- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Skaitmeninės rinkodaros agentūra „SuperYou“ ir rinkos tyrimų bendrovė „Kantar“ trečius metus iš eilės pristato išsamią Lietuvos influencerių rinkodaros analizę. Naujausiame tope rikiuojasi populiariausi praėjusių metų vardai socialiniuose tinkluose ir išryškinama, kuriems jų didžiausią prielankumą reiškė ne tik socialinių tinklų vartotojai, bet ir jų užsakovai – rinkodaros bei komunikacijos ekspertai.
„Instagram“ platformoje pirmoji vieta trečius metus iš eilės atiteko Karolinai Meschino, antroji – Mantui Katleriui, trečioji – Rolandui Mackevičiui.
„Facebook“ geriausių įvertinimų vėl sulaukė Beatos virtuvės paskyra, antroje vietoje – „Baby blog“, į trečiąją pakilo Jurga Baltrukonytė.
„Youtube“ įtakingiausiųjų sąrašo viršuje rikiuojasi „deMiko“, „Safo“ ir „WhyDoto“
Influencerių sėkmę augina teigiama reputacija ir lankstumas
Komentuodamas 2021-ųjų influencerių reitingą, tyrimo organizatorės „SuperYou“ vadovas Mindaugas Lataitis išskiria reputacijos kriterijų, pabrėždamas, jog tam įtakos turi tiek ūgtelėjusi rinka ir didėjanti konkurencija, tiek vis aukštesni prekių ženklų lūkesčiai.
„Bendra tendencija, kurią išryškino atlikta analizė, yra akivaizdi – labai svarbus dėmesys vis dar skiriamas influencerio reputacijai. Neatmetama, jog tai gali būti susiję ir su keliais praėjusių metų skandalais, į kuriuos įsivėlė ar sukėlė socialinių tinklų ryškiausieji. Vertinant visus rezultatus, akivaizdu, kad vidurkiai augo beveik visuose veiklos aspektuose. Tai reiškia, kad reikalavimai influenceriams tik didėja“, – naujausias tendencijas komentuoja M. Lataitis.
Tuo metu agentūros projektų direktorė Gabija Pilipavičiūtė pastebi, jog rinkodaros specialistams ne mažiau nei reputacija svarbūs ir kiti kriterijai. Pavyzdžiui, influencerių kuriamas turinys, iš kurio tikimasi kokybės ir priimtinumo prekių ženklo auditorijai. Čia, G. Pilipavičiūtės manymu, svarbios visos turinio kūrimo dedamosios: vaizdinė medžiaga, story formato pasakojimai, tekstų konstrukcijos ir t. t.
„Kai rinkodaros specialistai sprendžia – bendradarbiauti su influenceriu ar ne, visi šie kriterijai tampa reikšmingais argumentais. Pastebėčiau ir dar vieną bruožą, kuris dažnai įtikina rinktis vieną ar kitą nuomonės formuotoją. Tai – tarpkanališkumas. Tyrimo rezultatai rodo, jog turime influencerių, kurie išlaiko aukštas pozicijas tiek „Instagram“, tiek „Youtube“ dešimtukuose, tačiau tarp šių kanalų puikiai laviruoja, nedubliuoja turinio ir geba skirtingoms auditorijoms skirti skirtingas žinutes. Pasitaiko ir tokių influencerių, kurie tą pačią žinutę komunikuoja skirtinguose kanaluose, tačiau puikiai adaptuoja ją pagal kanalo specifiką ir išmano, koks formatas geriausiai veiks vienoje ar kitoje platformoje. Tai itin svarbu, jei prekių ženklas nori pasiekti platesnę auditoriją“, – įsitikinusi G. Pilipavičiūtė.
Rolandas Mackevičius. / T. Biliūno / BNS nuotr.
Populiariausiu socialiniu kanalu išlieka „Instagram“
Trečius metus prie analizės aktyviai prisidedančios tyrimų bendrovės „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų direktorė Renata Sadunišvili pasakoja, jog praėję metai tik užtvirtino 2020-ųjų tyrimo rezultatus:
„Suskaičiavome, jog 73 proc. rinkodaros specialistų 2021-aisiais naudojosi influencerių rinkodara. Palyginimui, 2020-aisiais tokių buvo 75 proc. Tik 27 proc. apklaustųjų vis dar nesiryžta išbandyti influencerių naudos jų prekių ženklams. Tyrimas taip pat parodė, jog tarp svarbiausių socialinių tinklų bendradarbiaujant su influenceriais, „Instagram“ išlieka užtikrintai pirmaujančiu – jame veikiančių turinio kūrėjų paslaugomis naudojosi 94 proc. rinkodaros specialistų“, – pažymi R. Sadunišvili.
Kitų kanalų populiarumo rikiuotė, pasak „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų direktorės, taip pat nesikeičia, o rezultatų svyravimai – nežymūs. Tiesa, kiek ryškesnis pokytis pastebimas vertinant ne taip seniai atsiradusį socialinį tinklą „TikTok“. Priešingai nei tikėtasi, šio kanalo populiarumas nuo 12 proc. 2020 metais smuktelėjo žemyn iki 7 proc. 2021-aisiais.
Taip pat R. Sadunišvili pastebi, jog praėjusiais metais prekių ženklai daugiau dėmesio skyrė ilgalaikių partnerysčių vystymui.
„Įdomu, kad 10 procentinių punktų pakilo ilgalaikis bendradarbiavimas su įžymybėmis, 8 procentiniais punktais – su mikroinfluenceriais. Tai rodo, jog prekių ženklai vis atsakingiau renkasi, su kuo bendradarbiauti, ir šį bendradarbiavimą mato kaip neatsiejamą ilgalaikės rinkodaros strategijos dalį“, – komentuoja tyrimų ekspertė.
Kaip sudaromas influencerių reitingas?
Influencerių TOP 10 sudarytas pasitelkus du skirtingus kiekybinio tyrimo metodus: antrinių duomenų rinkimas ir analizavimas bei apklausos. „Instagram“, „Facebook“ ir „Youtube“ platformų antrinių duomenų rinkimas vyko 2021 metų birželio–lapkričio mėnesiais, o pirmiausiai analizuoti viešai prieinami ir matomi influencerių duomenys: sekėjų skaičius, žmonių įsitraukimas į turinį (video peržiūros, komentarai) bei kuriamo ir auditorijoms atiduodamo turinio kiekis.
Lygiagrečiai atlikta rinkodaros specialistų apklausa, apėmusi visų verslo sektorių atstovus, bei socialinių tinklų vartotojų apklausa. Ekspertų apklausoje orientuotasi į turinio paveikumo, tekstų ir vizualų kokybės, taip pat įtaigumo ir paveikumo kriterijus. Tuo metu socialinių tinklų vartotojų teirautasi apie nuomonės formuotojų reputaciją ir tai, kiek juos galėtų rekomenduoti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Teleloto“ studija virs podiumu
„Ar gali pasiūti „Teleloto“ palaidinę? Kaip išsinuomoti „Teleloto“ suknelę? Įmanoma nusipirkti „Teleloto“ kojines? Tokius ir panašius klausimus jaunoji dizainerė Karina Panina pastaraisiais metais gi...
-
Jazzu 36-ąjį gimtadienį sutinka Londone: lankome vietas, kur eidavome „nusirauti stogus“12
Justė Arlauskaitė-Jazzu gimtadienį švenčia savo jaunystės, meilės ir muzikos mieste – Londone. Lankydama ikoniškus sostinės rajonus, dainininkė retrespektyviai prisimena vietas, kur prasidėjo jos svaigi muzikinė karjera. ...
-
„Tikėjimo žodžio“ bendruomenėje augusi operos solisto dukra It‘s Cheri: daug būdavau viena
Viktorija Vyšniauskaitė, žinoma sceniniu vardu It‘s Cheri – operos solisto Vaido Vyšniausko dukra. Iki septynerių metų ji augo „Tikėjimo žodžio“ bendruomenėje. Ypač griežto auklėjimo padarinius ji sako jautusi i...
-
Smurtą ir badą kentęs jaunosios kartos dainininkas D. Valma: už savo likimą atsakau tik aš pats2
„Gyvenome močiutės bute. Viename kambaryje miegodavau aš, o kitame nuolat vykdavo vakarėliai, kuriuose kartu su mama dalyvaudavo pašaliniai žmonės, buvo rūkoma ir geriama. Ne kartą neturėdama kur paguldyti „draugų“, mam...
-
Gyvenimo dramas A. Užkalniui padėjo išgyventi naujas draugas: man jo reikėjo ne mažiau nei jam manęs20
Rašytojo Andriaus Užkalnio metai prasidėjo didele netektimi – teko atsisveikinti su mylima augintine Arizona. Supratęs, kad nenori gyventi vienas, vyras priglaudė praeityje sunkias traumas išgyvenusį šunį iš prieglaudos....
-
Dainininkė Liepa: esu dėkinga gyvenimui už balsą ir muziką1
Rodos, tik neseniai prasidėjęs ir daugybės žiūrovų simpatijų sulaukęs LNK pramoginis projektas „Muzikinė kaukė“ balandžio pabaigoje pasieks finišą. Todėl, jei dar nespėjote išsirinkti savo favorito, – pats laikas t...
-
Saldi P. Hilton vaikų kasdienybė: privatūs lėktuvai ir beveik 9 tūkst. kainuojantys vežimėliai1
Privatūs lėktuvai, „Burberry“ drabužiai ir vežimėliai, kurių kaina siekia beveik 10 tūkst. eurų. Apie tai, toli gražu, pasvajoti ne kiekvienam, tačiau amerikiečių verslininkės ir nuomonės formuotojos Paris Hilton vaikams tai – k...
-
Su „Salsamanais“ atsisveikino net dvi poros: paaiškėjo, kas toliau tęs kovą pusfinalyje
Praėjęs vakaras TV3 šokių ir pažinimo projekto „Salsamanai“ dalyviams buvo lemtingas – padovanojo ne tik dvigubai daugiau liūdesio, bet ir dvigubai daugiau džiaugsmo. Net dviem poroms nuotykis Havanoje jau baigėsi. Tačiau pagal...
-
Didžioji „Muzikinės kaukės“ intriga – kas pateks į finalą?4
„Muzikinėje kaukėje“ – ašaros, juokas ir dramatiška akimirka paskelbiant finalininkus. ...
-
„Eurovizija“ sulaukė daugiau kaltinimų: paaiškino sprendimo priežastis33
Internete pasipylė kritika Eurovizijos organizatoriams, mat jie leidžia Izraelio atstovei Eden Golan dalyvauti dainų konkurse, esant tokiai politinei situacijai. Tiesa, tiesioginį nepasitenkinimą iš žmonių gavo ir pati atlikėja – už dalyv...