Quantcast

Automobilių stovėjimo problemos šalia daugiabučių: ekspertai mato naujų sprendimo būdų

  • Teksto dydis:

Sena ir dar iki šiol neišspręsta problema – kur, gyvenantiems daugiabučiuose, grįžus po darbų palikti automobilius. Ekspertai pabrėžia, kad automobilių vietų trūkumas matomas ne tik sostinėje, bet ir kituose miestuose. Savivaldybė imasi įvairiausių būdų, tačiau dažniausiai tai būna žaliųjų zonų mažinimas plečiant stovėjimo aikšteles. Ekspertai mato ir naujų sprendimo būdų, pradedant daugiaaukštėmis aikštelėmis, praneša LNK.

Kalbinti vilniečiai neslėpė, kad daugiabučių aikštelėse nėra, kur statyti automobilių, todėl tenka palikti juos ir ant pievos, kur tik randa vietos. Šeimos turi ne po vieną, o kelis ar daugiau automobilių. Miestiečiai pažymi, kad su problema dažniau susiduria senesnių rajonų gyventojai.

Apie daugiabučių gyvenamųjų namų automobilių aikštelių problemas pokalbis su „Vilnius Tech“ profesoriumi Vidu Žurauliu.

– Iš kur kyla problemos?

– Problemų atsirado projektuojant kitoms žmonių realijoms, kitokiems poreikiams. Tikrai nebuvo skaičiuojama tokiam skaičiui transporto priemonių, kurias naktį reikia kažkur pastatyti. Naujai statomuose ar atnaujinamuose kiemuose situacija geresnė. Manau, kiekvienas ar didžioji dalis esame susidūrę, kai sudėtinga rasti vietą, kur pastatyti automobilį.

– Kokia tai problema Lietuvos mastu?

– Problema pagrindiniuose didžiuosiuose miestuose. Maži miesteliai pagal demografinę padėtį nedidėja, o pagrindiniai – plečiasi. Natūralu, kad problemos tampa tik aktualesnės.

– Daugiabučiai vienodi, vietos automobiliams irgi, tačiau miestai skirtingi ir jų dydis skiriasi.

– Taip, skiriasi ir gyventojų pragyvenimo lygis. Mažuose miesteliuose kai kurie išsiverčia su vienu automobiliu, didmiestyje turi daugiau mobilumo poreikių, veža vaikus, važiuoja darbo reikalais. Kartais šeima turi du ar daugiau automobilių.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

– Ar tai automobilių ir daugiabučių klausimo problema?

– Tai gana plati problema. Mūsų supratimas apie mobilumą, žvelgiant iš tvaraus vartojimo pusės, turėtų būti permąstomas. Tikiuosi, ateinantys dešimtmečiai turėtų keistis į gerąją pusę, kai mažinsime asmeninių automobilių skaičių, įsitrauksime į dalijimosi paslaugas. Naujosios kartos jau kitaip žiūrės. Šiandien dar turime gyventi ir verstis su šiomis problemomis.

– Ką galėtume padaryti ir kas daroma posovietinėse valstybėse, kur didžiulės problemos?

– Jeigu renovuojamas senos statybos daugiabutis, būtina neužmiršti ir jo prieigų, infrastruktūros, kad būtų išplėstas statymo vietų skaičius, optimizuotas plotas. Jeigu buvo galimybė lygiagrečiai statyti automobilį, stačiai išplėtus tą zoną keletą metrų jau dvigubina vietų skaičių. Su didesnėmis investicijomis atsiranda daugiau parkavimo vietų. Reikia neužmiršti išnaudoti aikštelių, kurios yra prekybos centruose.

– Taip, susidaro kontroversiška situacija, kai daugiabučių namų aikštelės užkištos, o priešais esančio prekybos centro – tuščios.

– Prekybos centrai arti gyvenamųjų rajonų ir tikrai galėtų aikštelės būti efektyviau išnaudojamos. Dalis naudojama, tačiau verslininkai turi savų interesų. Naktis – metas, kada įmanoma prižiūrėti, reikia rasti sprendimą, kad abi pusės nenukentėtų. Nereikėtų mažinti parkų, žaliųjų zonų, įrengiant plačias aikšteles, o išnaudoti tai, kad jau yra. Tai – tvarumas.

– Ar reikėtų savivaldybei įsikišti ir padėti, kad prekybos centrai leistų statyti automobilius?

– Tai gyventojų interesas. Jie moka mokesčius į savivaldybės biudžetą ir tikisi savivaldybės atsako. Jie turėtų dalyvauti derinimo procese, įsikišti tarp verslininkų ir gyventojų, kad būtų užtikrintas gerbūvis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

jei tokie straipsniai atsiranda

jei tokie straipsniai atsiranda portretas
vadinasi politikos liutai ruosiasi apmokestin jusu kiemus....zemes mokesti mokat...a jis 15000 gaunantiesm valdisku ystaigu valstybes atrnautojams atrodo er mazas...va ir daroma viskas ka apmokestint tai kas ir taip apmokestinta 5 mokesciais ir 3 draudimais... gi aisku visiems ir taip.... valstybes vagys biurokratai ir politikai nori dar daugiau musu pinigu....

Artas - sito nematome?

Artas - sito nematome? portretas
Kad savivaldybe atima aiksteles, kai vairuotojai uz savo lesas sutvarkytas stovejimo vietas gauna baudas, kad mieste pilna griuvesiu, o leidziama iterpti i kiemus papildomus statinius ....

maryte

maryte portretas
Neturekit seimoje po 2 ar 3 automobilius ir nereiks ce zliumpti. Del vietu o kitas net ir 4 susivaro o kitam nera kur 1 pastatiti taip kad mazinkite masinu turejima po 1 o ne po 3 ar 4
VISI KOMENTARAI 23

Galerijos

Daugiau straipsnių