- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nors svarbus greičio matuoklis numuštas, policija pataria neatsipalaiduoti – įrengsime dar 100
-
Nors svarbus greičio matuoklis numuštas, policija pataria neatsipalaiduoti – įrengsime dar 100
-
Nors svarbus greičio matuoklis numuštas, policija pataria neatsipalaiduoti – įrengsime dar 100
-
Nors svarbus greičio matuoklis numuštas, policija pataria neatsipalaiduoti – įrengsime dar 100
Vienu greičio matuokliu praėjusios savaitės pradžioje šalyje liko mažiau. Girtas vairuotojas jį numušė per incidentą. Visgi policijos pareigūnai pasakoja, kad per metus yra fiksuoti ir keli bandymai tyčia juos sugadinti, praneša LNK.
Vilniuje per incidentą buvo numuštas greičio matuoklis. Vairuotojai ėmė džiaugtis, esą, dabar galės tam tikrą atkarpą važiuoti greičiau.
Šalyje iš viso veikia per 80 greičio matuoklių. Vienam jų nebeveikiant, tuo džiaugiasi tik tie, kurie nesupranta, kam skirtos kelių eismo taisyklės (KET).
„Galbūt džiaugiasi tie, kurie nemotyvuoti ir vis dar nesuvokia, kad KET reikia paisyti. Greičio matuokliai paskatina vairuotojus laikytis KET ir pasirinkti leistiną saugų greitį“, – kalbėjo Lietuvos kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys
Saugumui Lietuvos keliuose didinti planuojama įrengti dar 100 greičio matavimo įrenginių.
„Kelių direkcija planuoja plėsti tą ratą – numatyta įrengti 100 vidutinio greičio matavimo įrenginių, kurie matuos greitį 50-yje atkarpų“, – teigė V. Grašys.
Kartais pažeidėjai specialiai sugadina greičio matavimo prietaisus, tačiau, anot kelių policijos viršininko, taip jie prisidaro tik dar didesnių problemų.
„Yra buvę įvairių atvejų ir bandymų sugadinti [greičio matavimo techniką], tačiau tai jau įvyko ir tai buvo bandymas išlieti savo nesveiką pyktį, už kurį asmuo susilaukė dar didesnės atsakomybės. Manau, kad tikrai efektyviau yra susitaikyti su tuo, kad KET galioja, kad jų kontrolę vykdo matavimo įrenginiai (stacionarūs, vidutinio greičio, momentiniai). Policija turi šiuolaikišką ir efektyvią įrangą“, – aiškino V. Grašys.
Viršytas greitis Lietuvos keliuose pražudė ir sužalojo daugybę žmonių. Policijos pasirinktos priemonės verčia vairuotojus susimąstyti, kaip jie dalyvauja eisme ir kaip jie saugo savo gyvybę.
Greitis yra viena iš pagrindinių priežasčių eismo įvykiuose, kuriuose nukenčia, būna sužeisti ar žūsta žmonės Lietuvos keliuose.
„Greitis yra viena iš pagrindinių priežasčių eismo įvykiuose, kuriuose nukenčia, būna sužeisti ar žūsta žmonės Lietuvos keliuose. Tos priemonės, kurios taikomos šiandien tiek policijos, tiek kitų institucijų, jos turėtų pasiekti vairuotojų smegenis ir jie turėtų priimti sprendimą, kad vis dėlto KET reikia laikytis. Keliuose vykdoma kontrolė tiek policijos nežymėtais automobiliais, kilnojamais greičio matuokliais, tiek vidutinio greičio matavimo sistema. Beveik milijoną tokių pažeidimų turime skaičiuojant vairuotojus, kurie neapsidraudę automobilių, kurie nepraėję technikinės apžiūros. Tie pažeidimų skaičiai didėja. Verčia susirūpinti dėl to, kad vairuotojai ne visada susimąsto, kaip jie dalyvauja eisme, kaip jie saugo savo didžiausią turtą – gyvybę, sveikatą. Įrangos plėtra, iniciatyvi policijos veikla turėtų paskatinti juos susimąstyti ir pergalvoti savo vertybes bei laikytis KET“, – teigė V. Grašys.
Net ir 10 km/val. viršytas greitis gali nulemti nelaimingą incidentą kelyje.
„Didžioji dauguma pažeidimų yra iki 20 km/val. viršytas greitis. Noriu akcentuoti, kad ir 10 km/val. viršytas greitis tam tikroje atkarpoje yra realus pavojus įvykti nelaimei kelyje, kuomet gali susižaloti ir žūti žmonės“, – pabrėžė V. Grašys.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Vairuotojo teisių netenkama viršijus greitį daugiau nei 50 km/val.
„Nemėgstu kalbėti apie baudas. Tie, kurie viršija greitį, rizikuoja savo gyvybe ir sveikata. Viršijus greitį daugiau nei 50 km/val. prarandama teisė vairuoti. Yra ir piniginės baudos, bet pinigai yra uždirbami, baudos sumokamos, bet svarbu vairuotojui susivokti, kad viršytas greitis yra realus pavojus jo gyvybei“, – sakė V. Grašys.
Kai kuriems kelių ereliams baudos už greičio viršijimą nėra labai skausmingos. Galbūt didesnės baudos priverstų susimąstyti labiau?
Artėjame prie tokios vairavimo kultūros kaip Vokietijoje.
„Ne baudos dydyje esmė. Galima diskutuoti apie baudų dydį, apie kitokią sistemą, kuri dar labiau paskatintų laikytis KET, bet jeigu vairuotojas pats nenorės keisti savo suvokimo, elgesio kelyje, vien tik baudomis tą dalyką padaryti būtų sunku“, – svarstė V. Grašys.
Europoje vairavimo kultūra tarp šalių mažai kuo skiriasi, teigė kelių policijos viršininkas.
„Artėjame prie tokios vairavimo kultūros kaip Vokietijoje. Sunku pasakyti, kada turėsime būtent tokią, bet Lietuvoje pažeidimai – lygiai tokie patys, kaip ir Vokietijoje – greičio viršijimai, neblaivūs vairuotojai. Ji daugmaž vienoda visoje Europoje“, – sakė V. Grašys.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Grupė parlamentarų lytiškumo ugdymą siūlo integruoti į tikybos ir etikos pamokas
Šalyje kilus diskusijoms dėl lytiškumo ugdymo nuo šio rugsėjo mokyklose startavusioje gyvenimo įgūdžių programoje, kelios dešimtys opozicijos parlamentarų pasiūlė lytiškumo ugdymą integruoti į tikybos ar etikos pam...
-
Vilniaus rajone surengtos pratybos: tikrinama reakcija į galimą avariją Astravo AE1
Vilniaus rajone ketvirtadienį surengtos valstybinio lygio civilinės saugos pratybos, skirtos patikrinti institucijų reakcijai į galimą avariją Astravo atominėje elektrinėje (AE). ...
-
Iš Čikagos į Lietuvą pargabenti J. Polovinsko-Budrio ir jo sutuoktinės palaikai2
Iš Čikagos Jungtinėse Valstijose į Lietuvą ketvirtadienį pargabenti vieno iš Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos organizatorių, Klaipėdos krašto gubernatoriaus ir diplomato Jono Polovinsko-Budrio ir jo sutuoktinės pal...
-
Dėl priedangų ir slėptuvių Lietuvoje – bėdos: neaišku, kaip jas įrengti21
Rusijai įsiveržus į Ukrainą, Lietuvoje išsikeltas tikslas pasirūpinti, kad lietuviai turėtų, kur slėptis krizės atveju. Bet įmonės sako vis dar negalinčios įrenginėti priedangų ar slėptuvių žmonėms, nes Aplinkos ministerija jau metus ...
-
Neišsigąskite: Kauno rajone vyks šaulių ir specialiųjų tarnybų pratybos14
Šeštadienį įvairiose Kauno rajono seniūnijose vyks šaulių pratybos „Kauno rajono Tauras 2023“, kurių metu bus tikrinamas ekstremaliųjų situacijų plano efektyvumas. Pratybų metu šaudmenys naudojami nebus, tačiau...
-
Apie 50 pareigūnų prie Seimo protestavo prieš VST reformą: daromės panašūs į šaškes7
Maždaug pusšimtis pareigūnų prie Seimo ketvirtadienį surengė protesto akciją prieš Vidaus reikalų ministerijos (VRM) planus Viešojo saugumo tarnybą (VST) prijungti prie Policijos departamento. ...
-
Policijos departamentas: VST pokyčiai būtini norint sustiprinti viešąjį saugumą3
Viešosios saugumo tarnybos (VST) integravimas į Lietuvos policijos sudėtį ženkliai sustiprintų viešojo saugumo situaciją šalyje, teigia Policijos departamentas. ...
-
Profsąjunga kritikuoja siekį VST prijungti prie policijos, piktinasi reforma „už nugaros“
Ikiteisminio tyrimo įstaigų profesinė sąjunga kritikuoja Vidaus reikalų ministerijos (VRM) siekį Viešojo saugumo tarnybą (VST) prijungti prie Policijos departamento ir piktinasi, jog pokyčiai įgyvendinami „už nugaros“. ...
-
Vilniaus geto likvidavimą išgyvenęs dailininkas S. Bakas: liudyti yra mano pareiga6
Vilniaus geto likvidavimą išgyvenęs dabar JAV gyvenantis dailininkas Samuelis Bakas teigia, kad liudyti Holokaustą yra jo pareiga. ...
-
Seimo pirmininkė: nužudytų žydų atminimas dabartinį gyvenimą gali padaryti jautresniu5
Atmintis nebesugrąžins nužudytų žydų, bet dabartinį gyvenimą gali padaryti jautresnį ir teisingesnį, Seime minint Vilniaus geto likvidavimo 80-ąsias metines sakė parlamento vadovė Viktorija Čmilytė-Nielsen. ...