Quantcast

Teisininkai skeptiškai vertina siūlymą stabdyti ministru tapusio Seimo nario mandatą

  • Teksto dydis:

Seimo teisininkai skeptiškai vertina grupės parlamentarų registruotą siūlymą stabdyti ministru tapusio Seimo nario mandatą.

Pasak Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados, tokiu atveju parlamentaras formaliai užimtų Seimo nario vietą, tačiau negalėtų atstovauti tautai, tad neatliktų savo konstitucinės priedermės.

Grupė parlamentarų yra įregistravę Konstitucijos pataisos projektą, kad Seimo narį paskyrus ministru jo Seimo nario mandatas yra laikinai sustabdomas, kol eina ministro pareigas. Galimybė Seimo nario mandatą turėti ministrui pirmininkui paliekama.

Teikimą pasirašė 36 parlamentarai, daugiausiai iš „tvarkiečių“, „valstiečių“ ir Lietuvos lenkų frakcijų, bet parašų yra iš visų parlamentinių frakcijų atstovų.

Projekte tai nenumatyta, bet aiškinamajame rašte iniciatoriai sako, kad Seimo nariui suspendavus mandatą, šio Seimo nario vieta parlamente turėtų atitekti kitam asmeniui, o kai ministras atsisakytų ar netektų savo posto Vyriausybėje, jis vėl grįžtų į parlamentą.

Teisininkai pažymi, kad Seimo nario mandatas yra individualus – jis suteikiamas tik tam asmeniui, kuris Konstitucijos ir įstatymų nustatyta tvarka yra išrenkamas Seimo nariu, ir Seimo narys turi teisę bei pareigą pats asmeniškai įgyvendinti rinkėjų jam suteiktą mandatą, balsavimo teisė neperleidžiama.

Pagal dabartinę Konstituciją, Seimo narys gali būti skiriamas tik ministru pirmininku ar ministru. Seimo nario pareigos, išskyrus jo pareigas Seime, nesuderinamos su jokiomis kitomis pareigomis valstybinėse įstaigose ir organizacijose, taip pat su darbu verslo, komercijos bei kitose privačiose įstaigose ar įmonėse. Savo įgaliojimų laikui Seimo narys atleidžiamas nuo pareigos atlikti krašto apsaugos tarnybą.

Seime šiuo metu pradėta svarstyti Konstitucijos pataisų iniciatyva perkelti Seimo rinkimus iš rudens į pavasarį, mažinti Seimo narių skaičių.

Dėl Konstitucijos pataisų priėmimo Seime balsuojama du kartus, tarp balsavimų padarant ne mažiau kaip trijų mėnesių pertrauką. Nuostatos laikomos priimtomis, jeigu už jas balsuoja ne mažiau kaip du trečdaliai, t.y. ne mažiau kaip 94 parlamentarai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Man tai

Man tai portretas
įdomu, ar seimūnas/ministras dvi algas, bet tik vieną priedą paišeliams gauna, ar ir dvi algas, ir du priedus?

KONSTITUCIJA

KONSTITUCIJA portretas
(dar tęsinys). Čia DAR reikia atkreipt į Seimo nario priesaiką, į dalį "prisiekiu visomis išgalėmis stiprinti Lietuvos nepriklausomybę, sąžiningai tarnauti Tėvynei, demokratijai, Lietuvos žmonių gerovei" - ši Priesaikos dalis bendru atveju NEIGIA Seimo nario galimybes be pasekmių atsisakyt mandato, nes tai PREZIUMUOJA kad jis PANEIGIA Priesaikos dalį "SĄŽININGAI tarnauti" - Seimo narys BE SVARIŲ priežasčių atsisakęs savo mandato TUO PAČIU sulaužo savo Priesaiką, o tai SĄLYGOJA apkaltos procesą (keista kad be apkaltos buvo leista pasitraukti G.Kildišienei - čia juk ESMINĖ žala Šaliai). Taip kad TIK dėl Seimo nario priesaikos ir numatyta Konstitucijoj išlyga: "Seimo narys gali būti skiriamas tik Ministru Pirmininku ar ministru" (K.60str.2d.) - toks paskyrimas ATITINKA Konstituciją, šiuo atveju Priesaikos sulaužymo NĖRA. (čia DAR reikia atkreipt dėmesį: "Seimas laikomas išrinktu, kai yra išrinkta ne mažiau kaip 3/5 Seimo narių") - KOL ši norma išlaikyta, tol nauji rinkimai NEREIKALINGI.

KONSTITUCIJA

KONSTITUCIJA portretas
(tęsinys). Tuo labiau kad: " Tuo labiau kad: "Seimo narys turi teisę pateikti paklausimą Ministrui Pirmininkui, ministrams, kitų valstybės institucijų, kurias sudaro arba išrenka Seimas, vadovams" (K.61str.1d.) - JEI leidžiam Seimo nariui būti tuo pačiu metu ir Ministrui (...), tai TOKIU būtu apribojam jo teises - nelogiškas paklausimas pats sau; tuo labiau kad: "Seimas, apsvarstęs Ministro Pirmininko ar ministro atsakymą į interpeliaciją, gali nutarti, jog atsakymas esąs nepatenkinamas, ir pusės visų Seimo narių balsų dauguma pareikšti nepasitikėjimą Ministru Pirmininku ar ministru" (K.61str.3d.) - AKIVAIZDI interesų kolizija, ko Konstitucijoj negali būt. Na o dalis "Seimo narys gali būti skiriamas tik Ministru Pirmininku ar ministru" (K.60str.2d.) kalba TIK apie SKYRIMĄ, o NE apie BUVIMĄ; akivaizdu kad Seimo narys paskirtas ministru (...) tuo pačiu PRARANDA Seimo mandatą.
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių