Quantcast

G. Nausėda: mokytojų atlyginimų didinimo tempai – nepakankami

Mokytojų atlyginimų didinimo tempas yra nepakankamas, nes jis nespėja su infliacija, teigia prezidentas Gitanas Nausėda.

Anot jo, dabartiniais tempais bus sudėtinga pasiekti pernai rugsėjį nacionaliniame partijų susitarime dėl švietimo įtvirtintą siekį, kad mokytojų vidutinis darbo užmokestis sudarytų 130 proc. šalies vidutinio darbo užmokesčio jau 2024-aisiais.

„Mokytojo atlyginimai yra didinami, tačiau dabartinėmis aplinkybėmis jie didėja, deja, netgi mažiau, nei infliacija. Todėl tokiu tempu didinant bus labai sunku pasiekti tą užsibrėžtą 130 procentų nuo vidutinio darbo užmokesčio dydį“, – žurnalistams trečiadienį sakė G. Nausėda.

Mokytojo atlyginimai yra didinami, tačiau dabartinėmis aplinkybėmis jie didėja, deja, netgi mažiau, nei infliacija.

Prezidento teigimu, siekiant mokytojo profesijos prestižo „esame ilgo kelio pradžioje“.

„Negali sakyti, kad visiškai stovime vietoje. Bet tas greitis, kuriuo judėtumėme sukurdami geresnes sąlygas mokytojui, turėtų būti didesnis“, – tvirtino prezidentas.

Pasak jo, finansinė pusė yra įtvirtinta tiek partijų, tiek Vyriausybės ir profesinių sąjungų susitarimuose, tačiau ne mažiau už finansus svarbu ir tai, kaip mokytojai jaučiasi savo darbo vietoje, kiek jiems tenka biurokratinių pareigų.

„Taip atsitinka, kad, galbūt, iš dalies ir biurokratai, ieškodami savo pateisinimo, prigalvoja tiek visokiausių reikalavimų, ataskaitų pildymo mokytojams, kuris, be kita ko, yra ir neatlyginamas darbas, kad mokytojas nesijaučia laisvas, jis nesijaučia gerai. Šia prasme, mums reikia pagalvoti apie tai, kaip padėti jam savarankiškai dirbti ir atskleisti kūrybiškumą, nenormuoti jo iš viršaus“, – kalbėjo G. Nausėda.

G. Nausėda Tarptautinę mokytojo dieną trečiadienį lankėsi sostinės Palaimintojo Teofiliaus Matulionio gimnazijoje, kurioje vystomas vadinamasis įtraukusis ugdymas, kai vaikai su specialiaisiais poreikiais mokomi kartu su kitais bendraamžiais.

Pasak jo, tai, kad mokykloje galėtų mokytis visi, yra „kertinis gerovės valstybės elementas“, kad visuomenė išsiugdytų empatiją priimant žmones su negalia.

Jo teigimu, mokykla turėtų būti „didelė šeima“, apimanti tėvus, mokytojus. Jis sakė matęs tokių pavyzdžių, kur tėvai netgi imasi mokytojo funkcijų, per pamokas pasakodami apie savo profesiją.

Pernai rugsėjį pasirašytame parlamentinių partijų susitarime numatyta, kad iki 2024 metų pabaigos mokytojų vidutinis darbo užmokestis sudaro 130 proc. šalies vidutinio darbo užmokesčio, dėstytojų, mokslo darbuotojų ir kitų tyrėjų – 150 proc. vidutinio darbo užmokesčio. Kartu numatytas ir tvarus darbo užmokesčio augimas po 2024 metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

GERO ŽMOGAUS NEAPŠIKS--liaudiškai

GERO ŽMOGAUS NEAPŠIKS--liaudiškai portretas
DŽIUGU kai jauti VADOVO išsilavinimą ir tikslą ,kad ir mūsų vaikai taptų išsilavinę AČIŪ.YRA VILTELĖ,jog gerb Prezidentas ĮSIGILINS į medicininę sistemą .Turi būti prieinama normaliai ir tiems ,kurių piniginės mažos...GERAS ir atrodo tikrai stengiasi mūsų labui .Nesiskundžia ,nors matom,kaip tyčiojasi narkomanų ,py.....tų partija irtt GERAI ,KAD TVIRTAI JAUČIASI GERB PREZIDENTAS savo TIESOJE...Puola ,trypia,ėda tie ,kurie neteisūs...

Hihi

Hihi portretas
pAseda_istrauk is burnOs_ir dalinkiS_arba netrauk_ir tilEk sudo Gabalas...

Stikleškėje \\\\\.../////

Stikleškėje  \\\\\...///// portretas
užkonservuotas tik dabar pamatė,kad ne tik o'Žiams reikia šieno,bet ir šunaujai,bent jau pliko kaulo.___Geras mūsų "prezidentas",dirba.............šaikai................
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių