- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vaikų saugumo samprata kinta kartu su naujomis technologijomis, kurios ne tik suteikia žinių ir bendravimo galimybes, bet ir kelia grėsmę patiems mažiausiems interneto vartotojams. Antivirusinių sprendimų kūrėja ESET atliko tyrimą, atskleidžiantį, kad tėvams neramu dėl pavojų, gresiančių jų vaikams internete.
Jungtinėje Karalystėje 60 proc. iš 441 tyrime dalyvavusių tėvų būkštauja, kad jų vaikai internete gali žiūrėti pornografiją, 47 proc. – kad lanko lošimo tinklapius, o 40 proc. – kad gali užsukti į puslapius, susijusius su terorizmu. Tokiais atvejais net 79 proc. tėvų pasirinktų blokuoti socialinius tinklus tuo metu, kai vaikai ruošia namų darbus. Nors 70 proc. tėvų vis dėlto pasitiki savo vaikais, kad šie naudojasi internetu atsakingai, 30 proc. neturi nė žalio supratimo, kiek vaikai praleidžia laiko prie kompiuterio nakties metu.
„Svarbu suprasti, kad internetas nėra saugi vieta mūsų vaikams. Palikdami juos vienus prie kompiuterio, nesidomėdami, kokius puslapius jie naršo, kokią informaciją pasiekia, įstumiame juos į pavojų. Tai prilygsta leidimui žaisti su tikru šautuvu. Gal ir skamba šokiruojančiai, bet tai yra tiesa“, – teigia ESET sprendimus Lietuvoje atstovaujančios įmonės „NOD Baltic“ vadovas Tomas Parnarauskas.
Tarp didžiausių grėsmių vaikams internete yra nusikalstamų kėslų turintys nepažįstamieji. Tai gali būti elementarūs vagys, kurie siekia išgauti informaciją apie namuose saugomą turtą, laiką, kada nėra suaugusiųjų. Neretai tai būna ir seksualinių ar smurtinių tikslų turintys nusikaltėliai. Visais atvejais jų veikimo būdas panašus – apsimetus bendraamžiu siekti vaiko draugystės ir pasitikėjimo.
Kita grėsmė yra kibernetinės patyčios: įžeidžiantys įrašai, asmeninių nuotraukų viešinimas, neapykantos ir netolerancijos kurstymas. Tam tikros formos patyčias internete sakosi patyrę daugiau nei 88 proc. iki 18 metų amžiaus vaikų. Ši statistika tik įrodo, kad „užsigauti“ internete yra nepaprastai lengva.
Žaidimai internete taip pat kelia grėsmę, jei vaikai naudoja internetinę vaizdo kamerą ar žaidėjo slapyvardžiui pasirenka savo tikrą vardą bei pavardę. 47 proc. vaikų žaidimų metu bendrauja su žmonėmis, kurių nėra matę realiame gyvenime. Kyla ir finansinė grėsmė – dauguma populiarių nemokamų žaidimų siūlo susimokėti už papildomas funkcijas ar greitesnį perėjimą į kitą lygį.
Be visa to, išlieka ir tradicinių kibernetinių atakų grėsmė: virusai, kenkėjiškos programos, sukčiavimo atakos. Jei suaugęs žmogus gali kritiškai įvertinti internete matomą informaciją, pavyzdžiui, ar tikrai verta spausti ant nežinomos nuorodos ar įtartino failo atsisiuntimo, didesnė tikimybė, kad vaikas be jokios abejonės paspaus ant gražaus paveiksliuko.
„Grėsmės internete neturi nei sienų, nei amžiaus cenzo, todėl būtina su vaikais kalbėti apie galimus pavojus, mokyti juos saugaus elgesio internete. Išties nė viena antivirusinė programa ar kitas apsaugos sprendimas neapsaugos vaiko šimtu procentu, jei nebus atviro tėvų ir vaikų dialogo“, – sako Deividas Švėgžda, pažangių sprendimų platintojos „Baltimax“ produktų vadovas.
Kad vaikai būtų saugūs internete, virtualiam pasauliui reikėtų taikyti realaus pasaulio taisykles: neatverti durų nepažįstamiems asmenims, neatskleisti asmeninių duomenų, saugoti savo ir šeimos privatumą. Labai svarbu apsaugoti ne tik kompiuterius, bet ir išmaniuosius telefonus bei planšetes įdiegiant patikimą antivirusinę programą bei tėvų kontrolės programėlę.
Atsižvelgdama į poreikį, antivirusinių sprendimų kūrėja ESET sukūrė tėvų kontrolės programėlę „ESET Parental Control for Android“, kuri padeda apsaugoti vaikus nuo interneto grėsmių naudojantis išmaniuoju telefonu ar planšetiniu kompiuteriu. Programėlė blokuoja netinkamą turinį ir iš anksto nustatytas puslapių kategorijas, pateikia detalią naršymo statistiką, riboja naršymo laiką ir turi kitas naudingas funkcijas.
Daugiau informacijos: www.eset.lt
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvoje sukurtas palydovas pirmą kartą kosmose užfiksavo aukštos raiškos asmenukę2
Lietuvos mažųjų palydovų kūrėja „NanoAvionics“ pirmą kartą istorijoje kosmose mažajame palydove įmontuota kamera užfiksavo aukštos raiškos vaizdo medžiagą – aplink Žemės orbitą skriejančio palydovo asmenukę. Na...
-
„Google“ sutiko mokėti už Vikipedijos turinį
„Google“ sutiko mokėti Vikipedijai už jos paieškos sistemoje rodomą turinį – tais pačiais principais kaip numato JAV technologijų milžinės sudaryti susitarimai su Europos naujienų tarnybomis. ...
-
Dirbtinis intelektas informaciniame kare: mirtinas priešas ar sidabrinė kulka?1
Kol Ukrainos kariuomenė gina savo šalies nepriklausomybę ginklais, paraleliai vyksta ne mažiau svarbios kovos tarptautiniame informaciniame fronte. Naujausios dirbtinio intelekto technologijos pasitelkiamos kurti įtikinimas vaizdo ir garso klastotes...
-
Mirė buvęs Vilniaus pedagoginio instituto rektorius, istorikas J. Aničas5
Eidamas 95-uosius metus, birželio 19 dieną į Amžinybę iškeliavo buvęs Vilniaus pedagoginio instituto rektorius, Vileišių, Bobelių, Yčų šeimų bibliografas, istorikas, profesorius Jonas Aničas, pranešė Lietuvos edukologij...
-
Ar dirbtinis intelektas gali turėti jausmus?1
Ar dirbtinis intelektas (DI) – žmogaus kuriami kompiuteriai – gali turėti jausmus? Tai vienas pagrindinių mokslinės fantastikos elementų. Vienas korporacijos „Google“ inžinierius net nušalintas nuo darbo – korporacijo...
-
Penki mažai girdėti faktai apie dronus ir ką būtina žinoti jiems sugedus ar sulūžus
Vasara – pramogų ir švenčių lauke pikas, o smagiausioms akimirkoms įamžinti vis dažniau pasitelkiami ir fotografuojantys bei filmuojantys dronai, organizuojami dronų šviesų šou ar lenktynės. ...
-
NASA ir ESA tariasi dėl pirmojo europiečio siuntimo į Mėnulį
Europos kosmoso agentūra (ESA) ir NASA trečiadienį aptarė galimybę į Mėnulį nuskraidinti pirmąjį europietį, pasirašydamos susitarimą dėl glaudesnio bendradarbiavimo ateityje tyrinėjant Žemės palydovą. ...
-
„Instagram“ stiprins jaunųjų vartotojų apsaugos priemones: bus įtraukti ir tėvai
Socialinės žiniasklaidos milžinė „Meta“ antradienį pranešė įdiegsianti daugybę priemonių, kad padidintų jaunųjų vartotojų saugumą savo platformoje „Instagram“, prisijungdama prie kitų įmonių, kurios jau ėmėsi v...
-
Suomijoje pradeda veikti sparčiausias Europoje superkompiuteris LUMI1
Pirmadienį Suomijoje pradėtas naudoti sparčiausias Europoje superkompiuteris, kuris žemyno mokslininkams bus prieinamas nuo rugsėjo, pranešė Europos Komisija. ...
-
Mokslininkai atskleidė, kaip galima įvertinti žmogaus kūrybiškumą: patikrinkite, ar esate kūrybiški1
Kūrybiškumas šiandien tampa vienu iš svarbiausių įgūdžių, galinčių apsaugoti darbuotojus nuo grėsmės, kad dėl automatizacijos ir technologijų plėtros jie gali būti išstumti iš darbo rinkos. Lietuvoje veikianti d...