodama skelbiant viešąjį konkursą – aukcioną. Tačiau tokie konkursai skelbiami labai retai, nes dažniausiai konfiskuoti automobiliai būna senesni ir ne tokie vertingi.
„Jei po apžiūros paaiškėja, kad automobilio realizuoti negalima, ta institucija, kuri automobilį konfiskavo, turi utilizuoti vadovaujantis specialiu utilizavimo įstatymu – dažniausiai jis priduodamas kaip metalo laužas. Už tai gaunamos pajamos taip pat atitenka valstybės biudžetui“, – teigia specialistė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...