Quantcast

Aistra naujiems mokesčiams išblėso

Išeičių, kaip papildyti prakiurusį valstybės iždą, ieškoję valdantieji artėjant rinkimams tampa vis ramesni. Galingų lengvųjų automobilių, burinių jachtų ir privačių lėktuvų savininkus apdėti mokesčiais svajoję konservatoriai ūmai persigalvojo.

Biudžete trūksta pinigų? Jį galima papenėti apmokestinant prabangius automobilius, jachtas ir privačius lėktuvus. Taip iždą būtų galima papildyti apie 40 mln. litų. Taip prieš pusmetį skelbė dalis valdančiųjų ir, bendradarbiaudami su Finansų ministerija, parengė transporto priemonių apmokestinimo įstatymo projektą.

Tačiau priartėjus naujiems Seimo rinkimams ši idėja išsikvėpė. Finansų ministerija ėmė nebepritarti tokiam projektui. Vyriausybė taip pat sutiko su ministerijos pozicija.

Finansų ministerijai užkliuvo tai, kad apdėti mokesčiais siūloma "išskirtinai tik tam tikrų ir skirtingų kategorijų transporto priemones". Esą paprastai ES praktika tokia, kad transporto priemonės mokesčiais apdedamos įvertinus jų išmetamų teršalų kiekį, amžių, variklio galią.

"Siūloma apmokestinti burines jachtas, bet nesiūloma apmokestinti kitų pramoginių laivų, pavyzdžiui, tokių kaip pramoginiai kateriai ar panašių", – taip Vyriausybės nutarime, be kita ko, argumentuoja finansų ministrė Ingrida Šimonytė.

Ji pabrėžė, kad naujas mokestis "savo turiniu" neatitiktų "gerovės mokesčio" koncepcijos – antai Prancūzijoje ar Šveicarijoje panašus mokestis juk taikomas ne tik motorinėms transporto priemonėms, bet ir visam kitam asmens turimam turtui.

p>Ūkio ministerija dar pridūrė: "Manome, kad nauji mokesčiai turi būti įvedami peržiūrint visą mokesčių sistemą."

Dalis Seimo konservatorių, kurių priešakyje dabar jau įtariamuoju tapęs Vitas Matuzas, yra skelbę, kad apmokestinus kai kurias transporto priemones į biudžetą galėtų patekti apie 38 mln. litų. Kad būtų svariau, aiškinta, kad taip elgtis rekomenduoja pati Europos Komisija ir jos atstovas Algirdas Šemeta. Taip pat Tarptautinis valiutos fondas (TVF).

Bet dabar, artėjant spalį vyksiantiems Seimo rinkimams, Vyriausybė ir visa valdančioji koalicija nelinkusi erzinti rinkėjų naujais mokesčiais, todėl nebepaisoma Europos Komisijos ir TVF rekomendacijų.

"Jau ne kartą esu sakęs, kad nemanau, jog iki rinkimų kas nors imtųsi kokių nors esminių pertvarkų mokesčių sistemoje", – sakė premjeras Andrius Kubilius. Tokios pat nuomonės laikėsi ir I.Šimonytė: "Vyriausybė tikrai, manau, savo kadencijos pabaigoje neturėtų teikti kokių nors sisteminių mokesčių sistemos politikos pakeitimų, arba tai turėjo padaryti anksčiau."

Kai kurie Seimo konservatoriai įstatymo dėl brangaus transporto apmokestinimo jau nė nelinkę prisiminti. Antai Jurgis Razma, vienas įstatymo projekto teikėjų, jau aiškino, esą tai – V.Matuzo ir Finansų ministerijos sumanymas. "Tada, prieš pusmetį, karštligiškai buvo ieškoma išeičių, kaip surinkti į biudžetą pajamų, dabar to daryti nereikia. Taigi, įstatymas kaip ir prarado aktualumą", – paaiškino J.Razma.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių