Quantcast

Dievui – žmogaus auka

Belaisvių aukojimo aprašymų savo kronikoje pateikia Petras Dusburgietis.

Teigiama, kad po sėkmingo antpuolio 1261 m. prie Pokarvių notangai nusprendė paaukoti dievams vieną nelaisvėn paimtų kryžiuočių.

Burtai abu kartus krito kilmingam ir turtingam Magdeburgo vyrui Hirtzhalsui, kuris buvo pririštas prie savo žirgo ir sudegintas.

Panašiai, tos pačios kronikos duomenimis, į nelaisvę paimtas kryžiuotis buvo paaukotas dievams ir Žemaitijoje.

1320 m. laimėtas mūšis prie Medininkų. Kronikoje rašoma: "Jie kaip auką savo dievams sudegino brolį Gerardą, pravarde Rudė, Sembos fogtą, apvilktą šarvais ir užsodintą ant savo kovos žirgo."

Įteisino eutanaziją

Kodėl pagonių dievams dažniausiai buvo aukojami kitatikiai?

Galima sakyti, kad prūsai savo religijoje buvo įteisinę eutanaziją.

"Todėl, kad niekas kitas negali įžengti į šventą kraštą, nešdamas kitą tikėjimą. Aiškiai įtvirtinama religija ir taip užkertamas kelias importuoti kokį nors Dievą. Todėl kryžiuočiai ir buvo labai priešiškai sutikti. Visgi aiškėjo dar viena aukos forma – pasiaukojimas. Simono Grunau kronikoje rašoma: jei kas nors pasiligojo ar sunkiai apsirgo, jis pats gali pasirinkti, ar jam iškeliauti pas maloninguosius dievus susideginus. Galima sakyti, kad prūsai savo religijoje buvo įteisinę eutanaziją", – aiškino R.Balsys.

Abejojama, kad toks pasiaukojimo aktas galėtų būti vertinamas kaip auka Dievui.

Tokie sprendimai, tikėtina, buvo paremti praktišku mąstymu – jei žmogus yra našta kitiems, jis pats gali rinktis išėjimą iš šio pasaulio.

Nupirko vaiką ir paaukojo

Dar viena gyvybių aukos forma – šventyklų ir pilių statybų metu aukoti žmonės.

"Tam, kad šventykla stovėtų amžinai, aukojamas žmogaus kraujas. Minima, net aukojamas vaikas, kuris buvo nupirktas iš vienišos motinos. Tačiau ilgainiui žmogaus auka buvo keičiama gyvūninės kilmės auka", – tikino R.Balsys.

Tai, kad kronikose minimi faktai turi realių pagrindų, byloja ir tautosakinės legendos.

Pavyzdžiui, padavime apie Pagelažių kaimo Juodąjį tiltą sakoma, kad neįstengiant užpilti raisto, per kurį buvo statomas tiltas, vienam darbininkui prisisapnavo, "kad reikia ton vieton įmesti tris dūšias: žmogaus, šunies ir gaidžio".

Statybų pašventinimo aukas keitė okultinių akmenų panaudojimas.

"Grįžtant prie lietuvių folkloro pavyzdžių apie žmonių, jaunavedžių, vaiko aukojimą keltina dar viena hipotezė. Visoje Lietuvos teritorijoje būta nepaprastų akmenų, atsiradusių, pasak padavimų, užkeikus, prakeikus dukteris ar sūnus, kurie rengėsi ištekėti, vesti be tėvų sutikimo, ar pavertus akmenimis visus vestuvininkus. Nemenka tikimybė, jog tokių akmenų suskaldymas ir panaudojimas mūrijant naują bažnyčią ar dvaro pastatą galėjo lemti siužetų apie įmūrytus žmones atsiradimą. Tokią hipotezę bent iš dalies paremtų Kristburgo vienuolyno sienoje įmūryta viena garsiųjų "prūsų bobų", – teigė R.Balsys.



NAUJAUSI KOMENTARAI

petras

petras portretas
tai krikščionybė degini taip pat gyvus žmones.....

G.

G. portretas
Yra gyvybiškai būtina gaivinti mūsų prigimtinę darnos pasaulėžiūrą bei papročius. Ir vyti lauk šitą nabašniko ant kryžiaus kultą, kuris šmeižia mūsų tikrąjį tikėjimą, ilgą laiką puoselėtą ir saugotą. Okupanto įbruktas kultas mums svetimas, jis čia nugulė kaip koks skuduras, kuriuo prisidengus buvo užgrobiamos mūsų žemės, pavergiama valdžia ir žmonės, naikinamos mūsų kaip genties, tautos šaknys, kas tęsiasi iki pat šiandienos... Parsidavėliai išverstaskutiai ir jų šeimininkai - lauk iš Lietuvos!

Algimantas

Algimantas portretas
Pamedėnų vadą Pipiną teutonai -- krikščionys nužudė -- irgi perpjovę pilvą ir, prikalę ištrauktas žarnas prie ąžuolo kamieno ---vijo didvyrį apie tą ąžuolą. O pati žmonių - žvėrių krikščionių agresija -- buvo išvien žudymo tikslams rengiama. Jokios kultūros ir civilizacijos pažangos ji nenešė. O šitai Astai Aleksiejūnaitei derėjo, prieš tokį didelį straipsnį kurpiant -- bentjau P.Dusburgo kroniką, išverstą į lietuvių kalbą, persiskaityti. O, be to -- dar ir K.Donelaičio metus, kad suprastų geriau, nuo kokios voliečių -- krikščionių " kultūros" ir "pažangos" mūsų protėviai gynėsi. Be viso ko yra ganėtinai keista, kad Klaipėdos universiteto dėstytojas lietuvių (baltų) religiją vadina pagonybe. Negi nežino, kad pagonybė -- tai tiesioginių kontaktų ir santykių su dievais ieškojimo praktika.. Lietuvių religijoje tai buvo draudžiama.
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

Daugiau straipsnių