Quantcast

Ministrė etatinio apmokėjimo reformos oponentus kaltina melu

Klausimų dėl darbo apmokėjimo pokyčių mokytojams kyla mažiau, tačiau reformos įvaizdį gadina viešojoje erdvėje skleidžiama melaginga informacija bei kai kurių mokyklų klaidos, įsitikinusi švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.

„Yra mokyklų, kur nėra patvirtinta darbo apmokėjimo tvarka, ir tai kelia klausimus mokytojams, kokiu pagrindu jiems bus išmokami atlyginimai. (...) tvarkos nėra suderintos su profesinėmis sąjungomis ar darbo tarybomis. Tai rodo, kad trūksta bendravimo ar bendradarbiavimo“, - Seime aiškino J. Petrauskienė.

Pasak ministrės, kai kurios savivaldybės išlaidas planuoja besiremdamos praėjusių metų asignavimų dydžiais, nors šiemet šie buvo padidinti. Tuo tarpu kai kurios mokyklos nusprendė savavališkai didinti klasių skaičių, paskirstant tą patį mokinių skaičių per didesnį klasių skaičių.

ŠMM vadovė pastebi, kad dalis problemų susiję ir su nepateisintais lūkesčiais. Esą didesnių atlyginimų tikėjęsi mokytojai turėtų suprasti, kad reformos tikslas yra pakeisti darbo apmokėjimo tvarką, o ne padidinti atlyginimus. Pastarieji kilo ne dėl kintančios sistemos, o dėl atlyginimų fondui skirtų papildomų lėšų.

„Viešojoje erdvėje yra paskleista melaginga informacija, ir akivaizdu, kad yra profesinių sąjungų, politikų, kuriems labai patogu nešti sumaištį į mokytojų bendruomenę ir tokiu būdu parodyti, kad mokytojų bendruomenė yra neveikli, nedirbanti ir negalinti atlikti savo darbo“, - tvirtino ministrė.

Pasak ministrės, gandus apie mažėjantį mokytojų skaičių paneigia „Sodros“ duomenys, o po mėnesio ŠMM pristatys duomenis, kaip lėšos paskirstomos savivaldybėse.

ELTA primena, kad nuo rugsėjo įsigaliojo etatinė mokėjimo sistema, kuomet atlyginimo pagrindu tampa ne darbo krūvis, o valandos. ŠMM ekspertai tikina, kad tokia sistema mokytojams suteiks daugiau stabilumo ir saugumo, o atlygis už darbą svyruos mažiau.

Tačiau dalis mokytojų ir juos vienijančių profsąjungų atstovai įsitikinę, kad skubotai įvedinėjama mokytojų etatinio apmokėjimo sistema yra ydinga, jai nepasirengta teisiškai, o padariniai- destruktyvūs. Ministerija ir premjeras, savo ruožtu, baksnoja į mokyklų administracijas, nenoriai priimančias reformą ir esą negebančias susitvarkyti su naujovėmis.

Praėjusį trečiadienį Kauno „Žalgirio“ arenoje Tarptautinei mokytojų dienai skirto renginio metu J. Petrauskienės sveikinimo kalba buvo nutraukta nepasitenkinimo švilpimu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Akvilė

Akvilė portretas
Įdomu, kur taip gerai, ateisiu pas jus dirbti?

aš portretas
Įdomu, kaip gali dirbti 4 dienas jeigu didelis krūvis?

patenkintas

patenkintas portretas
Mūsų mokykloje viskas labai gerai - ir padidėjo atlyginimai, ir visi mokytojai, nepriklausomai nuo krūvio, dirba 4 dienas per savaitę, toks pamokų tvarkaraštis.
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių