Quantcast

Smagiai surimtėjęs „Žmogus Voras“ (filmo apžvalga)

Linksmumu pasižymintis superherojus viename didžiausių šios vasaros filmų kovoja su blogiukais ir savo emocijomis.

Nepailstantis herojus

"Žmogaus Voro" pasaulyje šiuo metu yra daug. Vienas žymiausių visų laikų komiksų superherojų niekada nebuvo praradęs populiarumo kine, tačiau dabar jis išgyvena dar vieną aukso amžių.

Praėjusių metų pabaigoje pasirodęs animacinis filmas "Žmogus Voras: Į naują visatą" uždirbo pasakiškus pinigus ir "Oskarų" ceremonijoje buvo pripažintas geriausiu animaciniu projektu. Pavasarį pasirodžiusiame filme "Keršytojai: pabaiga" Žmogus Voras atliko ypač svarbų vaidmenį, o tai padaryti tarp dešimčių kitų žinomų veikėjų yra sunki užduotis.

"Žmogus Voras: toli nuo namų" yra trečias didelis projektas su šiuo veikėju per mažiau nei metus, ir neatrodo, kad žiūrovams jis spėjo nusibosti. Tomo Hollando įkūnijamas herojus yra įgavęs naujo kraujo, ir net gerai pažįstamos istorijos žiūrovams yra pristatomos gana nauju kampu, kad žmonės į kino teatrus keliautų su entuziazmu.

Sunkios atostogos

Naujasis filmas yra glaudžiai susijęs su "Keršytojų: pabaigos" įvykiais, tad nemačius šios juostos eiti žiūrėti "Žmogaus Voro" gali būti sudėtinga.

Visa tai yra susiję su tuo, kaip susiklostė įvykiai "Keršytojuose" – ten Piteris Parkeris tapo ne tik herojumi, tačiau ir patyrė didelę asmeninę netektį, kuri jam kelia nerimą. Namuose jis negali ir toliau paprastai tęsti savo neseniai išmokto darbo gelbėti Niujorką nuo piktadarių. Piteriui reikia atostogų, dėl ko jis su savo bendraklasiais išvyksta pakeliauti po Europą.

Natūralu, kad nuotykiai jį pasiveja patys. Žymusis Nikas Fiuris, įkūnijamas net ir tokiame filme gražiausiais dialogais besispjaudančio vienakio Samuelio L.Jacksono, pasitinka Piterį netikėčiausiose vietose ir supažindina jį su Kventinu Beku (akt. Jake Gyllenhall), komiksuose pažįstamu Misterijaus vardu. Piteris filme bando aiškintis, ar Kventinas yra jo pusėje, ar ne. Kad ir kaip būtų, filme Žmogus Voras ilgai atostogauti negali.


Emocinis atvirumas

Įdomiausia "Žmogaus Voro: toli nuo namų" dalis yra ta, kad Žmogus Voras čia nebėra tas pats. Holivudas savo didžiuosiuose filmuose dažnai įkrenta į duobę, kai veikėjai filmas po filmo nesikeičia. Tai gali būti įdomu kurį laiką – žiūrovams patinka tai, prie ko jie pripranta, bet galiausiai tie patys dalykai tiesiog atsibosta.

"Marvel" ir toliau keičia Holivudą – kūrėjai čia supranta, kad veikėjai keistis privalo, kas šiame filme yra akivaizdu.

Piteris Parkeris mokosi mokykloje ir nuo vaikystės privalėjo susitaikyti su tuo, kad auga be didelę reikšmę turėjusio dėdės. Tik dabar jis turi pakankamai galios ir atsakomybės, kad galėtų keršyti ar kontroliuoti savo gyvenimą.

"Žmogus Voras: toli nuo namų" netampa egzistencializmo istorija – tai vis dar yra nuostabiai smagus ir dažnai juokingas kūrinys, tačiau filmas nenusisuka nuo sunkesnių emocijų ir nesistengia kiekvienos iš jų paslėpti po nevykusiu pajuokavimu. Piteriui yra sunku, ir filmas tai pripažįsta.

Tai gražiai atskleidžiama Piterio santykiuose su Mišele (akt. Zendaya). Jų draugystė pirmajame filme buvo įgyvendinta sumaniai, surišant veiksmo ir romantinę istorijas, ir čia filmas toliau naudojasi jų emociniu atvirumu. Naujieji Žmogaus Voro filmai didele dalimi yra filmai apie jaunus mokyklinio amžiaus žmones, tik su skraidančiais blogiukais ir dideliais sprogimais fone.

Aukso amžius

Pasak visų prognozių ir kritikų atsiliepimų, "Žmogus Voras: toli nuo namų" yra itin laukiamas filmas. Jį jau matę kritikai labiausiai giria juostos toną. Ji suranda tinkamą balansą tarp įprastinių "Marvel" elementų, tokių kaip visos kino visatos susiejimas ir žymių komiksų veikėjų pasirodymas, bei tarp įdomiausių naujojo Žmogaus Voro savybių – jo jaunatviškumo, humoro ir siekio pripažinti savo dabartinę emocinę situaciją.

Filmas yra ir apie gedėjimą bei praradimą, ir apie įspūdingą veiksmą Venecijoje ir Londone, ir apie didelę humoro dozę. Suderinti viską atrodo sunku, tačiau "Marvel" dabar išgyvena aukso amžių. Jeigu jame bus dar daugiau lindimo net ir į linksmiausių veikėjų vidinį pasaulį, šitie filmai žiūrovams neatsibos dar ilgai.

"Žmogus Voras: toli nuo namų" (angl. "Spider-Man: Far From Home")

Žanras: komedija, veiksmo, nuotykių, fantastinis

JAV, 2019

Režisierius Jon Watts

Vaidina Tom Holland, Samuel L. Jackson, Jake Gyllenhaal, Zendaya

Įvertinimas:

Humoras – 3/3

Scenarijus – 3/3,

Muzika –3/3

Aktoriai –3/3

Režisūra –2/3

Bendras 2,8

Kino teatruose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje nuo liepos 5 d. rodomos dar dvi  filmų premjeros.

"Saulės kultas"

Jauna amerikiečių pora išgyvena santykių krizę – draugai vaikiną ragina palikti savo draugę, pastaroji kenčia dėl asmeninės tragedijos. Galiausiai jiedu nusprendžia vykti į Švedijoje vykstantį pagonių festivalį, rengiamą kas 90 metų. "Saulės kultas" yra siaubo filmas, tad natūralu, kad festivalis ilgainiui tampa nepaprastu ir keliančiu įtampą to visiškai nesitikėjusiems žmonėms. Viskas čia vyksta šviesoje, kūrėjai atsiriboja nuo gąsdinančių siurprizų ir klasikinių siaubo filmų stiliumi labiau stengiasi kurti atmosferą nei gąsdinančius epizodus. To iš filmo ir reikėtų tikėtis. Jį sukūrė įspūdingojo kūrinio "Paveldėtas" režisierius Ari Asteris, o finansavo studija "A24" – vis nuostabesnius filmus kurianti vieta, kuri kūrėjams leidžia eksperimentuoti. "Saulės kultas" yra dar vienas netradicinis kūrinys, kuris savo originalumu žada nustelbti net ir didžiausius siaubo filmų mėgėjus.

"Bjaurios lėlės"

Kai visas pasaulis jau rodo ketvirtąją ir paskutinę "Žaislų istorijos" dalį, lietuviai jos laukia pasitenkindami filmu, kuris savo idėją neabejotinai pasiskolino iš "Pixar" kūrinio". "Bjaurios lėlės", turbūt nesunku suprasti, pasakoja apie bjaurias lėlės, atskirtas nuo gražiųjų lėlių ir vis tiek svajojančias apie tai, kad jas pasirinks tobuli vaikai, ir jos prisijungs prie puikios šeimos. Bjaurių lėlių grupė savo nuotykių metu atklysta į miestą, kuriame visi yra tiesiog tobuli, ir ten jos stengiasi išmokti būti tokie pat kaip jie. Kadangi tai yra animacinis filmas, istorija vienokiu ar kitokiu būdu yra pamokanti ir siužetas paaiškina, kad lėlių ar žmonių išorė nėra tiek svarbi, kiek jų vidus ar draugai, su kuriais jie būna. Net jeigu animacinių filmų apie kalbančius žaislus ar kitus daiktus yra apsčiai, "Bjaurios lėlės" vidury vasaros gali tapti įdomia pramoga visai šeimai.

buvaukine.lt



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių