- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Suomijoje atliktas tyrimas parodė, kad pakeitus vairavimo įpročius vairuotojai gali ne tik būti naudingi gamtai, bet ir savo piniginei. Tyrimo autoriai aiškina, kad pirmiausia vairuotojai važiuoja sau įprastu stiliumi, o kitą kartą – vadovaudamiesi specialistų taisyklėmis, pavyzdžiui, pastoviai išlaikant tam tikrą greitį. Apie tai LNK reportaže buvo kalbamasi su „Neste“ rinkodaros viceprezidentu Mika Hyötyläinenu.
– Jūsų įmonė apklausė vairuotojus ir tyrė jų vairavimo įgūdžius bei netinkamo vairavimo įtaką klimato kaitai. Ką konkrečiai pamatėte?
– Taip, mes norėjome patikrinti, kaip tam tikri vairavimo įpročiai gali paveikti išmetamų dujų kiekį bei kokie įpročiai yra ugdomi vairavimo mokyklose. Mūsų tikslas buvo sumažinti išmetamųjų dujų kiekį bent 15 proc. keičiant vairavimo įpročius.
– Kokias dažniausias klaidas daro vairuotojai?
– Manau, kad pagrindinės klaidos, kurias daro vairuotojai eisme, – žvelgimas tik į prieky ir gale esančius automobilius. Vairuotojai turi išmokti patekti į pagrindines juostas lėtai, be bereikalingai spaudžiamo greičio pedalo. Juk jeigu ruošiesi į ilgesnę kelionę, didelis skubėjimas nėra aktualus. Į tai reikėtų atkreipti dėmesį, nes tai ir sukelia didelį išmetamųjų dujų kiekį.
– Kuri grupė yra patys geriausi vairuotojai?
– Tyrėme šešis vairuotojus iš skirtingų amžiaus grupių, pradedant jaunuoliais nuo aštuoniolikos iki 24 metų, taip pat vyresnius nuo 25 iki 34 metų bei vyresniojo amžiaus vairuotojus iki 64 metų. Sunku įvertinti visų grupių įpročius, bet tiriant būtent šias tris grupes skirtumai akivaizdūs.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar tai tiesa, jog dažnai degalų sąnaudos ir įtaka klimato kaitai priklauso nuo pasirinkto maršruto?
– Prieš keletą metų mes atlikome panašią apklausą ir aiškinomės, kaip klimato kaitai ir degalų suvartojimui turi įtakos pasirinktas maršrutas mieste. Išsiaiškinome, kad vien pasirinkus žalesnius maršrutus galima sumažinti išmetamųjų dujų kiekį 6 proc. Navigacija dažniausiai rodo trumpiausią ir greičiausią maršrutą. Bet iki šiol nėra žaliausio maršruto pasirinkimo, todėl sumažėjimo mes negalime pajusti.
Vien pasirinkus žalesnius maršrutus galima sumažinti išmetamųjų dujų kiekį 6 proc.
– Kaip vairuotojai galėtų būti draugiškesni gamtai bei dar labiau sutaupyti degalų sąnaudų?
– Atrinkome aštuonis geriausius būdus, kaip išvengti bereikalingo gamtos teršimo ir kad būtų galima sutaupyti degalų. Pirmiausia – reiktų išvažiuoti anksčiau, kad nereikėtų skubėti bei spaudinėti greičio pedalo. Antra – pasiekti norimą greitį neperspaudžiant greičio pedalo. Tai daryti lėtai. Taip pat jausti miesto ritmą. Važiuojant žieduose judėti tokiu pačiu greičiu, kaip ir kiti automobiliai palaikant tam tikrą tėkmę. Numatyti sustojimus, jei artėjama prie šviesoforo ar STOP ženklo. Mažint greitį po truputį stabdant. Penkta – stengtis palaikyti vienodą atstumą tarp automobilių prieš save. Taip bus išvengiamos ir spūstys. Užsidegus šviesoforui reikia judėti iš karto. Taip pat stebėti ne tik prieš save esantį automobilį, bet ir kitus prieky esančius bei vengti nereikalingo greičio pedalo spaudinėjimo. Galiausiai – pabadyti įjungti aukštesnę pavarą judant iš vietos, nepradėti nuo pirmos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie svetimų parkavimo vietų užėmimą: nemalonu, jei pasistatytų ir išvyktų į trijų mėnesių kelionę
Seime siūloma bausti privačias automobilio vietas neleistinai užėmusius vairuotojus. Pataisų rengėjai sako, kad tokių nuobaudų gyventojai prašo jau seniai, o policija tikina, kad nauji įstatymai padės išvengti daugybės konfliktų. ...
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą11
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi54
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?18
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...