Quantcast

Klasės krepšelio finansavimo modelis palankesnis mažesnėms mokykloms

Nauja bendrojo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo finansavimo metodika penkiose pilotinėse šalies savivaldybėse diegiama ir šiemet.

Teigiama, kad taikant ne mokinio, o klasės krepšelio finansavimą, mokyklos daugiau gauna lėšų popamokinei veiklai, gali mokytojams mokėti didesnius atlyginimus, mažiau pinigų skiriama mokyklų administracijoms. Savivaldybes toks modelis tenkina, nors metodika palankesnė mažesnėms mokykloms.

Vienas tokių pavyzdžių – Alytaus rajono Pivašiūnų gimnazija, kurioje mokosi apie du šimtus mokinių. Gimnazijoje, kaip ir visose rajono mokyklose, finansuojamos klasės, o ne mokiniai. Tai yra ugdymo lėšos skaičiuojamos ir skiriamos klasei, o kitoms reikmėms, pavyzdžiui mokymo priemonėms – mokiniui.

Taikant ne mokinio, o klasės krepšelio metodiką šiemet mokykla gavo penkiasdešimčia tūkstančių eurų daugiau.

„Mes galime labiau išplėsti patį ugdymo planą, duoti papildomų valandų – konsultacijų mokiniams. Taip pat galime sukelti koeficientus, daugiau turime darbo užmokesčio, daugiau turime pažintinei veiklai“, – teigia Alytaus r. Pivašiūnų gimnazijos direktorius Pranas Jauneika

Daugiau apie šį mokyklų finansavimo modelį – reportaže.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių