- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos kelių būklė – apverktina. Tuo galėjo įsitikinti visi, kurie ilgąjį savaitgalį turėjo reikalų kažkur toliau nuo savo namų. Duobės, asfalto provėžos ir bangos jau ne tik rajoniniuose keliuose, bet ir pagrindinėse autostradose tarp Vilniaus ir Klaipėdos ar tarp Vilniaus ir Panevėžio. Kodėl Lietuva pamiršo kelius? Apie tai pokalbis su bendrovės „Inspekta“ direktoriumi Mantu Andriuškevičiumi.
– Kaip jūs apibūdintumėte Lietuvos kelių būklę?
– Norėtųsi, kad ji būtų geresnė. Pagrindinis klausimas – kodėl kelių būklė tokia yra. Visų pirma, keliai yra didelė investicija. Tam, kad juos sutaisyti, tinkamai nutiesti, reikia labai daug investuoti. Daugelis šalių turi kelių mokesčius. Europoje tikrai geri keliai, tačiau turime susimokėti už važiavimą jais.
Kitas dalykas – labai svarbu strategija: kaip prižiūrime, remontuojame. Reikia suprasti, kad kelias – ne vien kelio danga. Kelias – ir kelio pagrindas. Didžiausia problema, kad sovietmečiu projektuoti keliai nebuvo apskaičiuoti tokioms apkrovoms. Dabar bendroji sunkiosios technikos masė didesnė, skaičius – irgi. Manau, kelio būklę nulemia nemaža dalimi kelio pagrindas. Jeigu turime prastą pagrindą ir gerą dangą, laiko klausimas, kada danga bus bloga – atsiranda įtrūkimų, jų daugėja, keičiasi kelio paviršiaus geometrija, atsiranda balų, išmušama duobių.
Reikia suprasti, kad kelias – ne vien kelio danga. Kelias – ir kelio pagrindas.
– Ką daryti?
– Jei reikia keisti pagrindą – tai kelio kapitalinis remontas. Vakarų Europoje skirsto kelius į kelias grupes – kelias, kurio pagrindas geras, bet susidėvėjusi danga, kelias, kuris turi prastą pagrindą ir dangą, ir kelias, kuris turi gerą dangą, bet prastą pagrindą.
Pirmu atveju, jeigu pagrindas geras, tik danga susidėvėjusi – provėžos ir pan., – investicijos nedidelės, nes keičiama tik danga. Dabar asfalto struktūra irgi pasikeitusi, ryšikliai būna modifikuoti, apsaugo nuo provėžų. Yra sprendimų, kurie įgyvendinami tik keičiant dangą.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Jau ir Lietuvoje naudojamos naujos technologijos?
– Taip. Kitas atvejis – prasta kelio danga ir blogas pagrindas. Šiuo atveju klystama, kai keičiama tik kelio danga. Tai laikinas sprendimas. Po kelerių metų, priklausomai nuo kelio apkrovos, vėl susidėvi danga, sutrūkinėja, pasikeičia geometrija ir pan. Tai pinigų išmetimas į niekur. Reikia kapitališkai remontuoti kelią – keisti ir pagrindą, ir dangą.
– Lietuvoje, nors yra ir labai pavojingų kelių, nepanašu, kad būtų imamasi remonto. Ar tai teisingas kelias?
– Negaliu atsakyti. Reikėtų klausti atsakingų institucijų. Manau, mūsų problema, kad blogų kelių mastas didelis. Remonto darbų daug. Sudėtinga suvaldyti situaciją. Taip, kaip daroma Vakarų Europoje, net Automobilių kelių direkcija yra įsidiegusi turto valdymo sistemą, kuri surenka visus duomenis apie būklę ir apdoroja juos. Su šia sistema galima sudaryti prioritetus, kur pirmiausia atlikti remontus, o kur nėra skubu. Tačiau klausimas, kaip Automobilių kelių direkcija organizuoja šiuos darbus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlymas lytiškumo ugdymą perkelti į tikybos ar etikos pamokas – atidėtas
Seimui ketvirtadienį opozicinės darbotvarkės metu planuota pateikti pataisas, kad lytiškumo ugdymo temos būtų integruotos į tikybos ar etikos pamokas, tačiau opozicijos iniciatyva klausimas nukeltas. ...
-
Neeilinio policijos reido rezultatai: saugos diržų nesegi net autobusų vairuotojai
Pareigūnai stabdė autobusus ir tikrino jų keleivius. Nors reidas buvo nukreiptas į keleivius, bausti dėl diržų nesegėjimo teko ir pačius autobusų vairuotojus. Tokių įkliuvo net keli, praneša LNK. ...
-
G. Jakštas teigia sutaręs su mokytojų profsąjungomis: šis pasiūlymas yra absoliučios lubos4
Su keturiomis profesinėmis sąjungomis sutarta iki kitų metų gegužės parengti planą, kaip bus didinamas darbo užmokestis mokytojams po 2024 metų, sako švietimo, mokslo ir sporto ministras Gintautas Jakštas. ...
-
Siūlo baudas už privačioje vietoje pastatytą automobilį: tektų pakloti ir kelis šimtus eurų3
Seimo nariai konservatoriai Vilnius Semeška ir Andrius Vyšniauskas siūlo skirti baudas vairuotojams, palikusiems automobilį svetimoje stovėjimo vietoje. ...
-
Planuotas įėjimo į Girulių pliažą remontas šiemet neįvyks
Rugsėjo pradžioje turėjęs įvykti įėjimo į Girulių pliažą remontas neįvyks. Uostamiesčio savivaldybė savo iniciatyva sutartį su rangovu nutraukė dėl neadekvačios sumos, kuri būtų skirta tik vieno pliažo prieigoms sutvarkyti. Jau imta svarst...
-
Baseinas svarbesnis nei tarša?
Klaipėdos rajono taryba šiandien turėtų apsispręsti, ar savivaldybė linkusi prisidėti prie iniciatyvos skatinti gyventojus pasikeisti taršius kietuoju kuru kūrenamus katilus į modernius atsinaujinančios energijos namų šildymo įr...
-
Ministras: Valstybinės kalbos inspekcijos vadovui pasiūlyta trauktis iš pareigų4
Po dar vieno nepagarbaus Valstybinės kalbos inspekcijos vadovo Audriaus Valotkos pasisakymo apie kitataučius, jam pasiūlyta trauktis iš pareigų, ketvirtadienį pranešė kultūros ministras Simonas Kairys. ...
-
A. Navickas: streike dalyvaus apie 3 tūkst. mokytojų, skaičius augs1
Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas teigia, jog penktadienį streiką pradeda apie 3000 šalies mokytojų, o jų skaičius augs. ...
-
Klaipėdos ugdymo įstaigose brangs prailgintos dienos grupių paslaugos
Klaipėdos taryba po diskusijų pritarė ugdymo įstaigose veikiančių pailgintos dienos grupių paslaugos kainos didinimui. ...
-
LGBTQ atstovų proteste – ir skambūs pareiškimai: „Geras pedofilas – miręs pedofilas“54
Kelios dešimtys LGBTQ bendruomenės atstovų ketvirtadienį prie Seimo protestavo prieš informacijos nepilnamečiams apie šią bendruomenę cenzūrą, tiek pat atėjo ir jiems prieštaraujančių. ...