Quantcast

112 – ne pagalba?

Nuo užpuolikų pasprukęs verslininkas Ernestas Mejeris veltui skambino bendruoju pagalbos telefonu 112. Kai verslininkas grūmėsi su plėšikais, atsiliepęs budėtojas tai girdėjo, bet nesiėmė jokių veiksmų.

Budėtojas įsižeidė

Taip teigiama Santariškių gyventojo pasirašytame ir redakcijai atsiųstame laiške, kuriame aprašomos verslininko E.Mejerio nužudymo aplinkybės.

Laiške taip pat tvirtinama, kad verslininko žmonai, kuriai pavyko ištrūkti iš plėšikų nelaisvės ir atbėgti pas kaimynus, paskambinus pagalbos telefonu ir šaukiantis pagalbos, budėtojas uždavė daugybę klausimų, tačiau nesulaukęs reikiamų atsakymų, numetė telefono ragelį. Pagalbą esą pavyko išsikviesti tik iš trečio karto.

Dienraščiui pavyko susisiekti su žmogumi (jo vardas ir pavardė redakcijai žinoma), išplatinusiu šį laišką. Jo teigimu, įrodymų, kad Bendrasis pagalbos centras nereagavo į pagalbos šauksmą, yra užtektinai. Tai gali paliudyti ir E.Mejerio kaimynai, ir liudytojas, kuris esą savo ausimis girdėjo visų trijų skambučių įrašus.

Tik iš trečio karto

"Žmogus grūmėsi, aiškino telefonu tam atsiliepusiam veikėjui, kad vyksta plėšimas, tačiau šis tik uždavinėjo jam kvailus klausimus. Paskui užpuolikas išmušė jam iš rankų telefoną, buvo girdėti pjautinių ir grumtynių garsai, tačiau niekas pajėgų nekvietė. Vėliau skambino kaimynas, ir vėl niekas nevažiavo. Tik iš trečio karto pavyko iškviesti pagalbą, per tą laiką žmogus nukraujavo, o greitoji pagalba iš viso nežinia, kada buvo iškviesta", – pasakojo vilnietis.

Jis pridūrė, kad į Bendrąjį pagalbos centrą sukišta daugybė pinigų, o 112 kaip neveikė, taip neveikia: "Kol neužmuša koks girtas policininkas vaikų krūvos, niekas nesusirūpina karu keliuose, kol pedofilo kas nors nenušauna, irgi nesusirūpina. Dabar nužudė žmogų tik dėl to, kad 112 nereagavo ir laiku neatsiuntė pajėgų. Dovanokite, kiek mes taip galime gyventi? Aš piktinuosi grynai iš pilietiškos pozicijos. Kiekvienas iš mūsų turime ir vaikų, ir senelių, galų gale patys nesame apsaugoti nuo nelaimių. O kai kas nors įvyksta, kvieskis, žmogau, pagalbą nors ir šimtą metų. Gal geriau tada niekur neskambinkime, ginkluokimės šautuvais ir tada gal apsiginsime."

"Visokių ten įrašų daug"

Pirmadienio vakaro įrašus perklausiusi Bendrojo pagalbos centro Organizacinio skyriaus vedėja Auksė Čibirė patvirtino, kad skambučių į Bendrąjį pagalbos centrą dėl Skersinės Sodų 9-ojoje gatvėje vykdomo nusikaltimo tikrai būta ne vieno.

Pirmas skambutis užregistruotas 20.06 val. Įtariama, kad pareigūnams skambino pats E.Mejeris. "Galima įtarti, jog skambino nukentėjusysis, bet patvirtinti, kad tai tikrai jis, negaliu. Buvo pasakytas adresas ir tai, kad juos apiplėšė", – kalbėjo A.Čibirė.

Anot jos, pranešimas apie šį skambutį nedelsiant buvo perduotas Vilniaus apskrities vyriausiajam policijos komisariatui, į įvykio vietą išvyko policijos ekipažas. "Visi kiti skambučiai buvo po to, kai policija jau vyko į įvykio vietą", – aiškino Bendrojo pagalbos centro darbuotoja.

Vėliau skambučių telefonu 112 buvo, pasak A.Čibirės, labai daug, bet jie esą nelabai svarbūs, pavyzdžiui, skambino patruliai, norėdami pasitikslinti, kaip privažiuoti prie to namo. "Visokių ten įrašų labai daug", – sakė A.Čibirė.

Jos teigimu, skambino ir kaimynai. Kadangi tai buvo jau po to, kai apie vykdomą nusikaltimą buvo pranešta policijai ir ši jau važiavo į įvykio vietą, prie telefono dirbantys operatoriai tikslino įvykio aplinkybes ir skambinančiajam uždavė daugiau klausimų. "Kai skambinama po to, kai pagalba jau vyksta, kai procesas jau prasidėjęs, gali būti užduodama ir tikslinamųjų klausimų", – kalbėjo Bendrojo pagalbos centro specialistė.

Kas iškvietė greitąją pagalbą, A.Čibirė sakė nežinanti. Jos nuomone, apie įvykį žinojo policijos pareigūnai ir tai turėjo nuspręsti jie.

Kalčiausi žurnalistai?

"Jei manote, kad turiu apsidžiaugti, tai klystate", – vos pakėlęs ragelį pratrūko Bendrojo pagalbos centro direktorius Artūras Kedavičius. Direktoriaus teigimu, anoniminio laiško atspausdinimas yra tik gandų skleidimas, purvo pilimas ant tarnybos.

Bet net ir kelis kartus paklaustas, kodėl jo vadovaujama tarnyba nuolat skundžiasi gyventojai, A.Kedavičius nesugebėjo atsakyti ir toliau kaltino žurnalistus. "Nuolat skundžiamasi, ar nuolat kas nors rašo?... Mes negalime tiksliai žinoti, kas skambino... Iš pradžių purvais apipylė, paskui bando servetėle nuvalyti...Kiekvieną skundą nagrinėjame atskirai, o jūs už akių apšmeižiate, jūs formuojate visuomenės nuomonę", – nepasitenkinimą reiškė A.Kedavičius.


Ministras žadėjo pasidomėti

Vidaus reikalų ministras Raimundas Palaitis vakar teigė šios istorijos dar negirdėjęs, tačiau jis paprašė persiųsti redakcijos gautą laišką ir pažadėjo pasidomėti, ar šioje žmogžudystės istorijoje reaguota taip, kaip derėtų.

"Nors Bendrasis pagalbos centras sako, kad viskas gerai, pasakyti yra viena, o kai paprašai pateikti tikslias išklotines, gali pasirodyti kitaip", – kalbėjo R.Palaitis.
Ministras sakė, kad šio skundo nepaliks nenagrinėto ir, jei reikės, bus pradėtas tarnybinis patikrinimas. "Jei pareigūnai dirbo neadekvačiai savo einamoms pareigoms, bus skirtos tarnybinės nuobaudos, bet, aišku, viską reikia žinoti konkrečiai", – sakė jis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių