- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prasidėjus vasarai žmonės ėmė daugiau keliauti autobusais, tačiau sako, kad kainos didokos, pranešama LNK reportaže.
„Kai nuolaida yra, tai aš galiu važiuoti, tačiau kai nėra – labai brangu“, – pasakojo moteris.
Tarpmiestinių autobusų bilietų kainos dar didėja.
„Kokius 6–8 proc., o tada žiūrėsime, koks yra efektas. Tikėtina, kad jau birželio mėnesį turėtų mūsų kainos padidėti“, – kalbėjo „Kautros generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
„Kautros“ vadovas skaičiuoja, kad įmonė pirmąjį ketvirtį jau patyrė milijono eurų nuostolį, o keleivių srautai po karantino nėra sugrįžę į įprastas vėžes.
„Dar negrįžo į priešpandeminį variantą, o kaštai neprognozuojami. Paskutinės savaitės beveik 10 centų kuro kaštų kilimas daro labai stiprias korekcijas“, – tęsė L. Skardžiukas.
Keleiviai svarsto brangstant bilietams atsisakyti nebūtinų kelionių.
„Žmonės, kurie gyvena iš mažų pajamų, tikrai neįgalės važinėti viešuoju transportu. Turės vaikščioti pėsčiomis“, – kalbėjo praeivė.
Kai kur kainos šoktelėjo jau gegužę. Pavyzdžiui, Trakų autobusai vieni iš pirmųjų kainas netrakiškiams padidino dvigubai.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Nuo gegužės 1 d. pakėlėme bilietų kainas 50 proc., bet šios kainos nėra didžiausios Lietuvoje. Keturiolika metų mūsų kainodara buvo nesikeitusi ir mes tiesiog pasivijome rinkos diktuojamas sąlygas“, – pasakojo „Trakų autobusų“ direktorius Rolandas Lenkauskas.
Anot Trakų vežėjų, degalų kainų šuolis – didžiausias kada nors buvęs iššūkis.
Turėsime dar didesnės dalies maršrutų atsisakymą, turėsime brangstančius bilietus bei didžiulį visuomenės nepasitenkinimą.
„Žiūrint į šiandienines tendencijas, manau, kad tie 10 proc. yra tikrai maža suma. Jeigu viskas taip toliau įsibėgės, tai gali būti ir 20, ir 30 proc.“, – tęsė R. Lenkauskas.
Situacija su viešuoju miesto transportu irgi nieko gero nežada. Nors Kaunas ir Vilnius kainų dar sako nekelsiantys. Kaunas nusprendė gelbėtis vidiniais resursais, nors jau dabar „Kauno autobusų“ biudžeto skylė – viena didžiausių kada nors buvusių.
„Iki metų galo mums vien dėl energetinių išteklių brangimo trūksta įmonės biudžeto subalansavimui apie trijų milijonų eurų“, – kalbėjo „Kauno autobusų“ vadovas Mindaugas Grigelis.
Kad nereikėtų branginti bilietų, „Kauno autobusai“ prašo Savivaldybės indeksuoti kilometro kainą, tačiau, kas bus rudenį, neprognozuoja.
„Jeigu dar degalai brangs, didės kaštai ir infliacija, tai yra vienas iš amortizavimo būdų – iš miesto biudžeto į mūsų įmonės biudžetą“, – tęsė M. Grigelis.
Keleivių vežėjus vienijančios asociacijos atstovai skaičiuoja, kad daugelis Lietuvos keleivių vežėjų liepą kainas didins mažiausiai 10 proc., tačiau tai, esą, tik lašas jūroje, nes įmonėms jau gresia bankrotai.
„Valstybė nemato reikalingumo išlaikyti tinklą. Sako, kad jeigu nepatinka, galit nevažiuoti. Tad turime labai didelį skaičių maršrutų, kuriuose nėra vykdoma veikla“, – kalbėjo „Linavos“ inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba.
Vien pernai bankrutavo per 300 įmonių.
„Turėsime dar didesnės dalies maršrutų atsisakymą, turėsime brangstančius bilietus bei didžiulį visuomenės nepasitenkinimą. Noriu priminti politikams, jog nauji rinkimai ne už kalnų, tad gal reikėtų pradėti galvoti apie žmones ne tik prieš rinkimus“, – tęsė A. Burba.
Asociacija išsiuntė kreipimąsi valdžiai, prašydama taikyti kompensacijas Lietuvos keleivių vežėjams. Jeigu į tai nebus sureaguota, jau liepą tarpmiestinio susisiekimo bilietas autobusu iš Vilniaus į Kauną kainuos 10 eurų. Pajūrį iš sostinės pasieksite už 26 eurus, o iš Kauno į Klaipėdą – už 22 eurus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekonomistai: valstybė turėtų ryžtingiau padėti atlaikyti energijos kainų šoką
Prezidentūrai pasiūlius kompensaciją už elektrą gyventojams mokėti ir po Naujųjų, ekonomistai tam pritaria ir sako, kad tęsti nuo pavasario galiojančią lengvatą reikėtų, kaip ir diskusijų, kiek ją būtų galima kelti, atsižvelgiant į š...
-
Brangstant energijai biudžetinės įstaigos mažins vartojimą, keis šviestuvus
Augat šildymo ir elektros kainoms, vyriausybinės ir savivaldybių įstaigos žada taupyti: vienos mažins elektros, šilto vandens sunaudojimą, kitos keis šviestuvus. Dalis įstaigų dar svarsto, kokių priemonių imtis. ...
-
Tarp sostinės įmonių – teisiniai ginčai dėl teritorijos prie buvusio taksi parko
Sostinės verslininkai teismuose aiškinasi, ar teisėtai privatizuota aikštelė prie buvusio taksi parko Vilniuje. ...
-
VMI: maitinimo sektoriuje iki liepos nustatyti keli šimtai mokestinių pažeidimų2
Viešojo maitinimo sektoriuje, įskaitant pajūrio kurortus, šiemet sausį – liepą nustatyti keli šimtai mokestinių pažeidimų ir priskaičiuota 200 tūkst. eurų nesumokėtų mokesčių, pranešė Valstybinė mokesčių insp...
-
Bulvių augintojai: derlius bus prastesnis negu pernai, bulvės brangs19
Nukentėję nuo kaitros pernai bulvių augintojai šiuos metus vadina dar blogesniais – ilgas ir šaltas pavasaris trukdė kaltis daigams, o dabar laukuose bulvės ne noksta, o pūva vagose tyvuliuojančiame vandenyje. Todėl bulvių derlius ...
-
Palaipsniui ruošiamasi iš Rusijos perimti Europos naftos rinką9
Nors naftos kartelis OPEC+ anksčiau žadėjo naftos gavybą padidinti 650 tūkst. barelių per dieną, bet pasirodžius liepos mėnesio duomenims galima konstatuoti, kad gavyba iš viso išaugo 490 tūkst. barelių per dieną, teigia Vilniaus univ...
-
„Žilinskis ir Co“ už 15,2 mln. eurų statys skirstyklą „Mūša“
Lietuvai sinchronizuojant elektros tinklus su žemynine Europa, elektros perdavimo sistemos operatorės „Litgrid“ užsakymą projektuoti ir statyti 330 kV skirstyklą „Mūša“ Joniškio rajone laimėjo energetikos projektų ...
-
Asociacijos: santykių nutraukimas su Kinija paveiktų Lietuvos konkurencingumą2
Kinijai pareiškus apie nutraukiamus ryšius su Lietuva susisiekimo srityje, Nacionalinės aviacijos asociacijos vadovas sako, kad šalies aviacija tiesioginių ryšių su Kinija neturi, tačiau tokie veiksmai gali paveikti šalie...
-
Paradoksas: Lietuvoje – rekordiškai daug turistų, nors užsienyje skelbiama, esą čia nebesaugu15
Paradoksali situacija – jau kurį laiką iš verslininkų girdime, kad ir Vilniuje, ir visoje Lietuvoje turistų nėra. Iš užsienio atkeliauja blogi straipsniai, kad Lietuva yra nesaugi šalis, tačiau naujausia statistika rodo visi&s...
-
Daugėja bankrotų ir masinių atleidimų: ar nebus kaip 2008-aisiais?10
Lietuvoje daugėja įmonių bankrotų, labiausiai didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje, automobilių remonte, statybose ir apgyvendinimo, maitinimo paslaugas teikiančiose įmonėse. Taip pat daugėja ir masinių darbuotojų atleidimų. Per šiuos met...