- Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sociologas dr. Vladas Gaidys neabejoja, kad automobilių mokestis socialdemokratams atsirūgs – nepaisant to, kaip baigsis svarstymai dėl šio mokesčio įvedimo, klausimo eskalavimas jau gali turėti pasekmių. „Apmokestinti automobilį lietuviui – kaip apmokestinti ausį ar akį. Tai nepatrauklu, nepriimtina, ir neabejoju, kad socialdemokratų reitingai turėtų mažėti“, – portalui LRT.lt teigė V. Gaidys.
Panašiai kalba ir Mykolo Romerio universiteto (MRU) docentas politologas Vytautas Dumbliauskas, kurio teigimu, jei socialdemokratai ir toliau šnekės apie automobilių mokestį, „suerzins publiką ir jų reitingai nukentės“.
„Kokia tauta gali džiaugtis papildomu mokesčiu? Raskite pasaulyje tautą, kuri perims Rimanto Šadžiaus džiaugsmą ir sakys, kad nori būti socialiai solidari, paremti pensininkus. Viešųjų ryšių prasme socdemai pralošia“, – portalui LRT.lt kalbėjo V. Dumbliauskas.
Pasak politologo, automobilių mokestis paliečia praktiškai kiekvieną, todėl šis klausimas yra socialiai jautrus.
„Tampame įkaitais to keisto Konstitucinio Teismo (KT) sprendimo [atkurti sumažintas pensijas, – LRT.lt]. Tai, mano galva, nesąmonė. O kas man kompensuos sumažintą atlyginimą? Kodėl mes turime kompensuoti pensijas, jei patys nukentėjome? Man atlyginimas taip pat sumažėjo, „Sodros“ įplaukos per krizę sumažėjo. Visa visuomenė kenčia, o pensininkai išlieka nepaliesti krizės“, – svarstė politologas.
Kai kurių politologų vertinimu, socialdemokratų reitingai gali išlikti nepakitę, nes šiuo mokesčiu esą norima kompensuoti pinigus kitai visuomenės daliai. Savo ruožtu visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ vadovas V. Gaidys laikosi kiek kitokios nuomonės.
„2002-aisiais buvo svarstoma, kokiu maksimaliu greičiu galima važiuoti gyvenvietėse – 50 ar 60 km/h. Tuo metu visuomenė buvo pasidalijusi į dvi dalis – vieni pasisakė už 50, kiti – už 60 km/h. Už didesnį greitį pasisakė jaunesni, aktyvesni žmonės, o už mažesnį – močiutės iš kaimo, retai vairuojantieji ar apskritai neturintieji automobilio.
Tuo metu kilo toks stiprus įtampų laukas, paaiškėjo, jog automobilis lietuviui ne tik daiktas, bet praktiškai kūno dalis. Apmokestinti automobilį lietuviui – kaip apmokestinti ausį ar akį, aktyviai visuomenės daliai tai buvo nepatrauklu, nepriimtina. Neabejoju, kad socialdemokratų reitingai turėtų mažėti. Netgi to klausimo eskalavimas jau gali turėti pasekmių, nežiūrint, kuo baigsis tie svarstymai“, – portalui LRT.lt kalbėjo V. Gaidys.
Tuo metu tų partijų, kurios pasisako prieš automobilių mokestį, anot sociologo, reitingai turėtų kilti.
LRT.lt primena, kad praėjusią savaitę valdančiųjų partijų politinė taryba nerado sutarimo dėl automobilių mokesčio įvedimo. Premjeras Algirdas Butkevičius viliasi, kad partijos sprendimą priims per šią savaitę.
Siūloma, kad 1,5 l variklio tūrio automobiliai būtų apmokestinami 90 Lt metiniu mokesčiu, o 1,5–2 l – 170 Lt. Didėjant variklio tūriui, mokestis taip pat didėtų. Iki 2,5 l tūrio automobilio savininkas turėtų sumokėti 240 Lt, iki 3 l – 310 Lt, iki 3,5 l – 380 Lt, iki 4 l – 450 Lt, iki 5 l – 520 Lt, daugiau nei 5 l – 590 Lt.
Automobilių ekspertai taip pat kritikuoja ketinimą įvesti automobilių mokestį pagal variklio tūrį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
L. Kasčiūnas: svarstome stebėjimo radarais paremti Vokietijos oro gynybos koaliciją
NATO-Ukrainos tarybos posėdyje penktadienį dalyvaudamas krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas pareiškė, kad Lietuva svarsto galimybę prisidėti prie Vokietijos oro gynybos koalicijos oro stebėjimo radarais, pranešė Kra&scaro...
-
G. Nausėda apie parduotą „Vičiūnų grupės“ verslą Rusijoje: geriau vėliau negu niekada13
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdomai žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupei“ po dvejus metus trukusio proceso pardavus verslą Rusijoje, prezidentas Gitanas Nausėda sako, jog jis par...
-
G. Nausėda: pranešėjo komisijos darbas kartais priminė Stalino komisiją4
Valstybės saugumo departamento (VSD) pranešėjo informaciją tyrusios Seimo komisijos darbą prezidentas Gitanas Nausėda palygino su buvusio sovietų diktatoriaus Josifo Stalino veiklos metodais. ...
-
G. Nausėda sureagavo į kritiką: ne A. Bilotaitės reikalas man nurodinėti, ką aš turiu šnekėti57
Apie Rusijos opozicionieriaus Leonido Volkovo užpuolikų sulaikymą pranešęs ir dėl to kritikos susilaukęs prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad ne vidaus reikalų ministrės Agnės Bilotaitės reikalas yra nurodinėti, ką jam šnekėti. ...
-
KT vertins, ar kailinių žvėrelių verslo draudimas neprieštarauja Konstitucijai6
Konstitucinis Teismas (KT) ėmėsi svarstyti, ar parlamento įteisintas kailinių žvėrelių verslo draudimas atitinka pagrindinį šalies įstatymą. ...
-
Žiniasklaida: V. Semeškai paliekant KAM, Gynybos resursų agentūroje dirbti pradėjo jo marti10
Konservatoriui Viliui Semeškai 2022 metais paliekant krašto apsaugos viceministro postą, prieš šios ministerijos veikiančios Gynybos resursų agentūros (GRA) prisijungė politiko būsimoji marti, rašo portalas „Delfi...
-
A. Bilotaitė sukritikavo prezidentą: apie L. Volkovo užpuolikų sulaikymą turi komentuoti tarnybos9
Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė sukritikavo prezidento Gitano Nausėdos sprendimą pranešti apie galimų Rusijos opozicionieriaus Leonido Volkovo užpuolikų sulaikymą. Pasak ministrės, skelbti šią informaciją tarnybų, o ne politi...
-
G. Landsbergis: tankų galime laukti, oro gynybos reikia šiandien10
Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis sako, kad Lauryno Kasčiūno pasiūlymas sparčiau vystyti oro gynybą yra racionalus, nes tai yra didesnis Lietuvos gynybos poreikis nei tankai. ...
-
Ministras: tokie įvykiai, kaip Izraelio ataka, didina visa apimančio konflikto riziką5
Tokie įvykiai kaip Izraelio smūgis Iranui, apie kurį skelbia JAV žiniasklaida, didina visa apimančio konflikto riziką, sako užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis. ...
-
G. Landsbergis: svarbiausias Lietuvos prioritetas pirmininkaujant ET – parama Ukrainai6
Svarbiausias Lietuvos prioritetas pirmininkaujant Europos Tarybai (ET) bus parama Ukrainai, sako užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis. ...