Quantcast

Kandidatų į prezidentus štabai susikirto dėl klausimų apie pinigus

Kreipėsi į VRK dėl G. Nausėdos kampanijos finansavimo

P. Lukauskas kreipėsi į Vyriausiąją rinkimų komisiją (VRK) dėl kandidato į Prezidentus G. Nausėdos politinės kampanijos finansavimo bei kampanijos stebėsenos, kurią turėtų atlikti VRK. P. Lukauskas prašo skubiai pradėti G. Nausėdos politinės kampanijos pajamų ir išlaidų patikrinimą ir nustatyti, kokios yra tikslios kampanijos išlaidos.

Pirmadienį I. Šimonytės štabo išplatintame pranešime teigiama, kad, gegužės 20 d. VRK tinklalapyje skelbiamais duomenimis, savarankiškas politinės kampanijos dalyvis G. Nausėda yra surinkęs 196444,50 euro lėšų. Iš jų 172 385 eurų yra stambios fizinių asmenų aukos, 6359,50 eurų fizinių asmenų mažos aukos ir 17 700 eurų paties kandidato nuosavos lėšos (t. y. maksimali galima savo politinei kampanijai finansuoti lėšų suma).

Rašte VRK P. Lukauskas pažymi, kad įvertinus prieinamus reklamos monitoringo duomenis, pirmajame ture G. Nausėdos išlaidos tik reklaminėms priemonėms turėjo siekti mažiausiai 184 508 eurų (televizijos reklama - 95 468 eurų, radijo reklama - 28 000 eurų, lauko reklama - 32 000 eurų, reklama spaudoje - 29 040 eurų).

Pasak jo, be paminėtų masinės reklamos priemonių, G. Nausėdos politinė kampanija dar patyrė išlaidas gaminant lankstinukus, plakatus, nuomojantis patalpas, mokant už kelionių po Lietuvą kuro išlaidas, salių nuomas, sociologinius tyrimus, vizualinės medžiagos dizainą ir maketavimą, klipų kūrimą, fotografavimą ir kitas išlaidas. Pačiais minimaliausiais vertinimais vien pirmame Prezidento rinkimų ture G. Nausėdos išlaidos turėjo siekti nuo 300 000 iki 350 000 eurų sumą, arba atitinkamai net 60-90 proc. viršyti iki šios dienos surinktą biudžetą.

„Viešai pasiekiama informacija rodo, kad G. Nausėdos patiriamos rinkimų kampanijos išlaidos stipriai viršija jo turimas pajamas iš surinktų lėšų. Taip pat pažymėtina, jog reklamos paslaugų tiekėjai paprastai nesuteikia paslaugų neturėdami garantijų, jog užsakovas turės galimybę sumokėti už paslaugas. Turint tai omenyje, kyla klausimų dėl to, kaip yra finansuojama G. Nausėdos politinė kampanija ir ar finansuojant šią politinę kampaniją nėra šiurkščių Politinių kampanijų finansavimo ir finansavimo kontrolės (PKFFK) įstatymo pažeidimų“, - sakė P. Lukauskas.

Kartu I. Šimonytės štabo vadovas teigė, jog antrame Prezidento rinkimų ture G. Nausėda taip pat vykdo aktyvią rinkimų agitacijos kampaniją ir, pagal pirminius jos vertinimus, išlaidos gali siekti dar apie 100 000 eurų (naudojama televizijos, radijo, lauko, interneto, spaudos reklama) - G. Nausėdos politinės kampanijai iki šios dienos surinktas biudžetas galimai būtų viršytas daugiau nei dvigubai (200-230 proc.).

Kreipimesi į VRK P. Lukauskas prašo skubiai pradėti G. Nausėdos politinės kampanijos pajamų ir išlaidų patikrinimą, ir nustatyti, kokios yra tikslios kampanijos išlaidos.

Taip pat domimasi, ar reklamos paslaugų tiekėjai G. Nausėdai taiko VRK deklaruotus reklamos įkainius bei sąlygas? Jeigu deklaruoti įkainiai ir/ar sąlygos nėra taikomi ar taikomos specialias nuolaidos, kokiu pagrindu tai yra daroma?

Kartu kreipimesi klausiama, kokie fiziniai arba juridiniai asmenys galimai garantuoja G. Nausėdos mokumą paslaugų tiekėjams?

Galų gale domimasi, kaip bus dengiami G. Nausėdos įsiskolinimai tuo atveju, jei kandidatas nesugebės įvykdyti visų savo finansinių įsipareigojimų, kuriuos įgijo politinės kampanijos metu, ir liks skolingas paslaugų tiekėjams, turint omenyje, kad gegužės 25 d., 1 val. nakties bet kokias aukas politinei kampanijai priimti draudžiama, o pats kandidatas politinei kampanijai nebegalės skirti ir papildomų savo asmeninių lėšų.

Išplatintame I. Šimonytės štabo pranešime primenama, kad Politinių kampanijų finansavimo ir finansavimo kontrolės (PKFFK)įstatymo 8 straipsnis numato, jog kandidato į Lietuvos Respublikos prezidentus (savarankiško politinės kampanijos dalyvio) politinė kampanija gali būti finansuojame tik iš fizinių asmenų aukų, nuosavų (asmeninių) lėšų, politinių partijų aukų bei palūkanų už politinės kampanijos sąskaitoje esančias lėšas. Šis sąrašas yra baigtinis ir minėtas PKFFK įstatymo straipsnis nurodo, kad finansuoti savarankiškų (politinės kampanijos dalyviu (politines kampanijas kitomis lėšomis draudžiama).

Vadovaujantis PKFFK įstatymo 19 str. Vyriausioji rinkimų komisija kontroliuoja politinių kampanijų finansavimą bei kontroliuoja kaip politinių kampanijų dalyviai laikosi PKFFK įstatymo reikalavimų. Pagal PKFFK įstatymo 22 str. politinių kampanijų finansavimo ir politinės reklamos stebėsena Vyriausiosios rinkimų komisijos vykdoma per rinkimų agitacijos kampanijos etapą, t. y. šiuo metu bei nelaukiant kol rinkimai pasibaigs ir bus pateiktos visos galutinės ataskaitos.

ELTA primena, kad gegužės 26 d. vyksiančiame antrajame Prezidento rinkimų ture dėl šalies vadovo posto varžysis daugiausia balsų per pirmąjį rinkimų turą surinkę kandidatai - I. Šimonytė, pelniusi 31,31 proc. rinkėjų balsų, ir G. Nausėda, gavęs 30,94 proc. balsų.

G. Nausėdos štabas sureagavo

Kandidato į prezidentus G. Nausėdos rinkimų štabas atsakė į I. Šimonytės štabo vadovo P. Lukausko kritiką oponentui dėl rinkimų kampanijos finansavimo. Pasak jų, štabo vadovas dalyvauja rinkimų kampanijoje kaip ir kandidatę remianti konservatorių partija.

„Puikiai suprantame, kad, likus savaitei iki rinkimų, konservatoriai visomis išgalėmis stengsis mesti bet kokį šešėlį ant savo oponento. Tai Lietuvos politiniam gyvenimui įprasta nepagristų įtarimų mėtymo strategija, kurią Gitanas Nausėda, kaip nepriklausomas kandidatas į Lietuvos prezidentus, siekia išgyvendinti. Nors konservatorių deleguotos kandidatės štabas teigia siekiantis išsklaidyti abejones, bet po šio veiksmo abejonių kyla daugiau nei išsklaidoma ir pirmiausia dėl jų pačių veiksmų pastarosiomis dienomis“, - teigiama pranešime spaudai.

Puikiai suprantame, kad, likus savaitei iki rinkimų, konservatoriai visomis išgalėmis stengsis mesti bet kokį šešėlį ant savo oponento.

Pasak štabo, praėjusią savaitę paskelbta apie partijos paramą kandidatei ir paviešinta neaudituota išlaidų ataskaita pirmiau laiko nei numato Politinių kampanijų finansavimo ir finansų kontrolės įstatymas. Iki rinkimų pabaigos nepatikrinama ataskaita rodo, kad kampanijos išlaidos iš anksto buvo planuojamos, žinant apie būsimą partijos paramą.

„Šiandien, prasidėjus išankstiniam balsavimui, per žiniasklaidą užduodami klausimai oponentui, nors pačių klausiančiųjų išlaidos stebina savo neefektyvumu. G. Nausėdos štabas kampanijos biudžetą sudarė pačioje jos pradžioje ir disciplinuotai laikosi, pirkdamas tik būtiniausias paslaugas, o didelei daliai darbų atlikti, pasitelkdamas savanorius. Griežtai siekiame išleisti ne daugiau nei surenkame. Tai, ko gero, sunku suprasti partijų atstovams, kurie rinkimams įpratę laisvai naudoti biudžeto lėšas ir pirkti didžiulius reklamos kiekius“, - teigiama pranešime.

G. Nausėdos štabas dar kartą primena, kad įstatymai tiksliai numato ne tik finansavimo tvarką, bet ir skaidrumo reikalavimus bei ataskaitų pateikimo terminus, kurių jie griežtai laikosi.

„Audituotos finansinės kampanijos ataskaitos turi būti pateiktos iki rugpjūčio 26 d. Mes, be jokios abejonės, stengsimės padaryti tai anksčiau. Šiuo metu renkamės audito bendrovę, kuri atliks šį darbą“, - teigiama pranešime.



NAUJAUSI KOMENTARAI

...

... portretas
Kad ir kokį beišrinksim, paskui 'valstiečiai' jam (jai) apkaltą paskelbs. :/

tartiufai

tartiufai portretas
slykstu klausyti konservu tardyma Nausedos rinkimu stabui, tik kubilius ir gali sitaip siept idantis. Kuo patys kvepia, tuo kitus tepa, apgailetini konservai

VYTAUTAS

VYTAUTAS portretas
kumelė jau dantis rodo,jausdama galą.jau geriau nausėda,nei ši suknista senmergė su kumelės dantimis ir tetušio tvarteliu.eik geriau ganytis....
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių